Politie: "We zijn op zoek naar uw dochter"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Politie: "We zijn op zoek naar uw dochter"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 16:23

Jaja, mijn moeder had zomaar politie aan de deur staan, en ze waren ook nog eens op zoek naar mij. Nagelbijten / Gniffelen

Wat bleek nou, ze hadden mijn portemonnee bij zich. De portemonnee die ik 2 maanden geleden kwijtgeraakt ben. Verward
Zie ook: [AM] Portemonnee kwijt, hoe alles regelen?
Cody schreef:
Hmmm gister mijn portemonnee kwijtgeraakt, om half 10 's avonds heb ik nog gepind en vanaf daar weet ik niet meer waar hij is. Ik heb hem in mijn tas gestopt, maar daarna zijn we met de familie nog naar diverse adressen geweest en ik heb in verschillende auto's gezeten. Heb overal al gevraagd en heb in al die auto's gekeken, maar hij is echt weg. Heb op het politiebureau aangifte gedaan van vermissing, in de hoop dat hij ergens gevonden is, maar ik ga er maar niet van uit.


Nou, nu stonden ze dus mooi wel aan de deur.
Bleek dat mijn portemonnee bij een huiszoeking gevonden is. Terwijl ze aan het zoeken waren viel mijn OV uit de portemonnee en zodoende hebben ze mijn adres achterhaald.
Volgens degene die op dat adres van de huiszoeking woont, heeft hij de portemonnee van iemand anders gekregen die hem gevonden had. Maargoed, hij is dus wel mooi geplunderd, alleen mijn OV-jaarkaart zat er nog in (heb 35 euro voor een nieuwe betaald en nu heb ik er dus 2 Boos! ) en een pasje met een omrekentabel van de euro, die niet eens van mij is.

Heb destijds dus wel een formulier ingevuld op het bureau dat mijn portemonnee vermist werd, met daarbij alle gegevens van wat erin zat.
Maar echt aangifte heb ik niet gedaan. Volgens mij moeder heeft het weinig zin om dat alsnog te doen, want alles is immers toch al weg en de pasjes geblokkeerd. Toch blijf ik het een raar verhaal vinden, mijn portemonnee foetsie, en nu wordt ie teruggevonden bij een huiszoeking. Lijkt me geen zuivere koffie en vraag me dan ook af of hij destijds niet gewoon uit mijn tas is gejat in de snackbar vlak voordat ik ontdekte dat ik hem niet meer had. Of ik ben hem wel gewoon verloren en zij hebben hem dan toevallig gevonden , maargoed, alles bij elkaar heeft het me toen wel ongeveer 80 euro gekost, dus ga toch maar eens overleggen op het politiebureau of aangifte doen niet handig is.

Oja, bij de huiszoeking wist de bewoner wel te vertellen dat hij mijn bibliotheekpasje wel netjes teruggebracht had naar de bibliotheek.

En het suffe is: ik heb helemaal geen bibliotheekpasje >;) Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:26

Hahaha wat idioot! Nou mooi dattie terecht is, wel balen dat de indhoud weg is... maar nog Haha!

Dat bibliiotheekpasje zal hij vast verwisseld hebben voor die euro omreken kaart Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:28

Hahahaha.... ik zou met die verklaring kijken of je een gratis bibliotheek pasje kunt krijgen Knipoog

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:28

Ja hoor… Haha! dit is weer gewoon een verhaal voor Marije! *LOL* En nu heb je er zelfs helemaal niets voor hoeven doen en toch is het weer een grappig verhaal geworden OK dan!

Ach… je hebt iig je portemonnee terug!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:29

Wat raar... *LOL*
Wel fijn dat ie terug is, jammer van de inhoud...

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:31

Raar verhaal hoor Haha!... Diegene zal hem wel gestolen hebben denk ik...
Hoop geld zeg om alles weer aan te schaffen e.d.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 17:24

Nou die portemonnee op zich had ik niet eens teruggehoeven, was al een oud ding Knipoog Maar het verhaal erachter ben ik wel heel erg benieuwd naar.
Ik was nog altijd in de veronderstelling dat mijn opa of oom me nog eens zou bellen na een grondige schoonmaakbeurt van hun auto's dat mijn portemonnee onder een van de stoelen lag, maar dit had ik totaal niet verwacht.

Eigenlijk is het plunderen van iemands portemonnee nadat je hem gevonden hebt bijna net zo erg als zelf stelen en plunderen vind ik dan.
Toch maar aangifte doen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:30

Vaag verhaal, hoop dat je moeder zich niet al te rot geschrokken is btw!

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:03

Wat een vreemd verhaal!!!
Echt raar, dat van dat pasje Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 22:22

Ellende schreef:
Vaag verhaal, hoop dat je moeder zich niet al te rot geschrokken is btw!

Nou, die stond wel even heeeeeeel vreemd te kijken inderdaad Ach gut
Twee agenten aan de deur, die vragen of 'die en die' jouw dochter is.
Vond het achteraf eigenlijk wel heel netjes dat ze hem zelf langs kwamen brengen, had het ook niet raar gevonden als ik een telefoontje had gekregen met de mededeling dat ik hem op kon halen.