Mijn hondje aangereden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Mijn hondje aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 16:28

vanochten rond 8 uur, ik lag met mijn jongste in mijn bed te slapen, werd ik wakker van een remmende auto en daarna een doffe klap, en daarna volgde een keihard gekef. Ik wist meteen, dit is foute boel, kaylee is plat. Ik rende keihard de trap af met de kleine achter me aan, zelfs die zei meteen, kaylee is aangereden, het ventje is nog maar 3,5. Buiten aangekomen stond er idd een auto op de weg en ik rende erheen. Nergens mijn hond te bekennen. De man zei dat ze achter een fietser was aangerend de weg op en dat hij haar daarna in het stikdonker idd had geraakt. ik zoeken, inmiddels mijn schoonvader ook buiten, zat ze in een hoekje weggedoken, bevend en jankend. Gelukkig zag ik geen bloed, dat vond ik wel raar, ze had echt een gigi klap gehad, zo vertelde die man. Nadat de man weer was ingestapt en weggereden, ik ben blij dat hij wel is gestopt, heb ik kaylee mee naar binnen genomen en onderzocht. ze loopt mank met 1 pootje en heeft een shock. ze zit de hele tijd aan 1 stuk door dromerig voor zich uit te staren en te rillen. wil niet bij me vandaan. ze gebruikt het pootje inmiddels wel weer dus het is niet gebroken. tjeezzz ik dacht echt dat ze dood was, ik kon de klap in mijn slaapkamer horen. vind het zo zielig voor haar. maar gelukkig is ze wonder boven wonder niet zwaargewond. ik ben heel blij dat het goed is afgelopen en dat die man de moeite heeft genomen om te stoppen. ben eigenlijk nog steeds beduusd, en heb niet eens de tijd gehad om die mensen te informeren of zij niets hadden en of het een beetje ging. zij konden er niets aan doen.
ik hoop maar dat ze niet al te erg geschrokken zijn. weet niet wie het waren, dus kan ze ook niet bellen. in principe lijkt alles dus mee te vallen. heb haar even in haar mand gelegd om wat bij te komen.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:32

Wow!! Dat is schrikken! Scheve mond Hoe is het nu met haar? Als ze morgen nog steeds niet helemaal in orde is dan is het verstandig om even naar de DA te gaan om foto’s te laten maken. Ondanks dat er van buiten niets aan de hand lijkt te zijn is het natuurlijk mogelijk dat ze van binnen een flinke klap heeft gekregen. Natuurlijk ga je er vanuit dat alles goed lijkt te zijn, maar om toch het zekere voor het onzekere te nemen…

Knuffel voor Kaylee…

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:32

oeh, lon, dat is behoorlijk schrikken.
Gelukkig maar dat alles goed afgelopen is

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:35

Wel nemen daar de DA hoor!!! Van buiten kan het onbeschadigt lijken maar van binnen kun je niet kijken!!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:36

Phoe dat is schrikken! Gelukkig is ze niet zwaar gewond en komt ze er weer boven op. Wel even mee langs de DA gaan!

Hoe komt het eigenlijk dat ze zelf buiten liep? Ontsnapt of loopt ze altijd buiten?

[Edit] Typo
Laatst bijgewerkt door Mireille op 29-12-03 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:42

pfjoe gelukkig een goede afloop!!!

maar idd hoe komt ze in godsnaam buiten...??? ontsnapt zeker???

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:44

orri schreef:
Wel nemen daar de DA hoor!!! Van buiten kan het onbeschadigt lijken maar van binnen kun je niet kijken!!!


Ja idd, ze kan ook allerlei onderhuidse bloedingen hebben. Kan heel gevaarlijk zijn. Zou er toch voor de zekerheid nog even mee langs de DA gaan Lachen

Sterkte ermee!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:05

Ik zou er ook even mee naar de DA gaan, want van binnen kan er vanalles kapot zijn.
Een van onze honden is jaren geleden oom aangereden en daar leek van de buitenkant ook niks aan de hand, maar de volgende ochtend is hij overlden.. dus zou voor de zekerheid toch even langsgaan bij de DA
Hopelijk is er niks ernstigs!
Sterkte!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:18

Ga ajb naar de da je weet nooit wat het dier inwendig kan hebben.
Sterkte en ik hoop dat het niet al te ernstig is!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:31

Ai, dat is schrikken!
Fijn dat het toch niet zo ernstig is...

Sterkte en geef Kaylee maar een knuffel Kusje

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:04

Zo, dat is idd erg schrikken!!!
Gelukkig is ze niet dood of zwaargewond!
Sterkte!!

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:28

Jeetje ik zou meteen in de auto gesprongen zijn naar de da! Vooral als ze zo dromerig is als jij zegt!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:27

irish_lady schreef:
Jeetje ik zou meteen in de auto gesprongen zijn naar de da! Vooral als ze zo dromerig is als jij zegt!



Idd het kan zijn dat ze een inwendige bloeding heeft drinkt ze ook meer als normaal? Ik zou haar voor de zekerheid even na laten kijken Scheve mond beter het zekere voor het onzekere.....

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:32

fsoudan"]
[quote="irish_lady schreef:
Jeetje ik zou meteen in de auto gesprongen zijn naar de da! Vooral als ze zo dromerig is als jij zegt!



Idd het kan zijn dat ze een inwendige bloeding heeft drinkt ze ook meer als normaal? Ik zou haar voor de zekerheid even na laten kijken Scheve mond beter het zekere voor het onzekere.....
[/quote]

Ben ik mee eens. Je weet nooit wat er binnen in is gebeurd. Voor de zekerheid lijkt me toch het beste om even langs de DA te gaan.
Heel veel sterkte. En dat lijkt me ook even schrikken. Scheve mond

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:24

jeetjke dat is schrikken.
ik zou idd wel ff naar de dierenarts gaan. gewoon voor de zekerheid.

En idd ook goed van die man dat hij was uitgestapt. Bij ons was de poes van de buren over gereden en die hebben ze gewoon laten liggen. Ik had hem gevonden en herkende hem Scheve mond

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 22:17

ze is nu op t moment nog steeds wat in shock, ze reageert wat anders als anders en ligt veel in haar mand. we hebben thuis een groot terrein waar ze altijd vrij op mag lopen. ze is nog nooit eerder het erf afgegaan, nu zal ze dus meer binnen moeten blijven. het pootje gaat een stuk beter. daar loopt ze nu weer op, al likt ze het nog af en toe. ik denk op dit moment dat er geen rede is om de d.a in te schakelen, maar ik houd haar heel goed in de gaten, ook vannacht. mocht het verslechteren ga ik zeker gelijk naar de d.a. Ik vermoed dat ze een hersenschudding heeft omdat ze ook wat misselijk leek. maar daar kan een d.a toch weinig aan doen. ik ben zelf enorm geschrokken, kan het nog maar nauwlijks bevatten en ga steeds naar haar toe. ben ontzettend blij dat ze nog leeft.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:20

Lon... geloof me... van de buitenkant kan alles nog zo goed lijken, maar het feit dat je de klap kon horen betekent dat ze een flinke klap heeft gekregen. Neem nou gewoon het zekere voor het onzekere en ga naar de DA morgen. Scheve mond

Sterkte...

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:33

Ik snap eigenlijk niet waarom je niet naar de da bent geweest? Vooral als je zegt dat het zo een grote klap was! Of heb je zelf zo een opleiding gevolgd en een rontgenapparaat staan?

Ann

Berichten: 13246
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:37

Ik zou haar voor de zekerheid morgen wel laten onderzoeken door een dierenarts, straks heeft ze wel inwendig letsel en heeft ze medicijnen nodig Scheve mond

Heel veel sterkte ermee Ach gut

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:49

Ik zal nu naar de DA gaan. Nu het nog kan. Stel dat er iets goed mis is en ze het tot morgen niet red. Scheve mond
Heel veel sterkte.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:24

Jeetje wat een schrik!

Maar als ik jou was was ik direct naar de DA gegaan, ik snap niet dat je dat niet gedaan hebt eigenlijk. Aan de buitenkant hoef je niks te zien, maar van inwendige bloedingen hoef je ook niet direct zeer opvallend iets te merken. Ik denk dat ik 't mezelf niet zou kunnen vergeven als er toch inwendig iets bleek te zijn wat ik misschien had kunnen verhelpen. Ik zeg niet dat het zo zal zijn, maar you never know. Neem het zekere voor het onzekere Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 03:21

Pfff... wat een geluk bij een ongeluk. Maar zou idd toch nog even op z'n minst de DA bellen. Sterkte ermee Ach gut

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:12

Hoe gaat het nu met je hondje?
Ik zou toch echt langs de DA zijn gegaan. Shock kan komen van de schrik, maar inwendige bloedingen kunnen ook een oorzaak zijn!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:48

Idd als ze een inwendige bloeding heeft...Dan kan ze alsnog zometeen dood in huis liggen dus ff mee naar de DA...Veel sterkte met je hondje hoor! ...Je bent je vast doodgeschrokken

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 23:49

ze is inmiddels nagekeken door de DA. hij heeft haar helemaal onderzocht, ze had geen bloedingen en het pootje was alleen wat gekneusd. ze had naar alle waarschijnlijkheid wel een hersenschudding maar dat is op de foto niet te zien. ze zag er gelukkig goed uit en ze had geen breuken. ze eet en drinkt goed, is weer wat levendiger als gister en is niet zo afwezig meer. het is onvoorstelbaar dat er blijkelijk toch niets aan de hand lijkt te zijn. kan het eigenlijk nog steeds niet helemaal vatten. was echt zo bang dat ze aan de weg geplakt zat, en nu loopt ze al weer rond te huppelen. ze heeft (net als ik) waarschijnlijk een beschermengel. alleen mag ze dus nu niet meer los op t erf omdat ik t risico niet meer durf tenemen.