nieuw hondje....zou ze jaloers zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 21:55

Ik weet niet juist op welk forum ik dit moet zetten dus zet ik het maar hier.
Een paar weken geleden kwam mijn buurmeisje af met een klein Jack Russel puppietje, superrr schattig natuurlijk. En ik kreeg natuurlijk het idee om een tweede hondje erbij te nemen. We hebben al een hond,Lucy, een Labrador van 8 jaar. Ik vroeg het aan mijn ouders en het mocht zolang ik de hondenpoep enzo opkuiste de eerste maanden Clown
Maar nu zijn ze er tegen. Ze denken dat Lucy jaloers gaat zijn en dat ze misschien ongelukkig gaat zijn als er een tweede hondje bijkomt. Ze is ook al 8 jaar bij ons en is dus veel aandacht gewoon.
Wat denken jullie ervan? Heeft iemand dit ook al meegemaakt en denken jullie dat het verstandig is om er een tweede puppietje bij te nemen? Want als Lucy er ongelukkig door wordt vind ik dat wel heeel erg! Ze is al 8 jaar bij ons en ze is heel gehecht aan ons en ze is heel lief en aanhankelijk. Lovers
Ik denk dat ze de eerste weken wel een beetje jaloers zal zijn maar dat ze het daarna wel gewoon zal zijn, ook omdat zij de dominante is zal ze zich niet verdrongen voelen... En natuurlijk zullen we Lucy ook veel aandacht geven dat ze zich niet buitengesloten voelt!Maar ja, ik kan ook niet voorspellen hoe ze zal reageren...
Hopelijk snappen jullie het een beetje want het is een heel verhaal geworden...

Wie heeft dit ook al meegemaakt of wie kan raad geven?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: starfish op 2001-11-05 20:55 ]</font>

Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:00

Hoi!

Ik heb zelf ook een hond(golden retriever, 11 jaar oud). Ze is ook al 11 jaar bij ons! Ik weet zeker dat als we er een ander hondje bij zouden nemen onze hond er niet gelukkiger van word! Maar ik denk dat dat per hond verschilt! Mijn hond is erg aanhankelijk en als haar zusje bij ons logeert stikjaloers als haar zusje ook maar even aandacht krijgt.
Ik zou het als ik jou was niet doen, 1 hond is toch ook leuk?
Veel succes met je keuze!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:08

Ik zou hte niet doen.Wij hebben een bruine labrador(niet dat het ras uitmaakt ofzo) van 6 jaar.Kennissen van ons hadden een nest met puppies.We hebben er nog overnagedacht om er een zwarte bij te nemen,maar na 5 minuten wist het hele gezin al dat we het niet wilde,omdat onze hond heeeeeel jalours is en we denken dat ze zich dat erg buitengesloten voelt.Als je veel van je hond houd(dan neem ik aan)dan zou ik het niet doen.

liefs layla d

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 23:27

Ik heb 2 Westi´s. Benson, het mannetje had ik al ong. 1,5 jaar, toen ik er nog eentje bij wilde hebben. Toen ik Bella zag, was ik helemaal verkocht Lovers , die moest en zou het worden!
Na 4 weken had ik spijt als haren op m´n hoofd! Ik kende m´n -anders super lieve- Benson niet meer terug. Hij bleef maar lelijk tegen d´r doen en ik dacht er serieus over na om Bella weer terug te brengen. Na ca. 5 weken veranderde er iets, Benson gromde niet meer constant tegen het kleine propje Kusje ! Nog weer een week later mocht ze zelfs af-en-toe aan hem snuffelen. Vanaf dat tijdstip ging het steeds beter Lachen ! Nu, 4 jaar later, zijn ze onafscheidelijk, waar de Bens is, is de Bel niet ver !!!
Benson is eerder een van de gemoedelijke soort, Bella is een kleine wervelwind. Als zij wil spelen, loopt ze Benzi net zolang uit te dagen (opeens bovenop hem springen, in z´n oor bijten *LOL* ) totdat hij zich gewonnen geeft. Dan is het hek van de dam en dollen ze als een paar gestoorde door de kamer Party!! . Als we Bella niet hadden gehad, was Benson nu al een bedaagd mannetje geweest Scheve mond\ !
Uiteindelijk ben ik dus erg blij dat ik twee van die monsters heb Lovers , maar als ik het van te voren had geweten dat Benson zó jaloers zou reageren, had ik Bella er waarschijnlijk niet bij genomen Verward .

_________________
Ieder vogeltje zingt...... twiet twiet twiet !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-11-05 22:29 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-11-05 22:31 ]</font>

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 19:16

Ik denk ook niet dat ik het wil. Ik wil niet het risico nemen dat ze zich buitengesloten voelt. Ik zou het vreselijkk vinden moest ze ongelukkig worden!!!!
bedankt voor de reacties, want ik was even aan het twijfelen (zo'n klein droppie is toch zooo schattig Haha! ) Maar het geluk van Lucy gaat toch boven alles!!!!! Lucy is een schatje Lovers

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 21:17

Weet je, ik dacht eerst toen je zei dat je een nieuw hondje erbij zou nemen "leuk", maar nu... eigenlijk...
Ik weet het niet zo goed. Lucy is jullie hond en ze is echt "de" hond. Een soort familielid (?) als ik het zo mag zeggen Knipoog .

Ik vind het echt een superhond en er pas gewoon geen jacky meer bij. Ze is al het hoofd van het gezin ( Knipoog ) en ze kan dat leiderschap onmogelijk delen (je zou bijna kunnen zeggen dat zij het gezin overeind houdt Haha! , dat denkt Lucy altans Knipoog Knipoog Knipoog )

En daarbij. Een 2de labrador, oké, maar een jack russel... mmm... dat is toch zo'n hondje waar je een schop tegen geeft en dat ze dan aan de andere kant van de omheining belandt?? Het is misschien een leuk hondje om zo mee te nemen tijdens het paardrijden, maar ik vind ze niet beeldschoon. Misschien nu dat het nog pupies zijn wel, maar later...
Nee, een Lucy is gewoon de leukste hond!!! Lovers Je zei toch altijd dat je het liefst van die 'grote' honden hebt? Verward

Ik denk dat je hond het niet leuk zou vinden (en je vriendin ook niet, maar naar mij hoef je natuurlijk niet te luisteren, want het gaat hem om de hond Knipoog )

Femke

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 21:18

ik dnek dat hetw el kan, zolang je dat pupje maar neit meer aand8 geeft als zij er bij is.
Ga dan juist wat meer met haar om, zo'n pup geeft daar nix om.
Beloon Lucy als ze lief met het pupje omgaat.
Ga de 1e paar keer niet met ze tegelijk uit,w ant de pup meot alles nog leren en dan ben je tog emer met de pup bezg.