discussie:slofteugel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 11:32

Voordeel van een slof is dat je een paard dat sterk wordt en zijn kop omhoog steekt om onder een oefening uit te komen beter kunt begrenzen. Ik reed een merrie van 1.75 die als ze moest wijken gewoon op die manier onder me weg liep. Na een tijdje met slof trainen (op zo'n lengte dat die normaal los hangt, en als ze weg liep inkwam) was ze dat kwijt en kon die er weer af. Ik sluit me dus aan bij Suus en Mytens.
Verder gebruik ik bij Pablo (4 jaar) soms een Thiedemann, niet om hem rond te rijden, dat doet hij al te gemakkelijk, maar wel om hem als hij fris is (vreemd terrein, paar dagen niet gereden) onder controle te houden. Daar wil ik ook van af, maar ik ga niet verongelukken omdat er een spook in de hoek van de bak zit, volgens Pablo.

Ik heb Trammelant zijn hele leven gereden op een bustrens, en later stang en trens. Met longeren een gogue/chambon, en tegenwoordig de touwtjes van haanstra.


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 14:52

Jippie,

jij formuleert in algemene termen exact wat ik bedoelde in mijn stukje. Een slof is waardevol als je ook zonder kunt.


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 14:25

Nog nav de martingaal. Een paard kan door een martingaal heen lopen als hij zijn kop maar hoog genoeg heeft. Dan werkt de martingaal niet meer, en erger ook je teugels niet. Vandaar dat ik voor Pablo soms een Thiedemann prefereer. En du sniet om hem extra te verzamelen, diep in te stellen o f wat dan ook, maar om te voorkomen dat hij steigert.

En verder: volgens mij worden nu alle verhalen gewoon herhaald, misschien weer eens een andere discussie?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Utah_, alweerkwijt, ardanwan, C_estmoi, Camino_S, ComscoreBot, Goldwynn, GrapeshotBot, Gwenvd, karlos, Selina, Solmyrkvi, Toushie, Valentinotje, WildDreams, xAnthea en 153 bezoekers