Donor, ja of nee?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Donor of niet?

Ja, nu ik nog leef, en na de dood ook
30 (26%)
Ja, alleen nu ik nog leef zodat ik weet wat ze met me doen
2 (1%)
Ja, maar alleen als ik dood ben!
54 (46%)
Nee, ik niet WANT...
22 (19%)
Anders
7 (6%)

Totaal aantal stemmen: 115


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Donor, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 17:13

Nou, ik dacht, het is weer eens tijd voor een serieus onderwerp op Bokt! Knipoog

N.a.v. de reclame die nu vaak op de radio komt over nierdonor, vroeg ik me af hoeveel mensen er al dan niet beschikbaar zijn om organen e.d. te doneren, na de dood of terwijl je nog leeft.

Ikzelf was eerst erg pro, wilde al een kaartje aan gaan vragen, mezelf laten registreren e.d., maar het is er niet van gekomen, en nu ik er weer over na ga denken begin ik wel erg te twijfelen of ik het wel zou willen. Ben er een beetje huiverig voor eigenlijk, al is het maar bloed afgeven. Je hoort ooit van die verhalen over vieze naalden, waardoor je besmet kan worden met weet ik veel wat... en ook, het idee dat ze zomaar 1/8 deel van al je bloed even aftappen voor een onbekende staat me niet zo aan. Of denk ik dan egoistisch?
Na de dood, tja, dat weet ik niet goed. Je weet nooit wat er hierna gebeurd, en zelfs ik als absoluut niet gelovige, zou mezelf graag zo intact mogelijk het crematorium in zien verdwijnen... (ook zoiets voor een volgende poll, begraven of cremeren? Ziek )

Dus, wie is hier flink, en is donor?



Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 17:36

Ik weet het dus ook nog niet.

In ogen van sommigen mensen kennelijk dus egoistisch, maar het is wel een belangrijke beslissing, waar je niet meer op terug kan komen als het geschied is.

Nu we er toch over bezig zijn, weet iemand wat er ook alweer met het O+ bloed was? Toch dat je aan iedereen kon geven, of van iedereen krijgen ofzo?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 20:38

Weet iemand al hoe het zit met het bloed dat O+ is??

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 09:32

Hmmm, ik heb dus idd ook een bloedgroep die niet veel voorkomt. Kan weinig krijgen, maar wel aan iedereen geven. Misschien zal ik dan toch eens gaan informeren voor een kleine afname... en dan maar duimen dat mij niks overkomt wanneer er geen bloed beschikbaar is! Bloos!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 14:26

Grappig al die verschillende meningen en opvattingen...
Alleen jammer is dat de tendens bij sommigen neigt, tot degenen die niet donor zijn of willen zijn na de dood, een beetje te verwijten... Ik vind het een hele persoonlijke beslissing, en laat aub iedereen in zijn waarde! Scheve mond

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 12:06

bonney4evver kan je mensen aub in hun waarde laten? Misschien hebben mensen wel redenen die ons helemaal niks aan gaan! Probeer mensen geen schuldgevoel aan te praten!!

Mijn opzet van dit topic was om te zien hoeveel mensen wel of geen donor zijn, en hun motivatie daarvoor. NIET om andere mensen te gaan ondervragen waarom niet of waarom wel, en al helemaal niet om te vragen of ze zich dan schuldig voelen..!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 15:03

orionneke schreef:
Waarom moet iedereen die nee invuld zich verantwoorden??? Ook weer in deze poll.....nee WANT..........

Het is ieder zijn keuze en ik snap niet waarom mensen die geen kinderen hebben geen donor willen worden niet willen trouwen zich altijd MOETEN verantwoorden vd buitenwereld!


Da`s natuurlijk niet verplicht he... maar ik zie soms bij andere topics "pollseekers", die zeggen alleen "nee ik niet", of "ja ik ook", zonder verdere motivatie van hun keuze. Natuurlijk moet je je niet verantwoorden, maar dat maakt vaak het topic wel interessanter...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 4leggedmates, aeckker03, Bodan, Danseresje, estell__, Esther_r20, GrapeshotBot, janderegelaa, Lisa_22, Lugea, PlukenKrul, RenskeFrea, Reyndir, Sanne_zepp, Siers83, Unoo, xMyrth, zimbri en 24 bezoekers