Honden en Chocola?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Honden en Chocola?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 00:00

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen maar wij zijn vanavond uit eten geweest. Toen wij terug waren wou mn vader een chocolaatje pakken uit zon schaaltje op tafel...Leeg Scheve mond Toen we weg gingen zat ie nog cker tot de helft vol!! De hond heeft gewoon alle chocolaatjes op gegeten En ik dacht dat ik eens ergens gelezen had dat bruine chocola super slecht is voor een hond...En dat is juist wat er in het schaaltje zat..Aah..Strax gaat er wat engs gebeuren... Verdrietig

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:03

hier is een tijd terug een topic over geweest, staat me nog van bij dat chocola idd niet goed is voor je hond. maar ik weet niet precies wat je er aan of tegen kunt doen. succes

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 00:05

Ow sorry dat wist ik niet..Ik zal het eventjes opzoeken..Kijken of ik dan wat meer te weten kom. Bedankt!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:09

ze kunnen het idd niet verteren en het blijft dus in hun maag zitten of iets dergelijks....
witte chocola kunnen ze wel tegen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:10

volgens mij kunnen ze er hartstikke dood aan gaan.. ik zou ff langs een dierenarts gaan

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 00:12

Mn moeder is der nu aan het uitlaten...Dus ik zal zo zeggen dat ze dat moet doen ik wil niet mn hondje kwijt hoor Boos! Een schaaltje chocola weet je hoe slecht!!! Maar kan je het wel maken nu de dierenarts nog bellen? Tis 11 uur geweest.. Verdrietig

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:13

tuurlijk, voor een noodgeval kan dat altijd! als je de praktijk belt krijg je als het goed is een antwoordapparaat waarop een nummer is ingesproken voor noodgevallen

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 00:16

Ooh..Oke..Als mn moeder der weer is zal ik het meteen zeggen...En als ze denkt dat het "niet nodig is" doe ik het zelf wel Boos!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:16

Van chocolade kunnen honden dood gaan!

Als ik jou was zou ik er voor zorgen dat ze flink drinkt en de dierenarts bellen

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 00:27

Mn moeder was net uit..En nadat ze dat heeft gegeten heeft ze nog te x uhh der behoefte gedaan Schijnheilig Misschien is het er dus al uit..Maar verder is er nix aan der te merken..ze springt nog de hele kamer rond dus ze is er niet ziek van...Aah twijfel!!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:29

Hoe groot is de hond ??

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 00:29

Mechelse herder...Uhm...50/60 cm?

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:31

Kan niet zo veel kwaad dan. Is het nou een fifi van 2 kg.. dan zeg ik Dierenarts bellen.. Maar honden van dit formaat kunnen wel wat hebben.
Kijk maar in mijn profiel Knipoog
Chocolade kan idd giftig zijn.. maar dan moet ze echt dozen of een aantal repen hebben gegeten.
Schaaltje chocolaatjes zou ik me niet te druk om maken.
Wel even in de gaten houden of het gedrag niet veranderd, zo wel kan DA bellen altijd nog.. Loopt niet zón gevaar hoor.
Laatst bijgewerkt door MirandaB op 26-12-03 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:33

toevallig heeft mijn teckel vrijdags ook een reep chocola zo groot als hem zelf gevonden en opgegeten.
s'avonds had mijn teckel een hart wat zo snel en hart bonkte dat zijn hele lijf meebonkte(leek op de hik).
hij was erg onrustig ook.

mijn zus in en hondenfokker dus heb ik gebeld.
zij vertelde:honden kunnen niet tegen een stof in de chocola,daardoor wordt hun bloed erg doen en moet hun hart hard werken om het bloed rond te krijgen.ze kunnen een hartaanval er van krijgen en dus dood gaan!!

toen heb ik s'avonds nog mijn dierenarts gebeld of hij er nog iets aan moest doen?
hij vertelde:mijn teckel kon een hersenbloeding of hartaanval krijgen,ik kon hem hooguit ontbijtkoek voeren in de hoop dat dat de chocoladestof wat bindt en daardoor het meeste uitpoept!

drinken,eten en poepen is erg belangrijk!!

ik zou jouw dierenarts ook maar bellen,kijken wat hij zegt!!!
gelukkig heeft mijn teckel er niet aan overgehouden maar heeft mij wel onwijs laten schrikken.........

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 00:33

Nouw...mn ouders gaan nu naar bed...ze is verder nog helemaal levend. Heeft gepoept..Om het maar ffies zo te zeggen Bloos En veel water gedronken...Als ze morgen ziek is dan bel ik cker weten de dierenarts...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:25

Oei, ik hoop dat het morgen dan echt goed gaat. Chocola is erg slecht voor hondjes, maar dat is overbodige info na de berichten hierboven.

Succes en sterkte ermee!

fientje
Berichten: 9
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:44

Anouk, veel chocola, bijv. 2 ons is gevaarlijk voor kleine hondjes, die worden daar goed ziek van... net zoiets als wanneer je zelf achter mekaar 1 of 2 kilo chocola eet.

Er zit inderdaad een stof in, waar honden gevoelig voor kunnen zijn, maar... niet alle honden zijn even gevoelig. Dus de ene heeft er helemaal geen last van en de andere wel.

Als jullie hond nog lekker rondspringt en aktief is, heeft ie er waarschijnlijk helemaal geen last van....

Knipoog Fientje

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 02:09

In chocolade zit een stof (theobromine) die slecht is voor de hond in bepaalde hoeveelheden per kg lichaamsgewicht...omdat ik even geen zin had om mijn lectuur erop na te slaan heb ik even gezocht op www of er ergens een artikel te vinden was met een tabel...en gevonden.
chocolade dodelijk voor honden

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 10:57

Anouk01 schreef:
Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen maar wij zijn vanavond uit eten geweest. Toen wij terug waren wou mn vader een chocolaatje pakken uit zon schaaltje op tafel...Leeg Scheve mond Toen we weg gingen zat ie nog cker tot de helft vol!! De hond heeft gewoon alle chocolaatjes op gegeten En ik dacht dat ik eens ergens gelezen had dat bruine chocola super slecht is voor een hond...En dat is juist wat er in het schaaltje zat..Aah..Strax gaat er wat engs gebeuren... Verdrietig


Kan die hartaanval van krijgen!!!!

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:24

Hoe is het nu met je hond ???

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 12:23

Ik heb echt slecht geslapen..Telkens maar weer denken, Hoe zal het met der zijn? Maar het gaat Goed!! Ze doet gewoon als altijd..Nog even vrolijk enzo Haha!

Arwennn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:29

kleine hondjes kunnen er snel aan dood gaan... grote honden ook wel maar minder snel.. ik weet natuurlijk niet hoeveel je hond heeft gegeten maar het is niet goed voor hem/haar :'(

Arwennn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:29

wel beter dat ze nog vrolijk is misschien is het chocola ook wel verteert?! Verward ik weet niet

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:34

Mijn hond ( border collie) had laatst een chocoladeletter opgegeten. Tong uitsteken
Dus ik gelijk de dierenarts gebeld en die zei dat ik me niet ongerust hoefde te maken en dat het achterhaald was. Het kan niet zoveel kwaad als dat ze zeggen. Hun hond had een keer een heel pond opgegeten en had er niets aan over gehouden.
Ze kunnen er wel van aan de dunne gaan of er van gaan spugen. Verward

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 12:50

Ooh..Okej Haha! Volgens mij zijn haar drolletjes nog wel normaal.. Tong uitsteken Maar als het komt..Ik vind het niet zo erg geheh Mama ruimt tog op Bloos