Moe, maar toch niet kunnen slapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Moe, maar toch niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 17:13

Heb ik de laatste tijd vaak last van, ik ben moe, ga naar bed maar kan dan dus niet meer slapen. Het duurt gewoon heel lang (langer dan normaal) tot ik in slaap val, vaak lig ik nog onwijs te malen, aan heel veel verschillende dingen te denken, hoe vaak ik ook probeer om mn gedachten stop te zetten en gewoon nergens aan te denken. Voordat ik ga slapen lees ik altijd nog ongeveer een halfuurtje, als een soort teken voor mn lichaam dat ik ga slapen. Dat werkte altijd wel, maar nu dus niet meer. Zodra ik het licht uit doe en een poging doe tot slapen, ga ik ineens allerlei dingen overdenken, soort van piekeren. Niet echt problemen, maar gewoon losse fladders van gedachten. Heel irri....

Iemand een oplossing hiervoor of die dit herkent?

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:32

Ik weet niet wat het is maar ik heb er ook vreselijk last van. Op de moeheid na. Vannacht ging ik om 2 uur achter de comp vandaan omdat ik toch maar een poging wou doen. Ik ben gewoon klaarwakker.
Als ik in me bed lig ben ik ook wakker en slaap ik pas na een uurtje of 1,5.
Maargoed, ik denk dat het bij mij wel weer goed komt als het normale dagelijksleven weer begint....

[edit]En meestal slaap ik pas rond een uur of 2 of 3. En ben ook weer om half 8 wakker Scheve mond[/edit]

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 17:34

Soraya schreef:
Maargoed, ik denk dat het bij mij wel weer goed komt als het normale dagelijksleven weer begint....


Tsja, als ik nou nix zou uitvoeren op een dag en heel lang in mn bed zou liggen, zou ik het nog wel snappen maar dat is het dus niet. Het lijkt wel of ik overdag gewoon te druk ben en dat dat halfuurtje lezen savonds niet genoeg meer is om te ontspannen. Maar wat moet ik dan doen?

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:45

Ik heb dit alleen als ik heel erg verliefd ben......

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 17:47

Kirsty schreef:
Ik heb dit alleen als ik heel erg verliefd ben......


Hmm, ik ben niet heel erg verliefd op dit moment, zit nog wel een btje in de knoop met mn gevoelens voor hem maar het is wel eens erger geweest. Dus daar zal het dan niet aan liggen, aan de verliefdheid dan, maybe wel aan al die gedachtekronkels over hem..... Knipoog

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:47

volgens mij heb je dan de ziekte van pfeiffer! (geen idee hoe je het schrijft!) Dan moet je ffies naar de dokter gaan en een bloedtest afnemen dan kunnen ze het zo zien!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:57

iloveperry schreef:
volgens mij heb je dan de ziekte van pfeiffer! (geen idee hoe je het schrijft!) Dan moet je ffies naar de dokter gaan en een bloedtest afnemen dan kunnen ze het zo zien!


Dat lijkt me wel een hele voorbarige en drastische conclusie.
Zoals al eerder gezegt, dat heb ik ook alleen als ik heel erg verliefd ben of op een andere manier mijn gevoelens beetje boel geraakt zijn.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:08

Dat zal geen ziekte van Pfeiffer zijn hoor. Dan slaap je vaak juist erg veel, en ben je hele dagen erg moe.

Maar ik herken het probleem ook. Hoe moe ik ook ben, ik kan ook nooit slapen. Soms gaat het een tijdje wat beter, maar snel in slaap komen kan ik nooit.
Ik heb dit al sinds de basisschool. Heb ook al vanalles geprobeerd; warme melk, hoestdrank die slaapverwekkend zou werken, even naar buiten voor het slapen gaan, wel lezen, niet lezen...
Ik ga heel vaak pas om half 12 naar bed, want hoe eerder ik ga hoe langer ik wakker lig. Meestal duurt het dan nog tot 1 uur voordat ik slaap.
Heb ook nachten dat ik tot 4 uur wakker lig. Vreselijk irritant Scheve mond

Misschien kun je 's avonds nog beneden op de bank wat lezen en daarna naar bed gaan. Dan heb je toch even geprobeerd je te ontspannen, en kan je in bed meteen proberen te slapen. Heb wel eens gelezen dat je je bed alleen moet gebruiken om te slapen, niet om eerst nog te lezen oid (ik doe dit zelf ook hoor, als ik niet lees kan ik ook niet slapen dusja Knipoog ).
Probeer aan iets leuks te denken als je merkt dat je weer gaat liggen 'piekeren'.

Wordt vooral niet boos of chagrijnig als je niet kan slapen, want dan lukt het helemaal niet meer Schijnheilig

Misschien kun je ook proberen om voordat je naar bed gaat nog even naar buiten te gaan, wil ook wel eens helpen om je gedachten een beetje 'op een rijtje te zetten'. Ga desnoods even je pony een aai geven, de hond uit laten (weet natuurlijk niet of 1 van deze dingen voor jou mogelijk is), of ga gewoon even een stukje wandelen.

Hoop dat je wat aan m'n reactie hebt... DE oplossing heb ik zelf ook nog steeds niet gevonden. Misschien groei je er nog over heen, daar hoop ik zelf ook nog steeds op Lachen

Welterusten Tong uitsteken

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:10

Pfeiffer kan wel!

mijn vriendinhad het ook die was gigantisch moe maar kon niet slapen en hat tog pfeiffer!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 18:13

Thnx voor de reacties! En daantjuh, ookal heb ik dan geen pony of hond, ik heb toch wat aan je reactie dus thnx!

Ik heb een tijdje gedacht dat ik Pfeiffer had, na mn tentamenweek was ik een hele tijd ontzettend moe, hoe veel ik ook sliep. Maar dat had waarschijnlijk meer temaken met alle spanningen die ik tegen die tijd had opgebouwd. En maybe heeft het nu ook te maken met het feit dat ik gewoon heel veel dingen heb om over na te denken, maar ik kan mn gedachten gewoon niet stopzetten....

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:13

iloveperry schreef:
Pfeiffer kan wel!

mijn vriendinhad het ook die was gigantisch moe maar kon niet slapen en hat tog pfeiffer!


Ja, het kan wel. Maar ik vind het een nogal erg voorbarige conclusie.
En ik begrijp uit *Tamara* haar verhaal niet dat ze de hele dag moe is oid, volgens mij gaat het er alleen om dat ze niet kan slapen als ze 's avonds moe is. En 's avonds moe zijn is redelijk normaal...
Sorry als ik het verkeerd begrepen heb!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 18:17

daantjuh"]
[quote="iloveperry schreef:
Pfeiffer kan wel!

mijn vriendinhad het ook die was gigantisch moe maar kon niet slapen en hat tog pfeiffer!


Ja, het kan wel. Maar ik vind het een nogal erg voorbarige conclusie.
En ik begrijp uit *Tamara* haar verhaal niet dat ze de hele dag moe is oid, volgens mij gaat het er alleen om dat ze niet kan slapen als ze 's avonds moe is. En 's avonds moe zijn is redelijk normaal...
Sorry als ik het verkeerd begrepen heb!
[/quote]

Klopt, wanneer ik eenmaal naar bed ga ben ik meestal wel moe, maar niet de hele dag door. Normaal heb ik er geen problemen mee, maar de laatste tijd wil het gewoon niet. Hoop dat het ooit weer over gaat, nu is het niet zo'n probleem nou ik lekker uit kan slapen sochtends maar na de vakantie wil ik toch ook graag aan voldoende uurtjes slaap komen....

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:20

Hoe lang blijf je nu in de vakantie 's ochtends in bed liggen? Weet dat het verleidelijk is om lekker uit te slapen, maar het kan zijn dat je nu, omdat je 's ochtends langer blijft liggen je slaappatroon gaat verleggen. Want hoe later jij 's morgens je bed uit komt, hoe later je 's avonds in slaap valt waarschijnlijk...

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 18:22

Tot nu toe meestal rond een uur of 9, en het is ook niet zo dat ik de hele dag nix uitvoer. Als dat wel het geval was geweest, had ik het wel gesnapt, lang slapen en nix doen, daar wordt je niet echt moe van, dan lukt slapen helemaal niet. Maar ik heb genoeg te doen, de hele dag door (maandag en dinsdag 9 uur gewerkt, was gesloopt, gister naar een vriendin geweest) dus ben best moe als ik dan in mn bed beland. En dan wil het slapen niet.... Uiteindelijk val ik wel in slaap, maar het is al een paar x voorgekomen dat ik het 12 uur zag worden, is ook niet de bedoeling...

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:27

Daar kan het dan inderdaad niet aan liggen als je er rond een uur of 9 weer uit komt...
Ik hoop voor je dat het over een tijdje weer wat beter kan slapen Lachen

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 18:28

Hoop het ook, en hoop voor jou ook dat je ooit een oplossing vind. Knipoog

Off-topic, berichtje nr. 1500! Haha!