Emotioneel belast

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette21
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 21:05

Hoi Allemaal,

Even een vraagje, stel je hebt een vriendin ( niet zo'n goede) en die heeft jou "opgezadelt" met een nogal voor jou zwaar emotioneel probleem. Je mag er met niemand over praten maar je moet wel anders wordt het jou teveel. Je denkt erover om naar je mentor op school te stappen en om je hart te luchten, je zal geen naam noemen, maar het zal duidelijk zijn ( omdat de mentor enigzins op de hoogtse) dat het om je vriendin gaat. Vinden jullie dit kunnen? Of moet ik het voormezelf houden en proberen het alleen op te lossen? Dit is trouwens onmogelijk want mijn vriendin kan alleen geholpen wordt door professionele hulpverleners, het is een nogal complex probleem. Ze wil echter niet geholpen worden, ze wil alleen maar haar emoties uiten die steeds heviger worden. Op den duur zullen er er allebei aan onder door gaan als er niets gebeurd. Vinden jullie dat ik naar een vertrouwenspersoon kan stappen of kan ik dat tegenover haar niet maken? Ik denk trouwens dat het voor haar ook erg goed zou zijn. Verward .

Liefs Lisette

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:20

Ik denk dat je een vertrouwenspersoon moet aanspelen voor je vriendin.
Je zegt dat het niet eens je echte vriendin is. Dus je moet je niet al tevele van haar problemen over je heen laten komen. Want daar ben jij niet de juiste persoon voor, igg dat maak ik uit je verhaal op.
Zorg gewoon dat er een vertrouwenspersoon bij haar komt, die kan jij haar aanraden en er naar toe gaan. Omdat ze nix tegen iemand anders mag vertellen. Dus probeer dat eens en maak haar echt duidelijk dat ze het niet alleen kan en dat jij t niet aankan. Je mag er zelf niet onderdoor gaan, want dan heeft ze zelf ook nix aan jou meer.
Succes.
Liefs Linda

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:22

Ik zou naar een vertrouwenspersoon van school gaan denk ik en die vriendin blijven stimuleren om hulp te zoeken Laat haar problemen niet de jouwe zijn. Bied steun maar realiseer je dat het niet jouw probleem is

Lisette21
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 21:27

Hoi Allemaal,

Ja dat van die vertrouwenspersoon is idd wel een idee,maar dat vind ze zelf niets. Ze heeft een paar keer met iemand gesproken maar daar wil ze niet meer heen. Haar letterlijke woorden: " Ik wil niet geholpen worden". Maar ondertussen gaat ze er aan onderdoor en ik ook. Ik heb de behoefte om er met iemand over te praten, misschien kan ik haar ook beter helpen dan. Ik weet het ook niet meer, en okee voor hartsvriendinnen zou ik door het vuur gaan, zij is eigenlijk gewoon een klasgenootje, maar ik kan haar niet laten vallen, dat trekt ze niet. Verdrietig

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:00

Ik bedoel dat jij je verhaal ook kwijt kunt aan een vertrouwenspersoon voor jezelf
succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:30

Ik vind dat jij er gerust met je mentor over kunt praten. Noem geen namen, zeg dat het vertrouwelijk is, en doe lekker je verhaal. Het zal je waarschijnlijk lekker opluchten, en misschien heeft hij wel hele goede tips voor je hoe je dat klasgenootje kunt helpen.
Niet zelf mee blijven zitten, dan heb jij er zometeen ook een probleem bij en dat kan de bedoeling niet zijn!
Succes!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:34

Als jij er zelf ook mee zit en het kwijt wilt, moet je het gewoon kunnen vertellen aan een vertouwenspersoon.
Waarom zij wel en jij niet? Toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 03:25

Als die vriendin nog eens zegt dat ze niet geholpen wil worden, antwoord dan dat jij er niet mee belast (lees: door gesloopt) wilt worden en zet er een punt achter. Als ze niet geholpen wil worden, dan moet zij er mee leren leven, niet jij.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 18:39

mee eens lovely!
zeker als het niet een hele goede vriendin van je is, misschien gebruikt ze je wel Verward , zou ik me er niet teveel mee bezig houden!