Altijd al willen weten wat je hond zegt:-)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Altijd al willen weten wat je hond zegt:-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 22:16

Dit berichtje kreeg ik vandaag toegestuurd nadat ik had verteld dat mijn hond zo irritant aan het blaffen was geweest vannacht.
Was dit nu maar al op de markt geweest dan had ik geweten waarom Haha!

Hoe maak ik een Tamagotchi van mijn hond Knipoog


***Japanse uitvinding geeft inzicht in hondengeblaf***



Japanse onderzoekers hebben een apparaatje uitgevonden dat hondengeblaf vertaalt naar de menselijke emoties. Hondenbezitters kunnen op deze manier beter begrijpen hoe hun viervoeter in zijn vel zit. Het apparaatje onderscheidt zes verschillende emoties bij honden: frustratie, paniek, enthousiasme, geluk, verdriet en verlangen. Volgens speelgoedfabrikant Takara kan deze vinding het onbegrijpelijk grommen en blaffen van honden vertalen naar menselijke emoties.

Deze technologische vondst draagt de naam Bow-lingual. Het bestaat uit een klein microfoontje dat aan de halsband van de hond is bevestigd. Het instrument 'leest' de taal van de hond door het geblaf te vergelijken met een serie voorgeprogrammeerde golfpatronen, die opgeslagen zijn in het geheugen. De emoties van het huisdier verschijnen vervolgens bij de eigenaar op een beeldschermpje.



De Bow-lingual interpreteert de gemoedstoestand van de viervoeter door gebruik te maken van plaatjes en zinnen: - ¨Dit kan ik niet uitstaan¨, - ¨Ik verveel me dood¨ - ¨Ik wil graag met je spelen¨.

Ook zou het apparaatje kunnen concluderen aan het eind van de dag of het huisdier een zware, fijne of extreem leuke dag heeft gehad. De fabrikant wil de uitvinding zo aanpassen dat hondeneigenaars die van huis zijn elk moment op hun display kunnen zien hoe hun huisdier zich voelt. De Bow-lingual komt in februari op de markt en gaat rond 130 euro kosten.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:55

Hahahaha echt lol *LOL*

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:57

whuhhahahaha dat moet ik nog zien gebeuren. Iedere hond heeft een andere blaf, en dus een andere manier van golfpatronen... bovendien denkt een hond helemaal niet in de term van, ik verveel me!

maar goed...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:57

Een beetje hondenkennis is wel genoeg om te zien of je hond wel of niet prettig in zijn vel zit, of dat hij uit paniek blaft Knipoog
Echt zo'n japanse uitvinding Tong uitsteken

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:12

goh, dan vraag ik me af wat onze hond zegt/denkt. die doet soms net of ze mishandelt word, wil je der aaien, duikt ze helemaal in elkaar. echt een geflipt beest, vroeger deed ze dat nooit en eigelijk sinds mn zus weg is(die haar wel altijd drilde) doet ze mutsig. dus ik vraag me wel af wat ze dan denkt..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:13

geweldig... Haha! DIe ga ik kopen... Haha!:P

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:03

Wow, als ze die maar niet in het asiel gaan gebruiken, daar blaffen alle honden door mekaar! Hoor je al die gedachtes door elkaar haha..

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:17

Kunnen ze dat niet maken voor onze paarden. Zou voor ons het misschien makkelijker maken om met onze paarden om te gaan en met hen te communiceren.

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:19

dan vind ik het toch makkelijker iemand te vragen die met beestjes kan communiceren, ik geloof niet echt in apparaatjes die die dingen kunnen.. het grootste deel van wat dieren denken gaat toch niet via geluiden dus Tong uitsteken

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:23

zou er iemand eventjes een gedachten toestelletje willen uitvinden ter grootte van een pieper of zo? Knipoog

Sallykuyper

Berichten: 87
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 03:56

Wat als een hond als Happy zijn staart er bijna afkwispelt, maqar niet blaft? vraagje van Sally

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:53

het moet ook niet gekker worden.......als je een beetje je hond kent dan weet je ook snel genoeg wat er aan de hand..... ze krijgen wel een nieuw bot iopv 130 euro voor zo een bandje....................

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:12

Oud topic.
Slotje dus.