Voel me eigenlijk ook best wel :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Voel me eigenlijk ook best wel :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 23:31

zal wel aan t weer liggen, mar kom in een steeds depresievere periode. Ten eerste mn thuis situatie. Mn moeder is zelf nogal hard opgevoed, zal wel een indische opvoeding zijn geweest (sorry dak t zo botweg zeg! wil niemand over een kam scheren). ze heeft dat sinds mn zusjes geboorte (bijna 13 jaar nu) doorgevoerd op mij. Nu is ze tegen de kast aangelopen en heeft ze gezien wat ze mij heeft aangedaan, en probeert ze te veranderen. Ik vind dit heel goed, ze doet erg haar best maar ze schijnt te vergeten wat voor een impact dit op mij heeft gehad. Helaas zijn er nu een aantal maanden verstreken en kan ik t niet vergeten. Maakt haar er niet vriendelijker op.. maar ik ben 16 jaar en heb op t moment geen zin om met haar rekening te houden. Ze verweert zich door te zeggen dat ze zich ergert aan mijn houding jegens haar, ik schijn haar als een zak strond te behandelen (haar exacte woorden dus) terwijl zij mij dertien jaar behandeld heeft alsof ik haar dochter niet ben. Ik ben rond september en 2 weken geleden een tijdje van huis weg geweest omdat het thuis gewoon echt niet ging. Met als resultaat dat mijn schoolcijfers enorm kelderden. Ik heb een hoop 2en opgehaald naar vijven waar ik op zich al heel trots op ben. Maar van alle kanten hoor ik dat ik het niet ga redden, dat ik niks kan etc. etc. en tot over maat van ramp mag ik ook geen mbo opleiding doen omdat ik op t laatst moment van t mbo naar de havo ben geswitcht. Volgens mijn vader staat mn keuze vast, en mn moeder zou t niet willen financieren. moet ik maar fulltime bij de v&d gaan werken. Doordat ik nu een keer ben betrapt op spijbelen (stond de eerste tien minuten van de les buiten te roken) heeft mn moeder aanleiding gekregen om haar gelijk aan te tonen. Alles wat er in mn hele leven is gebeurd heb ik tot mijn vijftiende gezien als mijn fout, wat ze me ook altijd inwreef. Door meer te gaan praten met hulpverleners ben ik gaan accepteren dat wat gebeurde niet normaal was. Op t moment dat ik dit schrijf zijn er beneden drie mensen, mn ouders en mn oma, die de fout bij mij leggen. Keer op keer op keer. Ik heb een houdingsprobleem, ben contactgestoord, en eindig net als mijn oom (hij is psychotisch). Mijn mentrix wijst me er ook steeds op dat ik spullen nog moet inleveren, en dat ik alles kon voorkomen (cijfers) en dat mijn thuissituatie steeds meer los gaat staan van school, ze vind het geen reden om dingen niet op tijd af te hebben. Mijn ouders zijn het vertrouwen in mij totaal kwijt en ik kan gewoon echt niks goed meer doen. Ik ben me steeds meer aan het terugtrekken, wordt stiller. Mijn vrienden merken dat er wat is maar hebben geen idee hoe ze me moeten bereiken. Ik weet op t moment echt niet wat ik moet doen... Moet nu denk ik gewoon ff mn verhaal kwijt



Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 23:10

Ik ben in de tussentijd behoorlijk ziek geweest, en heb niet verder kunnen dippen. Ik ben bezig geweest om mijn houding totaal te veranderen, netjes met 2 woorden spreken, netjes doen wat er van me gevraagd werd. Mijn moeder heeft in de week dat ik ziek was niet een keer gevraagd hoe het met me ging. Ik vroeg haar vriendelijk of ze wat wilde opnemen toen ik bij mn tante was, ze snauwde van niet en hing de telefoon op. Toen ik vandaag weer thuis kwam werd er niet eens gegroet. Ik hoorde net waarom ze zo deed. Ze vind dat alles van een kant komt, haar kant, en dat ik zelf helemaal niks doet. Wordt ie mooi hoor, ik heb tot vorig jaar gevraagd, nee zelf honderden malen gesmeekt, alsjeblieft met een schone lei te beginnen, en toen werd ik in mn gezicht uitgelachen. Zij is dit jaar naar me toe gekomen om hetzelfde te vragen, en dat vond ik behoorlijk krom, dus ik aarzelde. Daar is ze nog steeds zo boos om, dat ik en dat nu op haar dak krijg. en dat ze nu keer op keer roept dat ik niet deug, dat ik toch niks goed kan doen en dat ze er geen energie in wil steken, en dat ze niet van me houdt. Het spijt me zeer, dan kan ik negatief denkend over komen, kwaad overkomen, of verbitterd of wat dan ook maar op dit moment heb ik gewoon een hekel aan haar.. sorry maar dat moest ik gewoon nog ff kwijt..


Misschien stom dat ik het nu hier neer zet, is een pb naar iemand toe, maar ik ben zo pissed of, en ik wil gewoon wat meningen horen over wat ik nu moet doen.. tnx

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnoukS_, Cowboy55, Ineke2, J0anieke en 156 bezoekers