Ik weet het niet meer ,aan het doordraaien!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

pmarena

Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:47

Het klinkt mij in de oren als : je doet het jezelf aan.

Je geeft aan : ik doe dit en dit en dat omdat ik zoveel van hem hou..
bvb. niet meer uitgaan.

En vervolgens klaag je dat je het uitgaan mist....

Zo nog vanalles in je berichtje , allemaal dingen die je tegenstaan zijn dingen die je ZELF doet door je gevoelens voor hem.

Ik maak uit je verhaal niet direct op dat hij dat van je eist ,
alhoewel het wel aannemelijk is qua cultuurverschil ,
maar "Turks" is natuurlijk niet altijd hetzelfde en het zou niet eerlijk zijn om deze jongen meteen een stempel op te plakken ....

Het klinkt iig alsof je het jezelf aandoet , sorry.

Mijn reactie bij het lezen :

Meid , ga weg bij die jongen want hoe het ook zit , hij heeft een slechte invloed op je omdat je er veels te kwetsbaar , onzeker en ongelukkig door bent en je geeft aan dat dat niet is wat je van het leven wenst.

Als je die jongen uit je leven bant en jezelf weer bij elkaar raapt tot een zelfstandige meid die doet wat ze graag wil dan zul je waarschijnlijk met schaamte terugkijken naar dit moment waarop je twijfelt of je hiermee door zult gaan.. het is ZO duidelijk dat deze situatie slecht voor je is !

Je kunt weer sterk en tevreden worden door te stoppen jezelf op te offeren voor een relatie die je niet geeft waar je behoefte aan hebt....
hoe meer jij je opoffert voor hem , hoe rotter je je voelt.

Dat is tegenover hem ook niet eerlijk ,
je geeft hem nu de schuld dat jij je zo rot voelt , maar je doet het zelf !

Ik hoop niet dat dit rot overkomt , ik bedoel het goed en hoop dat je je leven anders in kunt richten en jezelf weer kunt gaan zijn zoals je BENt , met je eigen bezigheden en dingen die je graag doet zonder na te denken en alleen om een ander te plezieren ... nu is het jouw beurt , kom op !


pmarena

Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:36

corina schreef:
Vanacht stond hij huilend op de voicemail dat hij echt niet meer zonder me kon.

Later had ik hem aan de telefoon huilend en smekend maar ik blijf bij mijn standpunt.



Ik ben ZO trots op je , super hoor dat je zo sterk bent , heb ik erg veel respect voor !! OK dan!

Als ik je eerdere berichtjes zo volgde dan dacht ik niet dat je in jouw situatie op dat moment de kracht zou hebben om zo verstandig en standvastig te zijn ,
ik verwachtte dat het nog een lange slepende kwestie zou worden en je na een paar poeslieve beloftes en smeekbedes weer bij hem zou blijven vanwege je (onterechte Lachen ) schuldgevoel e.d. .

Dus ik vind het super om je laatste berichtjes nu te lezen , je klinkt als een sterke en lieve meid en bent alleen in je berichtjes al meteen enorm gegroeid , ik heb er erg veel respect voor dat je toch zo snel je kracht gevonden hebt , en je lijkt ECHT standvastig te zijn... wauw ! OK dan!

Ik heb je onderschat lijkt het , je klonk ook wel zo ontzettend afhankelijk van hem dat ik verwachtte dat je nog een hele tijd door ging modderen ... Bloos

En nu volhouden he , blijf bewijzen dat ik je onderschatte !

pmarena

Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:16

Het is ook hartstikke moeilijk , je zult even door dat moeilijke donkere dal heen moeten om de top v/d berg (met zonnetje enzo Knipoog ) weer te bereiken.

Alles is anders , en je bent nu op jezelf en andere mensen aangewezen , nieuwe situatie waar je weer aan moet wennen.

Bovendien heeft hij je zelfvertrouwen zo'n schop gegeven met die opmerkingen en houding van hem die je omschrijft , dat je op het moment begrijpelijk helemaal niet lekker sterk in je vel zit....

Maar nu ben je tenminste op een weg naar verbetering , er ligt weer een toekomst voor je open zoals je die verdient !

Bij hem wist je wat je had , dat geeft ook veiligheid en zekerheid op een bepaalde manier , maar je leidde niet meer een leven en gevoelsleven wat bij je past en je zou steeds verder van jezelf en je eigen diepe dromen en idealen vervreemd zijn volgens mij... tot jijzelf als persoon bijna verdwenen was.... Nu sta je opeens weer op eigen benen en moet je je leven niet meer naar hem inrichten maar weer JEZELF zien te vinden ,
dat is natuurlijk erg raar , veel zoeken en nadenken en wennen.

Maar hopelijk zul jij over een tijdje weer helemaal je leven naar je eigen wens hebben ingericht , misschien alleen maar dan wel met rust en waardigheid , en als je dat wilt en dat geluk hebt , wellicht later samen met een leuke man waarmee je wel echt de dingen samen deelt en beleefd en die helemaal voor je gaat omdat hij van jou als persoon zielsveel houdt !

Voor de jongen die je achterlaat is er vast ook wel iemand die beter bij hem past , en die zich wel goed voelt in de relatie die hij wenst.

Ik denk dat je jullie allebei een groot plezier doet door nu vol te houden.
Iets beters dan hoe je je voorheen voelde heb je al gauw ! OK dan!

Mensen die je niet waarderen en je een slecht gevoel over jezelf geven , ervoor zorgen dat je jezelf in een onderdanige en kwetsbare houding op gaat stellen ipv lekker fris en spontaan eerlijk jezelf te kunnen zijn , daar moet je snel bij wegwezen.

Verdriet is prima en vanzelfsprekend.

Ik hoop alleen dat het verdriet is omdat de relatie die je voor ogen had er niet kon komen , omdat je droom niet verwezenlijkt is en die jongen niet diegene was wie je hoopte. Helaas , hij was niet bestemd om je ware liefde te zijn.... daar mag je gerust verdrietig om zijn.

Als je maar niet verdrietig bent omdat het uit is of omdat je hem in de steek hebt gelaten..dat soort van : je afvragen of je er wel goed aan gedaan hebt.

Verdriet om je relatie die niet werkte en dat jullie zonder elkaar beter af zijn is prima ,
maar heb alsjeblieft geen verdriet om het beƫindigen van je relatie ,
want dat is misschien wel het beste wat je ooit gedaan hebt !

Je bespaart jezelf en hem zo waarschijnlijk heel veel ellende.

Als het niet werkt , dan houdt het op , en kun je de rest van je tijd die je hebt allebei wel beter besteden Lachen
Laatst bijgewerkt door pmarena op 25-12-03 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, YandexBot en 147 bezoekers