Mijn laatste goudvis wil maar niet dood...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:33

Een vis levend koken is echt wreed. Jammer dan van de aquarium-meneer, maar ik geloof er geen zak van. Vissen schreeuwen niet als ze pijn hebben en het zal gerust snel gaan in het kokende water, dus het lijkt heel vriendelijk. Schijn bedriegt....

Vis aan z'n staart en een flinke tik met z'n kop tegen de rand van de tafel. Klaar. Sneller, minder stress, minder pijn.

Nulla tenaci invia est via



Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:40

Dat moet je dan niet doen....

Proefdieren in het lab maken ze ook niet dood door ze te koken. Is een hoop onderzoek gedaan naar stress, naar de meest 'vriendelijke' dodingsmethode. Het breken van de nek (scheiding kop-romp) is de "beste" methode.
Maar ieder z'n ding hoor. Om zo'n beestje dood te slaan is natuurlijk wel een beetje lef nodig, ik weet ook niet of ik het zou kunnen....
In een pannetje gooien is dan makkelijker, dan hoef je het eigenlijk niet zelf te doen.

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 16:03

Vriezen is idd een stuk vriendelijker dan koken. Daar kan ik me helemaal in vinden.
Vraag me alleen af hoeveel stress een zakje water in een donkere vriezer opwekt.

Nulla tenaci invia est via


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, abbij, Amazonbot, Arlette1991, astrea, Britta31, C_estmoi, Century, Dolce_pony, Druif_01, Freekieee, IASCrawler, Lau07, Lipydo, MarliesSam, meiske04, Pytje, schumiegirl, suikermeisje, Syzygy, Winna, xPabloBokt, xSannee, Yannie, YvonneV, Zebrastreep en 184 bezoekers