Wat kosten schaatsen en welke zijn oke?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Wat kosten schaatsen en welke zijn oke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 14:30

Heej haai, beetje rare vraag misschien, maar weet iemand wat schaatsen gemiddeld kosten en welke schaatsen zijn een beetje van goede kwaliteit..? Alvast bedankt!



Haha!

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 14:35

Bauer's zijn goed volgens mij... En nee, dan niet Frans Scheve mond

Een priijs weet ik niet van schaatsen, ik heb al 6 jaar dezelfde volgens mij die inmiddels 4 maten te klein zijn Tong uitsteken

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 14:35

Noren zijn wel goede schaatsen volgens mij, maar dat is een type en geen merk. Ik weet alleen niet wat goeie merken zijn.. Zijn wel 'lange afstandsschaatsen'.
Als je meer wendbaardere schaatsen zoekt kan je beter hockeyschaatsen of kunstschaatsen nemen denk ik. Maar ook daar weet ik geen merken van Tong uitsteken

Wat de prijzen zijn weet ik niet.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 14:44

Ik heb lage noren en ze zijn van zandstra Nou moet ik wel zeggen dat je veel verschil in schaatsen hebt. Tís maar net wat je wil. Ik had altijd koude voeten in schaatsen en heb dus schaatsen gekocht die een kunstof onderstuk hebben, dus geen metaal zoals je dat vroeger had. Verder zijn die van mij van kangaroeleer ( Bloos! ) waardoor ze op lange afstanden veel comfortabeler rijden Dit zijn geen goedkope schaatsen (rond de 300 euro, maar ik zou nooit meer wat anders willen!)

Ik zou absoluut geen kunstschaatsen meer willen hebben of ijshokeyschaatsen en al helemaal niet van die dingen die als een skischoen zitten, da's namelijk funest voor je knieen.

Heb een paar jaar geleden een onwijs leuk compliment van Gianni Romme gehad, tijdens een schaatsclinic in het olympisch stadium in Insbruck, hij vond dat ik onwijs mooie schaatsen had Haha! Daarna heeft ie me op de goede manier pootje over geleerd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 14:49

Ik heb kunststof kunstschaatsen van Bauer. Ik ben er erg blij mee! Echt perfecte kwaliteit. Ik heb er ook mijn skeelers van.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 14:52

En wat kosten Bauers ongeveer...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 14:54

SweetTinka schreef:
En wat kosten Bauers ongeveer...?


Die van mij koste toen der tijd 250 euro. Het is een hoop geld maar je hebt er wel wat voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:14

Viking is ook een goed merk. Voor een paar goede schaatsen ben je toch wel een aardig bedrag kwijt. Vergeet niet dat je nieuwe schaatsen eerst moet laten slijpen voordat je ze gaat gebruiken. Verder steeds goed droogmaken na het schaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:40

Bauer is idd een goed merk, goede kwaliteit, en gaan lang mee. Verder zou je eens verschillende schaatsen moeten proberen, en dus kijken op welke je het lekkerst schaatst. Ik kan bijvoorbeeld niet met noren overweg, terwijl dat toch de comfortabelste schaatsen schijnen te zijn.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 16:55

Ik heb Bauer schaatsen en dan maat 42 (heb gewoonlijk 39) zodat ik alleen nieuwe schaatsen hoef te kopen wanneer ze kapot zijn. En zo kun je er lekker veel sokken in aan zonder dat je voeten het juist koud krijgen doordat het zo te krap zou zijn.

Ze waren volgens mijn moeder 159 GULDEN. Maar daar doe ik dan ook heel lang mee. Het zijn ijhockey schaatsen met veters want met van die klippen had je snel de kans dat je je voet te strak vastbind zei de verkoper. Deze veters kun je goed aantrekken.

Ik vind ze heel fijn alleen nu nog het ijs Tong uitsteken

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:00

Ga als je noren zoekt voor Raps of Viking. De raps schaatsen hebben steviger schoenen dat de leren van Viking. Kies niet voor de Viking junior, dat ijzer heb je op natuurijs heel snel krom, is snel stomp en moeilijk egaal weer goed scherp te krijgen. Ik zou dan voor de viking marathon mid gaan.
Evt. met klapsysteem.

Verder moet je de schaatsen bij aankoop laten slijpen, dit moet wel gratis te regelen zijn, evenals wat korting en gratis hoezen. Een ronding van 21 of 22 meter zou ik voor kiezen.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:08

Die van de Bristol doen het net zo goed.
Iets van 20 of 30 euro.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:32

Feetje schreef:
Die van de Bristol doen het net zo goed.
Iets van 20 of 30 euro.

Niet dus.De noren zijn in 99.9% van de gevallen bij aankoop al krom/hebben een slagje in het ijzer en nooit en te nimmer scherp te krijgen. Goedkoop is ook in dit geval duurkoop. Het is gewoon troep. Wil je lekker schaatsen, investeer dan ook iets meer.
Verder is de afwerking ook nog eens niet altijd even netjes.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:48

Heb lage noren met een harde schoen.
Ben er super tevreden over. Ze schaatsen heerlijk.
Ze waren wel wat duurder (weet niet meer precies maar wel over de 100 euro)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:52

Ik heb wel schaatsen met van die klippen, maar ze zitten nooit te strak, dat is gewoon een kwestie van gevoel.
De noren van Bristol zijn helemaal niet zo heel slecht. Mijn buurvrouw heeft ze laatst gekocht en die heeft ze op de ijsbaan laten slijpen en niets mis mee hoor!
Duur is lang niet altijd goed...