Krankzinnig! Lijk ligt 2 maanden...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Krankzinnig! Lijk ligt 2 maanden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 20:55

OP STRAAT! Scheve mond

De Volkskrant schreef:
OSAKA
In het drukke centrum van de Japanse stad Osaka heeft twee maanden een lijk voor de ingang van een warenhuis gelegen. Volgens de politie is het lijk genegeerd door het winkelende publiek. De man, een zwerver van ongeveer 70, is een natuurlijke dood gestorven. Het lichaam was al in ontbinding toen de politie het oppikte. Een taxichauffeur had uiteindelijk melding gemaakt van het lijk. De plaats van overlijden behoort tot de drukste gedeelten van Osaka, de tweede stad van Japan. Volgens een woordvoerder van het warenhuis lag het lijk net buiten het territorium van het bedrijf. Daarom had de winkel 'niets met de zaak van doen'. Klanten die om het lichaam heen moesten lopen om de winkel te betreden hebben zich ook niet bij de bedrijfsleiding beklaagd, aldus de woordvoerder


Inmiddels waren we er zo langzamerhand al aan gewend dat mensen weken, maanden en zelfs jaren in hun eigen huis dood liggen te wachten tot iemand ze vindt. Maar dit? Als dit de toekomst is... waar gaat het dan heen? Ik mag toch aannemen dat de Volkskrant geen onzin verkoopt, hoewel dit in het 'luchtige' gedeelte (Dag in Dag uit) staat. Onder het kopje 'Ondertussen in...' staan meestal nogal grappige berichtjes, maar dit vind ik gewoon... ik heb er gewoon geen woorden voor.

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:57

getver!!!!!!!!! dat stinkt hartstikke toch?????????????????

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:59

ja,volgens mij heeft het idd niet zo'n prettige geur.Raar dat niemand vroeger melding heeft gedaan...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 21:05

Dat dacht ik dus ook, maar dit staat er echt. Nu moet je niet altijd iets geloven wat er in de krant staat, maar kennelijk kan dit dus. Voor mij maakt het dan ook niet uit of het Japan is of niet, dit is té raar...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:09

dit kan toch niet...
Heb er eigenlijk ook geen woorden voor. Bah waar moet het heen met de wereld?

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:11

Gatsiee, dat gaat stinken zeg!! Hmmz misschien komt het door de mondkapjes dat ze het niet kunnen ruiken Verward

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:38

Als iemand nou met z'n gezicht naar de muur ligt, helemaal in dekens/kranten gewikkeld, kan jij dan zien of 'ie leeft? De meeste voorbijgangers komen daar twee keer per dag langs en nemen gewoon aan dat 'ie er weer ligt ofzo. Alleen mensen die er dagelijks van zonsop tot zonsonder naar staan te kijken merken dat 'ie nooit opstaat...

(ik vind het een akelig verhaal hoor, maar ik geloof niet dat het een duidelijk lijk was. Ik ga ook niet bij elke zwerver die met z'n rug naar me toe ligt kijken of 'ie nog wel leeft)

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:55

ik las het vanmorgen ja, echt vaaaag verhaal Tong uitsteken

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:07

gatver wie negeert dat nou? En dat winkelpersoneel dan, ik bedoel die komen er elke dag langs, die man slaapt toch niet eeuwig.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:29

ArwenLune schreef:
(ik vind het een akelig verhaal hoor, maar ik geloof niet dat het een duidelijk lijk was. Ik ga ook niet bij elke zwerver die met z'n rug naar me toe ligt kijken of 'ie nog wel leeft)


Whaha, ik zie eht al voor me.
Met zo'n stokje voorzichtig, onderzoekend prikken Tong uitsteken

Wel een goor hoor.
Dat gaat toch hartstikke stinken?

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:46

man dit lijkt me echt goor, nee je gaat niet met een stokje gaan kijken maar het valt toch wel op als je 10 keer voorbij komt dat die men niet van positie verander, tssssssssssssss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:48

Wow! waar gaat deze wereld heen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:54

je kunt wel zien hoezeer jappen in hun prestatie cultuur geleefd worden. Ze zien nog niets meer om hen heen. Ik vind het ook typisch iets voor japan.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:03

Zo'n lichaam wordt (op de botten na) toch helemaal vloeibaar? Dat moet toch iémand merken? Onbegrijpelijk...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:16

In landen als India waar de armoede hoog is sterven de mensen als vliegen op de straat. En daar worden ze vaak gewoon aan hun lot overgelaten. Maar in Japan is toch een ander verhaal Scheve mond , kan mij moeilijk voorstellen dat het daar dagelijkse kost is. Ik hoop dat het hier nooit zo een vaart zou lopen...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:22

Ik denk dat je in Japan heel snel je gezicht verliest als je laat blijken dat je ergens mee zit, je zorgen maakt, of het overduidelijk vindt stinken. Ze zitten raar in elkaar hoor, en het verbaasd me idd niet dat zoiets in Japan voor kan komen.

Maar hadden jullie dat verhaal al eens gehoord van de Amerikaan die 5 dagen achter zijn bureau dood zat, voordat er iemand achter kwam dat hij was overleden? Het was dat de bewaking de laatste ronde deed voor het weekend, anders had hij er waarschijnlijk nog gezeten Lips are sealed

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:30

guanacotje schreef:
ja,volgens mij heeft het idd niet zo'n prettige geur.Raar dat niemand vroeger melding heeft gedaan...


misschien dat ze nog steeds met die anti-sars-mondkapjes oplopen daar?

Maar serieus, dit is toch wel heel droevig. Je maakt mij niet wijs dat NIEMAND dat gezien/geroken heeft. Het zal daar toch ooit wel een keer rustig zijn? 's nachts ofzo.

In Japan wordt je toch ook door speciale 'proppers' de metro ingestampt? Mag je auto niet groter zijn dan een Smart, je hond niet groter dan een cavia.....hoezo overbevolkt?

Ik heb een tijdje geleden een documentaire gezien over tieners die zich jarenlang (!) opsloten in hun kamer. Konden de hoge druk die de Japanse maatschappij aan ze stelt niet meer aan. De ouders zetten het eten voor de deur en als ze vertrokken waren pakten ze snel dat bord op. Ze lieten zich aan niemand zien!! De ouders spraken er vaak niet over omdat het een schande is. Wonderlijk land dat Japan.[/i]

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:33

Cassidy schreef:
Maar hadden jullie dat verhaal al eens gehoord van de Amerikaan die 5 dagen achter zijn bureau dood zat, voordat er iemand achter kwam dat hij was overleden? Het was dat de bewaking de laatste ronde deed voor het weekend, anders had hij er waarschijnlijk nog gezeten Lips are sealed


Haha! Haha! zeker altijd al een beetje een 'dooie' geweest die vent

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:35

Tja, kwam als eerste, ging als laatste weg, sprak of zag verder niemand, geen familie die hem miste....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:37

Voor de volledigheid: http://www.freedomwriter.com/issue27/am24.htm

WORKER DEAD AT DESK FOR 5 DAYS

NY Times
Submitted by Wendy Mackey
Jan 22, 2003

Bosses of a publishing firm are trying to work out why no one noticed that one of their employees had been sitting dead at his desk for FIVE DAYS before anyone asked if he was feeling okay.

George Turklebaum, 51, who had been employed as a proof-reader at a New York firm for 30 years, had a heart attack in the open-plan office he shared with 23 other workers. He quietly passed away on Monday, but nobody noticed until Saturday morning when an office cleaner asked why he was still working during the weekend.

His boss Elliot Wachiaski said: "George was always the first guy in each morning and the last to leave at night, so no one found it unusual that he was in the same position all that time and didn't say anything. He was always absorbed in his work and kept much to himself."

A post mortem examination revealed that he had been dead for five days after suffering a coronary. Ironically, George was proofreading manuscripts of medical textbooks when he died.

You may want to give your co-workers a nudge occasionally.


Moral of the story:
Don't work too hard, nobody notices anyway!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:45

hahaha da's een waarheid als een koe!

Arme George Turklebaum, dat betekent dus ook dat het normaal was dat zijn collega's een week lang geen woord met hem wisselden. Dat is toch erg?! Had zeker ook geen vrouw en kinderen die hem misten. Treurig.

Hij zat duidelijk niet tegen een deadline aan te werken.....eh, haha, of juist wel Clown

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:51

ellenlouise schreef:
Ik heb een tijdje geleden een documentaire gezien over tieners die zich jarenlang (!) opsloten in hun kamer. Konden de hoge druk die de Japanse maatschappij aan ze stelt niet meer aan. De ouders zetten het eten voor de deur en als ze vertrokken waren pakten ze snel dat bord op. Ze lieten zich aan niemand zien!! De ouders spraken er vaak niet over omdat het een schande is. Wonderlijk land dat Japan.[/i]


Ja dat had ik ook gezien, echt raar Scheve mond Zelfs het eten moest onder de deur worden geschoven en van die toestanden...

Er was ook een tijdje geleden zoiets van een jongen die iemand ofzo had vermoord(dacht een kind maar ben niet zeker) de verklaring van de japanners was ook duidelijk: Ze bleven erbij dat het de ouders hun fout was omdat hij enig kind was en hij broers of zussen nodig had Verward

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 08:57

Sommige mensen hebben rare ideeën... Maar dat iemand een tijdlang dood kan zijn op een openbare gelegenheid, dat vind ik echt onbegrijpelijk... Hebben die mensen een zak over hun hoofd waardoor ze niets meer om zich heen zien, ofzo?

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 09:15

Dit vind ik dus echt raar, dat je zo weinig om je mede mens geeft dat je niet even de tijd hebt om, als hij er al een dag ofzo ligt, even te kijken hoe het met hem gaat... Lekker, hier in nederland geven we tenminste nog een beetje om elkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 09:41

Wat erg zeg!!!! Hoe kan zoiets gebeuren..... Rolleyes Kan je nagaan wat de mens om zijn medemens geeft.
Maar het is voor dat warenhuis toch geen reclame lijkt me.