Fotografiecursus LOI?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Fotografiecursus LOI?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 12:11

Fotograferen heb ik altijd al leuk gevonden, maar ik weet er vrij weinig vanaf. Bij de LOI hebben ze dus een cursus, en het lijkt me leuk om die te gaan volgen.
Maar heeft er hier iemand ervaring mee, is het wat? Er worden hier in de omgeving ook cursussen gegeven, maar aangezien mijn dagindeling vaak nogal grillig is, zal dat lastig worden...
En ook de vraag wat je zoal nodig hebt om zo'n cursus te kunnen volgen.
Ik ga er vanuit dat ik in ieder geval een spiegelreflex nodig heb, die heb ik, echter wel een vrij antiek model, een halfautomaat. Maar wat heb ik nog meer nodig?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:52

Ik heb zelf ook wel eens gekeken naar de cursus van de LOI. Maar ik weet het niet. Het lijkt me toch makkelijker om een cursus in groepsverband te volgen. Dan leer je ook nog iets van elkaar.
Bij ons in de omgeving worden regelmatig fotocursussen aangeboden, dus ik denk bij jou ook wel. Moet je even op internet zoeken.
Voor de cursussen waar ik heb geïnformeerd, is een spiegelreflex-camera verplicht. Hoe en wat weet ik verder ook niet.
Volgens mij heb je verder niet veel nodig, zeker niet voor een 'beginners' cursus.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:16

met een goed boek of een internetsite kom je echt een heel eind. punt is dat je het WEL moet lezen en begrijpen. verder gewoon veel doen.

voor het geld dat je in de LOI stopt kan je imo beter een mooie set lenzen kopen of een goed boek en afdrukken. een oud model maakt niet uit, de lenzen voor de oude modellen zijn goedkoop 2e hands.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 17:59

Ik zou ook liever zoiets in groepsverband doen, maar dat is dus niet mogelijk voor mij.

Misschien inderdaad eerst eens een goed boek kopen, kan ik daarna altijd nog verder zien. Heb jij nog tips over wat nuttige boeken zijn SP of iemand anders?
Lenzen hoef ik niet te kopen, er zit een flinke set lenzen bij die camera, die nog goed zijn.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:25

ik doe de opleiding beeldende kunst&vormgeving en krijg nu cursussen Fotografie, erg interessant, ik ga me er waarschijnlijk ook in verdiepen(we hebben een verdiepingsprogramma)

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:30

Ik denk dat je idd beter de boeken in kunt duiken en veel zelf proberen. Als je wilt dat je foto's bekritiseerd worden zijn er wel fora waar dat mogelijk is (bijv. http://www.dutchphotozone.com/) en waar je dus veel van kan leren. Toch een soort groepsverband.