goed betaald bij/vakantiebaantje????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

goed betaald bij/vakantiebaantje????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 11:24

Wat voor vakantie en bijbaantjes hebben jullie? Hoeveel tijd besteden jullie aan een bijbaantje en is het leuk werk? Ik ben alvast aan het bedenken waar ik van het zomer zou willen werken en na de zomervakantie, vandaar mijn vraag...

roept u maar Haha!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:25

vroeger had ik als bijbaantje cassiere, vond het onwijs leuk, betaalde niet super maar ik kon er wel heeel veel leuke dingen meedoen!!!

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:26

Ik werk zomers altijd in de speeltuin moet dan drinken en friet enzo verkopen ik verdiende afgelopen zomer 3.50 best veel voor iemand van 15!!!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:35

ik werk bij C1000, achter da kassa.

verdien 4.13 per uur

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:57

Ik werk bij de Mc Donalds daar verdien ik bijna 7 euro en ben 22 jaar oud.

Verder heb ik veel andere kantoorbaantjes gehad die verdienen over het algemeen een stuk beter. Ik heb baantjes gehad op mijn 18e/19e waarbij ik zeker zoveel verdiende als nu.

Maar bij de Mac kun je volledig zelf je tijden aangeven en dat is de enige reden waarom ik daar nu werk! Al mijn andere baantjes kon ik niet combineren met mijn studie. In het weekend werken doe ik niet vandaar!

Bij de Mac kunnen ze altijd mensen gebruiken. Opzich is het best gezellig en kun je veel verschillende dingen doen als je wil. Maar ik zelf vind horeca niet alles, het staan enzo is niet aan mij besteed. Ik werk daarom maximaal 5 uur achter elkaar. Dat zo ongeveer 2/3 avonden per week.

Het is zelfs niet zo dat als je megadom bent je bij de mac moet gaan werken want dan ben je in no time ontslagen omdat je niet mee kunt met het tempo en alle handelingen tijdens de drukte.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:02

Ik werk als cassiere bij de C1000 en ik moet zeggen dat het werk me steeds meer gaat tegenstaan. Als ik langer dan een paar uur werk ben ik gesloopt en droom ik snachts in piepjes Clown Het verdient ook niet supergoed, €3,03 per uur voor een 16-jarige maar meestal is het wel heel gezellie. Maar ik weet nu al dat ik daar geen vakantiewerk wil doen, 5 dagen per week fulltime in de supermarkt/achter de kassa, moet er niet aan denken! Heb nu al wat anders kunnen regelen, ik ga nl. een aantal weken (weet nog niet hoe lang, is nog allemaal puur theorie) in het bedrijf waar mn stiefvader werkt bij de catering. Dat lijkt me wel heel leuk werk, sochtends vuile kopjes+was ophalen en schone brengen, de diverse koelkastjes op tijd bijvullen, eten klaarmaken en serveren.... Lijkt me hartstikke leuk! Volgende maand moet ik me ff in gaan schrijven bij het uitzendbureau waar dat bedrijf mensen vandaan haalt en zodra dat gebeurd is, mag ik een paar x langskomen om ingewerkt te worden. En na mn examen kan ik dan waarschijnlij kaan de slag! OK dan!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:27

Ik werk bij een broodjeszaak, krijg gewoon het minimumloon, hoeveel dat per uur is weet ik zo niet, ik ben trouwens 18. werk 2 x per week, van 4 tot 8 ongeveer.
Werk r al iets van 2 jaar, en ben het nu wel heel zat, maar vind maar es iets anders...

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:32

orionneke schreef:
Ik werk bij de Mc Donalds daar verdien ik bijna 7 euro en ben 22 jaar oud. .

.


Ik was 16 toen ik daar werkte, en verdiende 2,61 per uur,
en GEEEN 150% op zondag, en GEEN!!! 150% of 200% op feestdagen! Boos!

En daarbij moest ik ook nog eens 5,5 achter elkaar werken, staand, zonder ook maar 1 pauze! en áls je dan een keer 7 uur "mocht" werken en dus 15 min. pauze had, dan moest je je eigen eten betalen!! en dus in je Mac-kleding in de rij gaan staan bij de 'gewone' klanten en je eten bestellen.
En dan ook nog een "opperbaas" (de managers en andere personeel was wel oke) die je verrotscheld (een meisje van 16 die er 1 dag werkt, omdat ze per ongeluk 1 augurkje op de big mac doet ipv 2, en later omdat ze het ijsje iets te groot maakt )

echt BELACHELIJK!

ik ben er ook vrij snel mee gestopt.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:40

Ik werk als cassiere op een tankstation in het weekend en krijg 6,50 per uur ofzo(zondagen toeslag van 35%). Ben 19 jaar.

Voor de zomervakantie wil ik bij het verpleeghuis solliciteren om een week of 5 fulltime te werken. Ik mag werken als verpleeghulp en dat betaald ook wel aardig en het heeft nog wat met mijn studie te maken ook

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:48

ik werk bij een toeroperator (reisorganisatie), ben 21 en verdien meer dan het hoogste bedrag dat hier genoemd is. Ik werk hier nu 2.5jr en heb het er op zich prima naar m'n zin. Erg gezellig onderling (en met andere afdelingen). Verder is het prima flexibel met m'n studie (ik kan dag van te voren nog opbellen dat ik morgen niet kan ofzo). Verder nog leuke bijkomstigheden als (flinke) kortingen voor reizen etc.
ja ik heb het daar prima getroffen helaas, nu door de economische recessie etc. wordt er minder geboekt en kan er dus wat minder gewerkt worden, maar ik hoop dat dat nog wat goedkomt..

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:45

biepp"]
[quote="orionneke schreef:
Ik werk bij de Mc Donalds daar verdien ik bijna 7 euro en ben 22 jaar oud. .

.


Ik was 16 toen ik daar werkte, en verdiende 2,61 per uur,
en GEEEN 150% op zondag, en GEEN!!! 150% of 200% op feestdagen! Boos!

En daarbij moest ik ook nog eens 5,5 achter elkaar werken, staand, zonder ook maar 1 pauze! en áls je dan een keer 7 uur "mocht" werken en dus 15 min. pauze had, dan moest je je eigen eten betalen!! en dus in je Mac-kleding in de rij gaan staan bij de 'gewone' klanten en je eten bestellen.
En dan ook nog een "opperbaas" (de managers en andere personeel was wel oke) die je verrotscheld (een meisje van 16 die er 1 dag werkt, omdat ze per ongeluk 1 augurkje op de big mac doet ipv 2, en later omdat ze het ijsje iets te groot maakt )

echt BELACHELIJK!

ik ben er ook vrij snel mee gestopt.
[/quote]


Tja ik weet er alles van.... Toen ik 17 was werkte ik er ook toen verdiende ik wel te verstaan 5 gulden!!!

BIj ons is het niet zo dat je dus in de rij moet staan bij de klanten, je moet indd de helft betalen vh eten.

Verder zijn er echt van die ...managers maar ja daar worden ze zo op getraind volgens mij!

Maar zoals ik al zei ben ik dr alleen maar weer gaan werken omdat ik mijn tijden zelf kan invullen.

De 150% regeling van zondag is ondertussen ok afgeschaft maar op feestdagen heb je die nog wel hoor!

Daarbij is dus 1 tip ga er niet fulltime werken want je wordt KNETTERGEK!

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:05

Ik ben 21 en werk in de thuiszorg. Ik verdien bijna 9 euro per uur. Verder kan ik mijn werkuren flexibel indelen. Ik werk maximaal 3 uur achter elkaar. Als ik met 1 uur klaar ben wordt ik voor 3 uur doorbetaald. Best relaxt dus.

Helaas wordt het werk fysiek te zwaar voor me (heb een vorm van reuma). Ik moet dus iets anders zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:10

Ik heb gewerkt bij een accountantskantoor tijdens mijn studie, daar verdiende ik 13,20 per uur.
Ik heb ook gewerkt bij een autoschade bedrijf, daar verdiende ik 12,00 per uur.
Ik heb in een cafe gewerkt en dat verdiende 10x k*t 6,00 per uur.
Ik was toen wel al boven de 20.
En nu werk ik niet, want ik heb daar echt geen tijd voor...

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:14

Ik werk in het weekend op een manege. Ik zorg ervoor dat de paarden naar buiten gaan en dat de stallen er goed uitzien. Ook help ik kinderen met het opzadelen verzorgen van de paarden. Lekker afwisselend. Ik hoef niet de hele dag uit te mesten of te vegen. Dat is voor het middaguur af en de rest van de tijd zorg ik ervoor dat er klusjes gedaan worden en de paarden goed verzorgd worden. Wandelen als er een paard kreupel is, manen trekken en noem maar op. In de vakantie val ik weleens een dagje in. Onder werktijd mag ik regelmatig rijden en dat houd het ook leuk. Vooral als ik springles heb. En de kinderen helpen is altijd heel gezellig. Er staan alleen maar lieve en leuke paarden, dus ik vermaak me er wel.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:21

Saar4 schreef:
Ik ben 21 en werk in de thuiszorg. Ik verdien bijna 9 euro per uur. Verder kan ik mijn werkuren flexibel indelen. Ik werk maximaal 3 uur achter elkaar. Als ik met 1 uur klaar ben wordt ik voor 3 uur doorbetaald. Best relaxt dus.

Helaas wordt het werk fysiek te zwaar voor me (heb een vorm van reuma). Ik moet dus iets anders zoeken.


Dat is idd mijn tweede optie voor de zomer Knipoog Als het verpleeghuis geen mensen nodig heeft Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:51

Ik werk nu ruim een jaar bij een tankstation. Probeer minstens 20 uur per maand te werken. Het is relaxed werk, maak meestal veel huiswerk en lees de leesmap.
Heb 2 zomers bij een bejaardetehuis gewerkt, eerste zomer beviel me heel goed, maar tweede zomer zat ik op een niet zo leuke afdeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:53

voordat ik hier oproepkracht werd, werkte ik als vakantiekracht in een woonzorgcentrum voor ouderen, een verzorgingstehuis.
was toen 16 en verdiende 4,90 per uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:08

Ik ben nu 18, en verdien nu bijna 1,5 jaar €5,- per uur. Ik werk in de keuken en de afwas van een restaurant. Werk er nu al ruim 4 jaar, ben begonnen met F5,- per uur *LOL* Ik vind het leuk en afwisselend werk, bovendien is het 's avonds dus heb je 's middags zat tijd voor andere zaken. En in de vakantie kan je ook wel eens 's middags werken, is het meestal relaxter werken Lachen Het bevalt me wel weer...

Ik heb 1 ding te zeggen, hoop dat je bij toffe mensen terecht komt om samen te werken, dat is echt zo belangrijk, als je gewoon met mensen samenwerkt waar je lol mee hebt. Is het werken ook veel fijner

marouska

Berichten: 595
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:24

Ik heb van het zomer in een bejaardentehuis gewerkt, was heel gezellig! met al die oudjes enzo! ik werkte dan in de keuken of in de linnenkamer en verdiende toen 4,87 per uur! was echt heel leuk!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:41

Ik werk tijdens de kerstperiode bij TPG post. Sorteren/opzetten. Makkelijk en best gezellig Ik vind het vooral leuk, anders zou ik het niet doen maar het geld is ook erg prettig.
Ik ben 17 jaar en verdien 6 euro per uur. Helaas is het maar een weekje per jaar Knipoog

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 08:49

ik heb ooit als datatypist bij de jaarbeurs gewerkt verdiende wel goed
15,25 gulden per uur. ht maakt ook niet uit hoe oud je was iedereen verdiende het zelfde

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 08:56

Bij de TPG is het ook goed werken hoor!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:10

ik werk al een paar jaar bij ikea als receptioniste en verdien 6,51 bruto, ben trouwens 21 jaar. er gaat wel 33 % af, want ik werk ook nog bij een stichting voor lichamelijk gehandicapten en dus heb ik loonheffing bij 1 van de 2. bij die stichting (de noorderbrug heet dat) verdien ik 8,44 bruto, een stuk meer dus! volgens mij kan ik wel een stuk loonheffing terugkrijgen met een t-biljet, maar dat lijkt me zo lastig heb het nog nooit gedaan, maar kan nog twee jaar nadat je ergens gewerkt heb!

thuiszorg ed verdient wel het beste!
succes ermee!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:13

Horeca verdient over het algemeen ook wel goed.
Nadeel is dat je vaak s'avonds moet werken

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:23

Bij een voetbalvereniging. Twee kleedkamers en twee douchen schoonmaken. Een keer in de week. Het verdient erg goed. € 7,50 euro per uur. Doe dit samen met mijn neef.