ERD

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

ERD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:29

Heeft iemand hier ervaring met het schrijven van ERD's (Entiteit-relatie-diagram)?

Ik moet er een maken voor school, maar ik loop vast op een bepaald punt. Als er iemand is die ERD's kan maken leg ik het wel uit Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:31

Never heard of (goh... heb je wat aan zo'n reactie Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:33

Ellende schreef:
Never heard of (goh... heb je wat aan zo'n reactie Knipoog )

Niets Haha! Knipoog Maar dat geeft niet hihihihi *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:41

dat is wel ontzettend lang geleden, maar mogelijk lukt het nog. Laat maar even weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:44

Lielle schreef:
dat is wel ontzettend lang geleden, maar mogelijk lukt het nog. Laat maar even weten.


Ik heb het al denk ik.
Ik moet een applicatie maken voor een ruitersportzaak.
Die applicatie moet inkoop en verkoop gericht zijn.
Nu komen de meeste artikelen bij een groothandel vandaan, maar dingen als zadels en hoofstellen komen bij de fabrikant zelf vandaan.

Nu moet ik dat ik een databeest zien te proppen zonder redundantie te veroorzaken.

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:44

Ik kan het wel....Knipoog

Maar waar loop je precies vast dan? Het is zo een beetje erg algemeen, tis ook niet de bedoeling dat ik een ERD voor jou in elkaar knutsel natuurlijk Schijnheilig

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:15

Leg maar uit (of pm). Ik kan het ook wel Knipoog

Het is ook vrij lastig en je moet goed opletten of je de juiste verwijzingen er tussen hebt.
Maar ik wil je wel helpen, maar je moet het uiteindelijk wel zelf doen. (anders leer je er niets van en moet je het later een keer leren. En het is zo vervelend als dat tijdens een tentamen moet gebeuren...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 07:58

Ik heb het al voor mekaar.
Het tentamen is al geweest en was een eitje. De verwijzingen zitten er inmiddels al

Bedankt!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:28

En heb je de juiste relaties tussen de entiteiten gelegd? 1 op veel, 1 op 1 en veel op veel relaties gebruikt?
Het komt vast wel goed, want als je het eenmaal doorhebt is het niet zo moeilijk en over sommige dingen valt te discussieren, dus een goede reden erbij Haha!.
Laatst bijgewerkt door germie op 19-12-03 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:29

germie schreef:
En heb je de juiste relaties tussen de entiteiten gelegd? 1 op veel, 1 op 1 en veel op veel relaties gebruikt?


Ja hij is al goedgekeurd ook Haha! Die relaties waren het probleem niet zo zeer. Het ging meer om een messagebox in de uiteindelijke applicatie. Dat was even vervelend.
De cardinaliteiten zitten er ook netjes in verwerkt, dus alle T, N, O, M, 1 enz enz zitten waar ze moeten hihi