Green Mile nu op TV!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:08

Het boek is nog beter Tong uitsteken

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift



Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:20

Een leuk weetje over het verhaal: The Green Mile was niet eens een boek, maar een feuilleton. Een eenmalige actie van Stephen King. Elke maand kwamen er een paar hoofdstukken uit. Het verhaal bestond uit 6 delen. Zo lang heb ik nog nooit over boek van hem gedaan *LOL* Normaal gesproken lees ik een boek van 500 pagina’s in een week uit Haha! Elk deel eindigde met een cliffhanger, nou… daar word je ook niet echt vrolijk van Haha!

In het boek komen alle bijzondere eigenschappen van Coffey veel beter tot hun recht. De manier waarop hij de ziekte uitblies in de film vond ik vrij gekunsteld. Maar je moet wat als je een boek verfilmd Haha!

Shawshank redemption is ook erg goed verfilmd naar het boek (volledige titel was overigens Rita Hayworth and the Shawshank Redemption.)

Tja… King-fan hè… dat merk je wel Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:33

Ze hebben van de film wel een tear-jerker gemaakt merk ik wel Haha! allemaal huilende, sniffende vrouwen *LOL* Ach gut

Het boek is vrij grof en daar gaat men minder in op het hoge schattige-gehalte van Coffey, maar SK gaat hier meer in op het leven op death-row. De manier waarop mensen ter dood worden gebracht wordt uitvoerig uitgelegd en is nogal luguber. Ik vind het knap dat ze de film zo kunnen maken dat iedereen het maar heeft over de schattige Coffey, terwijl de film toch eigenlijk een behoorlijk lugubere ondertoon heeft…

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:40

Tja… het gaat denk ik ook om de confrontatie. Er zijn denk ik maar weinig schrijvers die iets dergelijks op papier durven zetten. Ik begrijp heel goed dat het niet de smaak van sommige mensen is, maarja… het is moeilijk onder woorden te brengen waarom het mij wel ‘interesseert’ (klinkt een beetje alsof ik sensatie-belust ben, integendeel Haha! Ik rijd ook altijd goed door als er een ongeluk gebeurd is op de snelweg en ga niet uitgebreid staan kijken…).

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:30

Ik ben er meer van onder de indruk wat deze film losmaakt bij vrouwen dan van de film zelf *LOL*

Volgens mij is het feuilleton niet eens meer in de boekhandel te verkrijgen en is alleen het boek te koop (wat overigens uitkwam na het verschijnen van de film). Ik heb dus een collectors-item in handen Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:12

Desiree schreef:
maarten, waarom maakt de film dan niet zoveel los bij mannen? Zijn mannen een beetje authistisch? Zijn ze 0,0 empatisch?


Hohoho (om maar in kerstsfeer te blijven Haha! ). Ik heb niet gezegd dat ik niet van het verhaal onder de indruk ben. Integendeel… ik kan er heel slecht tegen als er iemand onrecht wordt aangedaan en laat dat ook vaak merken als ik foute dingen zie. Maar wat betreft dit verhaal zie ik het echt puur als verhaal om mij te ‘vermaken’. Natuurlijk had ik medelijden met Coffey, maar hij was in mijn ogen iemand om het verhaal compleet te maken. (snappen jullie het nog? Haha! ) Ik weet het… komt nogal nuchter over, maar ik ben heus niet zo lomp als dat ik hier nu overkom hoor Haha! integendeel… Schijnheilig

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:33

JosLover schreef:
Ik zit nu toch wel erg over te denken om naar de bieb te gaan het het boek te lenen..


Dat lijkt me een goed idee handige daarvan is dat wanneer het te eng wordt, je gewoon een bladzijde om kunt slaan Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:39

Lovely schreef:
Maarten, heb jij de film Sleepers gezien?


Ja, die film ken ik Lachen Overigens, één van de acteurs die in die film speelt (Brad Renfro) heeft de hoofdrol in één van de wat minder goed verfilmde verhalen van SK, te weten ‘Apt Pupil’ Lachen (overigens ook een zeer luguber verhaal Haha! )

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie