Alweer iemand overleden :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Alweer iemand overleden :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 00:18

Twee weken is de oma van Aukje (auk op bokt) mijn vriendin overleden. Ik ben toen met haar meegegaan naar de begrafenis en Crematie om haar te steunen maar naar tuurlijk ook voor mezelf.
Ik heb 3 tot 4 jaar op de kinderboerderij gewerkt en kom er af en toe nog. Vorige week heb ik met de man gepraat die samen met de beheerder de bijenstal onderhield nog gepraat ( volgens mij was hij rond de 60 iets ouder denk ik) Ik vroeg nog aan hem en hoe gaat het. Goed zei die toen. Nu kreeg ik gisteren het bericht dat hij de nacht ervoor is overleden aan een hart stilstant. Dus dit is al het tweede sterfgeval in twee weken tijd.

Mijn grootste probleem bij begrafenissen en crematies is dat ik er absoluut niet tegen kan als mensen verdrietig zijn. Dan kom ik zelf dus ook aan het janken.
Dit had ik ook bij de oma van Aukje. Ik kende haar niet goed had haar 4 a 5 keer gezien maar ze was zo'n lieve vrouw.
De laatste keer dat ik haar zag zei ze dat ze gewoon aan het wachten was dat ze naar de hemel ging, ze was zo trots op haar vader en ze heeft liggen wachten tot ze eindelijk naar hun vader kon.

Beide Rest in peace.
En heel veel sterkte aan alle familie, vrienden enz.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:23

Jeetje dat is niet zo lekker nee.. Heel veel sterkte!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:24

Dat zijn geen leuke dingen om mee te maken, heel veel sterkte Ach gut

Het is helemaal niet erg om je gevoelens te tonen op zo'n moment hoor, emoties zijn er om getoond te worden, lachen maar ook huilen gaan wat dat betreft hand in hand.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 00:33

Thanks, nee maar het is gewoon deze mensen zijn me zeker dierbaar maar als mijn eigen oma bijvoorbeeld zou overlijden zou ik de hele dag niet meer bijkomen van het janken. Gewoon omdat het mijn eigen oma is en ik bijna geen familie heb omdat mijn vader en moeder allebei enigs kind zijn, dus ik heb geen ooms en tantes en dergelijke, althans geen officiele, die van mijn vriendin zie ik natuurlijk ook een beetje als mijn ooms en tantes maar das natuurlijk heel wat anders. Op het moment dat ik de personen zelf niet zo super goed ken kan ik ook niet huilen omdat ze zijn overleden ook al zou ik dat graag willen omdat mijn gevoel het wil, het gaat gewoon niet. Als ik zie dat mensen verdrietig zijn is wordt dit veel erger.

Maar het mooiste moment van de begrafenis van aukje der oma vind ik nog dat er in de kerk een lieve heers beestje over mij vloog.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 01:08

Ik denk dat je nog verbaasd zult staan van jezelf als die dag daar is (en ik hoop dat dat nog heel lang weg is)
Een mens kan zich heel lang groot en flink houden als het nodig is. Natuurlijk moet het verdriet er een keer uitkomen, maar vaak is dat dan op een moment dat je het niet verwacht. Op het moment zelf moet er van alles geregeld en gedaan worden, daar blijf je dan sterk voor.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 01:22

Gecondoleerd.
Helaas ken ik het gevoel ook wel een beetje, 3 maanden geleden is mijn opa (83) overleden en vorige week is mijn oom (50) overleden.
Met allebei was ik niet echt heel close maar toch zagen/spraken we elkaar regelmatig.
Sterkte komdende tijd.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 01:26

Gecondoleerd... Het is idd niet bepaald leuk als er twee dierbare mensen vlak achter elkaar komen te overlijden. Sterkte en doe rustig aan Knipoog

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 01:40

thanks every body jij ook nog sterkte trouwens Inge. Maar Jolanda ik zei toch ook als iemand van mijn eigen familie zou sterven zou ik er zeker helemaal niet tegen kunnen

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:40

Dennis v m schreef:
thanks every body jij ook nog sterkte trouwens Inge. Maar Jolanda ik zei toch ook als iemand van mijn eigen familie zou sterven zou ik er zeker helemaal niet tegen kunnen

Ik weet wat je zei Maar je kan vantevoren nooit weten hoe je gaat reageren. Natuurlijk zul je ontzettend verdrietig zijn maar dan nog kan een mens heel anders reageren dan hij vooraf gedacht had.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:20

Idd Jola...Je kan heel anders reageren dan verw8...Met dieren ook zo. Mijn cavia was heel ziek en ging dood maar ik heb er eigenlijks niet om gehuild terwijl ik d8 dat ik gewoon dagen zou huilen...Veel sterkte Dennis v m!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 23:00

Morgen om 11.00 heb ik de begrafenis. Zucht zie er nu al tegen op

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:04

Veel sterkte hoor Ach gut

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:04

Heel veel sterkte! Ach gut

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:51

Verdrietig Sterkte Ach gut
Weet niet zo goed wat ik moet zeggen Verdrietig

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:04

Ja dat is inderdaad naar, maar het gebeurt. In iedergeval veel sterkte!

noppeslover
Berichten: 175
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 10:20

nou ik weet het gevoel ook maar dan met dieren!!
maar ja, heeeel veel sterkte!!!! Ach gut OK dan!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 11:25