wintertenen!!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-01 12:39

Heb jij in de winter ook wel eens las van koude voeten??? hier staan de oplossingen:

- Als je koude voeten in je laarsen heb dan doe je een plasticzakje om je voet en dan in je laars!!!

- Je kan ook een klein laagje stro of hooi in je laars doen dat helpt ook wel eens

- dubbele sokken aan!!

nou en als dit allemaal niet helpt dat weet ik het ook niet meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gr. marieke Haha!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:39

heb k ook maar ik krijg straks als het weer gaat vriezen heel erg jeuk tussen me tenen!

Robbus

Berichten: 54
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Enschede & Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:50

wat is pijnlijker dan wintertenen?




Sneeuwballen

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:11

Vieze oplossing maar urine helpt het beste bij Wintertenen.

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-01 21:13

gatverdame max doe jij dat altijd Verward

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:28

HAHA heb geen last van wintertenen meer sinds ik termoboots heb. Maar echt, ik had ze vroeger heel vaak en toen kreeg ik het advies om erover heen te plassen. Klinkt echt heel erg vies, ik heb het nooit gepobeerd.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:33

heb best wel een eiskoude tenen ja. denk dat ik maar gewoon flinke boots ga kopen!

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-01 21:33

ik schrok al Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:34

Ik heb vorig jaar bij de DA thermosokken gehaald en nu moet het wel HEEL hard vriezen wil ik nog koude tenen krijgen.
Als ik ging buitenrijden als het vroor dan deed ik 2 paar over elkaar aan, maar dan kon ik ook 3 uur wegblijven op buitenrit en dan had ik nog lekker warme voeten.

Niet teveel sokken over elkaar aandoen als daardoor je schoenen eigenlijk te klein worden want dan heb je geen 'isolatieruimte' en krijg je nog koudere voeten.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:41

Heb je last van wintertenen dan insmeren met dampoo. Helpt echt.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 10:34

GEEN DUBBELE SOKKEN

dan krijg je het nog kouder omdat je tenen dan beknelt zitten
bij zeeman kan je thermo sokken kopen voor 2,20

nou goedkoper krijg je ze niet

en ik heb nooit meer koude tenen hoor!! Haha! Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 19:09

Inderdaad, dubbele sokken is geen goed idee. Thermosokken ga ik maar eens om kijken. Lijkt me wel een goed plan. Sinds dit jaar heb ik ook Thermoboots, maar voor de keren dat ik die niet aan heb, lijken thermosokken mij ideaal.

Verder nog een tip.. als je echt hele koude voeten/tenen/handen hebt en ze weer warm wilt krijgen... ga ze niet afspoelen met warm of lauw water, maar met koud water. Klinkt misschien vreemd, maar het helpt wel. En als je dit regelmatig doet, dan heb je ook niet zo gauw meer last van winterhanden, voeten en/of tenen.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:06

Ik heb nu ook een winterteen het doet nog geen pijn maar is wel dik jeukt rood en als ik krab dan voelik wel pijn aan het bot. Maar ik ben niet van plan om over mijn eigen voeten te gaan plassen is er ook nog iets anders.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:58

Gewoon groot genoege schoenen en sokken kopen helpt veel. Ik heb nooit last van koude voeten, hoe zou dat nou komen? Vandaag trouwens pas eindelijk lekker weer, -6 graden.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:09

ik heb wolgevoerde schoenen van mountainhorse, en thermosokken van de welkoop. Ik heb al heel lang geen koude tenen gehad.

Max schreef:
Vieze oplossing maar urine helpt het beste bij Wintertenen.


dit werkt ook ja, gewoon even op de mesthoop gaan staan. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:18

anatomisch gezien helpt het ook wel als je een man bent. Haha!

En dat mannen ranzig waren, dat wisten we al...
(homo sapiens non urinat contra ventum)

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:48

Mijn oplossing is je niet te warm aan te kleden bij kou. Dan leer je je lichaam zichzelf te verwarmen. Bij werkt dit echt, ik draag nooit sokken en heb vorig jaar de hele winter in een fleecetrui gelopen ipv een jas. Heb het niet koud gehad.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:26

ruiterinrust schreef:
Mijn oplossing is je niet te warm aan te kleden bij kou. Dan leer je je lichaam zichzelf te verwarmen. Bij werkt dit echt, ik draag nooit sokken en heb vorig jaar de hele winter in een fleecetrui gelopen ipv een jas. Heb het niet koud gehad.



brrr, en jij hebt het dan niet koud?? Verward

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:05

ruiterinrust schreef:
Mijn oplossing is je niet te warm aan te kleden bij kou. Dan leer je je lichaam zichzelf te verwarmen. Bij werkt dit echt, ik draag nooit sokken en heb vorig jaar de hele winter in een fleecetrui gelopen ipv een jas. Heb het niet koud gehad.


hmmz... word al ziek als ik er aan denk!
nee ik ga thermoboots kopen!! Lachen

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:15

Hee,

Wintertenen is iets heel anders dan koude tenen hoor. Bij wintertenen zijn je tenen door de kou opgezwollen en ontstoken, wat erg veel pijn kan doen.

Kuss Geriette

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:17

termo sokken en laarzen helpen!!! ski sokken ook volgens lysie haha Haha!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:37

verootjoo"]
[quote="ruiterinrust schreef:
Mijn oplossing is je niet te warm aan te kleden bij kou. Dan leer je je lichaam zichzelf te verwarmen. Bij werkt dit echt, ik draag nooit sokken en heb vorig jaar de hele winter in een fleecetrui gelopen ipv een jas. Heb het niet koud gehad.



brrr, en jij hebt het dan niet koud?? Verward
[/quote]

Zo is het wel.
Mensen die nu al met 3 truien lopen hebben straks geen warmte meer van hun kleding als het 5 graden vriest.
Zo ook met dekens op een bed.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:38

Geriette schreef:
Hee,

Wintertenen is iets heel anders dan koude tenen hoor. Bij wintertenen zijn je tenen door de kou opgezwollen en ontstoken, wat erg veel pijn kan doen.

Kuss Geriette


ja weet ik, maar je kan dat toch voorkomen door je tenen niet koud te laten worden.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:39

ReBaTi"]
[quote="verootjoo"][quote="ruiterinrust schreef:
Mijn oplossing is je niet te warm aan te kleden bij kou. Dan leer je je lichaam zichzelf te verwarmen. Bij werkt dit echt, ik draag nooit sokken en heb vorig jaar de hele winter in een fleecetrui gelopen ipv een jas. Heb het niet koud gehad.



brrr, en jij hebt het dan niet koud?? Verward
[/quote]

Zo is het wel.
Mensen die nu al met 3 truien lopen hebben straks geen warmte meer van hun kleding als het 5 graden vriest.
Zo ook met dekens op een bed.
[/quote]

ja dat weet ik, daarom doe ik ook zo laat mogelijk mn winterjas aan, en nu heb ik nog maar 1 trui aan. Maar om nou de hele winter zonder jas te doen...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:00

Ok, hier een manier die echt helpt, al klinkt het ongeloofwaardig. Mijn moeder heeft al jaaaaaaren last van wintertenen. Ok hier komt het:
Als het heeft gesneeuwd (dat is dus helaas niet zo veel). Met je BLOTE VOETEN door de sneeuw lopen. En dan ongeveer 5 minuten. Dat helpt gewoon echt!!