hoe kijken jullie terug?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

hoe kijken jullie terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 12:07

Het jaar is bijna om.Voor mij was het een vreselijk dubbel jaar.
Van de gelukkigste persoon op de wereld tot de ongelukkigste.
Vorig jaar December dacht ik dat 2003 het jaar voor mij zou worden.
We hadden een boerderij gekocht en mijn grootste wens kwam uit , mijn eigen stal beginnen.Het is allemaal net zo geweldig als ik me had voorgesteld.
Orbaldo werd erbij gekocht en in mei ging ik er wonen.In juni kocht ik Bo mijn grote liefde,mijn eigen jack frutsel die ik al jaren wilde.
Maar al die maanden was er altijd in de schaduw de ziekte van Dorine hoier op bokt.
Dorine die in het echt ookal 5 jaar een hele goede vriendin was geworden,zelfs 1 van mijn beste vriendinnen.
Ookal deed ze op bokt voorkomen dat het best ging ,ik wist dat het niet zo was.De week voordat ze overleed zat ik met een gekneusde voet en kon ik niet autorijden.
Lieve Laudine haalde me op om toch naar Dorine te gaanen dat vind ik nog steeds zo onwijs lief van haar!.Gelukkig heb ik haar nog even gezien voordat ze amper een week later overleed.Ik denk nog bijna dagelijks aan haar.
Ik sprak haar ook zeker 5/6 keer per week.Ik ben blij dat ze hier toch nog een paar keer is wezen kijken met Peter.Maar toch ik zou zo graag willen weten wat ze van Awa of Waldfee vind.Al weet ik dat eigenlijk stiekem toch wel.
Vlak naar haar dood begon ik migraneaanvallen te krijgen.
steeds vaker hoewel ik al 3 jaar migranevrij was geweest werden ze nu nog erger dan dat ze ooit waren geweest wel 2 tot 3 keer per week lag ik plat.
iets wat mijn baas niet leuk vond.
In overleg wilde hij dat ik parttime ging werken maar dat wilde ik niet, niet in Apeldoorn en dus zei ik mijn baan op.
2 dagen later kreeg ik een Pb van Iboya met een advertentie.Ik heb daarop gereageerd en ik heb nu echt een droombaan.
Ik werk maar 3 dagen inplaats van 5 en verdien maar 75euro minder!

Nu gaat alles weer lekker lopen.
Mijn migrane is al ruim een maand over (ik klop het af hoor)Orbaldo (dat beest waar ik in het begin alsmaar van dacht ik doe 'm weg) loopt echt fijn en was zo geweldig braaf op paard&Koets.
Ondanks dat ik dit jaar moest stoppen met wedstrijden rijden op Lodewijk gaat hij ook nog steeds mee naar de shows al is het nu met een andere ruiter.
Hinke werd jeugdkampioen op de nationale keuring.
Ik heb dankzij greetje 2 prachtige merrie's uit het buitenland staan.
Mijn vriendje is heel lief en ik heb een leuke schoonfamilie.
Bijna alles dankzij bokt.
Hoie kijken jullie terug op 2003 en bokt?

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:16

Tjee dat is nogal een vraag, 2003 zou voor mij ook wel een lekker jaar worden. had daarvoor nogal wat ellende op mijn werk en dat was aan het begin ook nog niet over. mijn km. vergoeding werd 5 dagen nadat ik van vestiging verhuist was (72 km VERDER!!!! enkele reis) terug geschroeft van € 0,28 naar €0,18. dit werd een heel gevecht.
Ro kon ik net weer oppakken na het ramp jaar 2002 (kreupel, tweelingdracht, etc). Ze is sindsdien niet meer kreupel geweest en we halen onze WP in de L Haha!

Daarnaast heeft ze dit jaar een super gezond en mooi veulen gebracht. De provinciale keuring en de nationale waren behoorlijk succes vol. Het gaat goed met Ro en ook met Sprietje. Op mijn werk gaat het nu ook goed.

El roy is goed verkocht de ellende eromheen zal ik jullie besparen. En Ro is keur geworden. Haha!

Ook heb ik sinds 1 1/2 maand een leuke vriend sinds lange tijd. Haha!

Dus dit is een beter jaar geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:17

Voor mij was 2003 een rampjaar. Alles wat fout kon gaan ging fout.
Mijn schoonfamilie kwam uit elkaar te vallen, mijn vriend raakte zijn baan kwijt, mijn school ging slecht. Tot overmaat van ramp moet mijn vriend halverwege het jaar nog geopereerd worden ook. De financiele situatie was drie keer k.u.t. Kortom echt een hel Huilen

Vanaf vorige week gaat alles eigenlijk weer goed. Mijn vriend heeft een topbaan te pakken en heeft het erg naar zijn zin. Mijn school gaat beter dan ooit. En als klap op de vuurpijl kwam meneer de belastingdienst over de brug met een gigantische teruggave Tong uitsteken Haha!
Financieel gaat alles ook weer perfect! Ik hoop dus dat dit een goed begin voor 2004 betekend! Haha!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:24

Mijn jaar had zijn ups en downs.
In het begin van het jaar realiseerde ik me, dat ik een fout gemaakt had met het kiezen van deze baan. Vorig jaar Augustus had ik 3 contracten voor mijn neus liggen, en ik heb besloten een nieuwe uitdaging aan te gaan binnen het bedrijf. Dat had ik dus nooit moeten doen. Gedurende het jaar heb ik ook nog 2 banen aangeboden gekregen, maar deze heb ik beiden afgeslagen, denkende dat het wel beter zou worden in mijn huidige baan. Ik ben in November begonnen met mijn zoektocht naar de ultieme baan, en dat gaat nog wel even duren Haha!. Maar de eerste stap heb ik in ieder geval gezet, en dat geeft veel rust.

Mijn vriend zijn contract loopt af per 1 Januari. Hij is al bijna het hele jaar bezig om een nieuw contract te krijgen, maar zijn werkgever (en de mijne) spelen nogal wat nare spelletjes (wachten tot het laatste moment, want dan kan hij toch geen nee meer zeggen etc). Als hij geen nieuw contract krijgt moet hij op zoek naar een nieuwe baan. Aangezien hij niet nederlands is (schots) zal dit misschien nog wat moeite kosten. Uiteraard brengt dit spanningen met zich mee.

In November kreeg mijn zus een dochtertje, haar eerste. Dit is natuurlijk geweldig nieuws, zeker voor mijn moeder, die na de dood van mijn vader niet zo goed wist hoe haar tijd in te vullen. Mams kan nu lekker met de kleine aan de slag.

Verder ben ik wel trots op mezelf, omdat ik eindelijk een paar wensen/ dromen verwezelijkt heb:
In Augustus ontmoette ik Franca en Cheyenne, en ben ik de bijrijdster geworden van Yennie. Het duurde wat maandjes voordat mijn band met Yennie begon te ontstaan, maar het begint nu te komen. Met mijn eigen merrie heb ik altijd een fantastische band gehad, dus toen het bij Yennie even duurde, deed me dit wel even twijfelen. Maar het inrijden gaat goed en Yennie vertrouwt me en begint zelfs een beetje knuffelig te worden.

Daarnaast heb ik een aantal salsa cursussen gevolgd, iets wat ik ook al heel lang wilde doen.

Het was voor mij geen superjaar, maar ik heb er wel weer veel van geleerd. Ik ga van 2004 een superjaar maken! Het is mijn leven en het is te kort om het te besteden aan dingen die mij niet liggen.
Laatst bijgewerkt door Jennygirl op 12-12-03 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:26

kan ook niet echt klagen van 2003. Een nieuwe wei bij gekocht, bouwvergunning stal binnen in september, deze zomer heeft mijn jongste merrie een prachtig merrieveulen gekregen en bovendien is ze ster geworden. een hengst uit mijn andere merrie heeft het op de NRPS HK gehaald tot de 3de bezichtiging. Hopelijk gaat de rest van 2003 ook zo netjes. wel 2 minpuntjes aan 2003. mijn oudste merrie heeft haar dracht verloren op 3 maand en onlangs is er een collega totaal onverwachts overleden.

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:27

2003 begon bij mij als een normaal jaar.
In April kwam daar verandering in mijn grote droom, een eigen paard ging in vervulling. Ik was aan het rondkijken voor en koudbloed (fjord of tinker) om lekker mee buiten te rijden. Dit is het dus niet geworden. Karin vertelde mij dat ze het perfecte paardje voor mij wist, het was alleen geen koudbloed . Met wat twijfels heb ik toch maar contact opgenomen met Death_squad want ach je weet maar nooit.
Eind maart ben ik gaan kijken bij Annabel en ik was op slag verliefd. Ze stond me zo brutaal aan te kijken en had een houding van jij komt voor mij he! De zaterdag erop kwam ze al naar nijverdal, ik had mijn eerste eigen paard. Lovers
In juli moest ik voor de 3e keer afrijden voor mijn autorijbewijs en ik slaagde, wat een heerlijk gevoel zeg.
In september met Annabel mijn eerste wedstrijd gereden, de endurance holterberg. Helaas kreeg ze bij de nakeuring en B voor locomotie, achteraf bleek dat haar hele bekken scheef was. Ze is dan ook twee weken naar een fysiotherapeut geweest waar ze helemaal rechtgezet is. Nu is ze gelukkig weer erg goed te pas en loopt ze veel beter.
In oktober hebben mijn vriend en ik besloten om na zes jaar niet samen verder te gaan, dit doet pijn maar ik weet dat het de juiste beslissing is. Op dit moment zijn we bezig met de verkoop van ons huis, hopelijk kunnen we dit voor het einde van het jaar afronden zodat ik in 2004 een nieuwe frisse start kan gaan maken met mijn eigen leven. Dankzij deze beslissing ben ik er ook achtergekomen dat hoe groot de mond van je vrienden ook is, je ze past kennen als er daadwerkelijk iets aan de hand is.
Dankzij bokt heb ik dus een eigen paard en veel (nieuwe) vrienden (direct en indirect) bedankt iedereen, de mensen die ik bedoel weten dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:28

Tja, dubbel. Een jaar van lachen en verdriet, maar is dat niet elk jaar?

Het mooiste van het jaar was onze verhuizing naar Twente (ik woon in het dorp naast Nimber), naar een prachtig huis, in een schitterende omgeving en met veeeeel betere omstandigheden voor de paarden.

M'n opa is dit jaar overleden, nadat hij een dag in z'n huis had gelegen met een gebroken heup. Er volgde een ziekenhuisopname, waar hij erg van in de war raakte en heel snel ging dementeren. Vlak daarna is hij overleden. Ik vond de crematie heel erg akelig, nog vier keer erger dan een begrafenis.

Het gesodemieter op m'n vorige stal was ook een absoluut dieptepunt. Ga ik niet over uitwijden op het net, omdat ik niet in moddersmijten geloof. Bovendien heeft elk verhaal meerdere kanten, dus in hun ogen zal ik wel heel erg fout geweest zijn ofzo. Ik heb echter heel veel spijt dat ik het zo ver heb laten komen en dat ik niet eerder voor m'n beestjes gekozen heb.

Een dag die heeeeeel veel indruk heeft gemaakt, was Dorinedag, waar we met onze paarden aanwezig zijn geweest. Is een schitterende en enorm indrukwekkende dag geweest; ik ben echt heel blij dat ik daar een klein deelte van mocht zijn.

Twee keer wedstrijd gestart met Mileentje, en twee keer een schitterend resultaat. Terwijl ik stiekum zelf ook niet geloofde dat m'n fjordje tegen al die Quarterhorses op kon boksen....

Mijn eigen moeder is dit jaar in gezondheid een flinke stap terug gegaan. Het bootje is inmiddels verkocht en ze hebben nu een caravan, bij een boerencamping waar ze met haar scootmobiel overheen kan crossen Haha! Het huis is inmiddels heel ver aangepast aan haar, wat op zich heel fijn is, maar natuurlijk geen goed teken. Ze verrekt elke dag van de pijn (reuma) en kan niet meer lopen. Regelmatig doet alles zo zeer dat ze haar koffiekopje bijna niet op kan tillen. En dat legt natuurlijk ook een enorme druk en verantwoordelijkheid bij m'n vader. Ben blij dat ze zich d'r zo goed doorheen slaan samen.

Dick en ik zijn eind dit jaar (op 2e Kerstdag) tien jaar bij elkaar, dus dat is ook wel iets om dankbaar voor te zijn. Hij is nog steeds m'n beste vriendje, sparringpartner en soulmate. 'k Mag niet klagen Tong uitsteken

Al met al geen verkeerd jaar voor mij, maar voor mijn gevoel hebben verschillende bokkers echt een pestjaar gehad. Veel mensen zijn ziek of hebben iemand in de naaste omgeving ziek (gehad), er zijn vreselijk veel mensen overleden dit jaar (of lijkt dat maar zo?) en er is ook veel paardenleed geweest onder de Bokkers, qua blessures, in laten slapen en natuurlijke sterfte. Of lijkt het dit jaar erger doordat we (helaas) weer groter gegroeid zijn?

Al met al hoop ik dat het komende jaar voor iedereen een TOPjaar wordt!!!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:31

Eindelijk weer een leuk jaar.
Mijn "speelpony" is Brabants kampioen geworden, en dik ster en tweede van Nederland op de NK.
Ik heb leuke mensen leren kennen, veel geleerd (met name over mezelf)en vreselijk veel lol gehad.
Natuurlijk waren er mindere momenten, ik zit nu weer in een nogal vreemde werk-situatie, maar die wegen niet op tegen de betere momenten.
Ik ben heel gelukkig geweest dit jaar, en dat ben ik nu nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:34

Nou vraag je wat hoor... mijn geheugen is niet zo best.

Ik zit nu op een opleiding in een klas en school waar ik me redelijk goed op m'n gemak voel. De opleiding gaat ook best aardig, het kan beter maar ik overleef het wel.

Ik heb mijn paard naar mijn studieadres gehaald, en zij is zo enorm opgeknapt en veranderd, doordat ze veel meer contact met andere paarden heeft. Ook heb ik veel geleerd, ik heb veel geleerd met Amanda. We hebben samen onze grenzen verlegd. We zijn begonnen met springen, we hebben ons eerste wedstrijdje gereden, en met resultaat boven verwachting. Onze band is ook mooi sterker geworden.

Ik ben gestopt met mijn bijbaantje, en toch weer opnieuw begonnen daar. Dat blijkt nu de juiste beslissing te zijn, mensen waar ik niet zo goed mee overweg kon, zijn allemaal vervangen. En ik heb het nu weer naar mijn zin.

Mijn opa is behoorlijk ziek geweest, het is vrij kritiek geweest, maar hij is nu redelijk goed opgeknapt. Zelf heb ik in januari een band tussen sleutelbeen en schouder gescheurd wat niet goed geheeld is, het blijft een zwakke plek. Maar ik kan er steeds beter mee overweg.

Wel ben ik tot de conclusie gekomen dat ik veel vrienden van "vroeger" verloren ben, of geheel, of het zijn kennissen geworden. Baal ik behoorlijk van, maar t is ff niet anders. Wel heb ik ook vele goede nieuwe vrienden opgedaan, onder andere door bokt. Ik denk aan Snowdon, Siempie, Jilleroo, Fasel en MrMagic, en nu sinds kort Sparky5 daar ben ik wel heel gelukkig mee

Het was een jaar zoals vele andere, niet extreem goed, maar ook niet extreem slecht, het had zijn ups and downs, just like life...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:36

2003 is een jaar waarin ik heel veel geleerd heb en een hoop bereikt heb in mijn ogen. Ook was het voor mijn gevoel een geestelijk zwaar jaar geweest. Niet zo zeer in de negatieve zin van het woord hoor, maar je merkt toch dat je bepaalde dingen helderder gaat zien en erg goed linken kunt leggen tussen zaken maar dat kost soms een hoop energie. Zo ook in mijn werk. Ik heb het gevoel dat ik dit jaar echt een plekje heb gekregen en steeds meer weet waar ik het over heb en dat ook duidelijk laat merken. Om dat te bereiken heb ik een hoop na moeten denken over hoe alles werkt (ik heb het nu dus over de wetenschappelijke kant van diervoeding Haha! ). Er komen zoveel dingen op je af op sommige momenten en al die informatie moet je eigenlijk opslaan om een bepaald doel te bereiken. Erg interessant, maar ook erg vermoeiend op sommige momenten. Maar daar leer je weer een hoop door.

Tja… het belangrijkste wat er dit jaar gebeurd is is het feit dat Kim in mijn leven is gekomen (niet de topicstarter Tong uitsteken maar mijn Haflinger Haha! ). Eigenlijk is dat allemaal van een leien dakje gegaan zonder al te veel stress of weet ik veel wat. Misschien komt dat omdat ik altijd al paarden om me heen heb gehad en dus wel een beetje weet hoe het allemaal moet. Maar toch leer je weer een hoop dingen bij en dat is ook erg prettig. Want stilstand is echt duidelijk achteruitgang.

Voor de rest was dit een jaar met veel lachen, maar soms ook af en toe een traan, maar dat hoort allemaal bij het leven volgens mij Lachen

Ik kan eerlijk zeggen dat afgelopen jaar 1 van de meest enerverende jaren was uit m’n leven, een jaar vol zelf-ontplooiing en een jaar waarin ik tot de conclusie ben gekomen dat ik barstensvol ambitie zit. Nu nog even kijken of dat volgend jaar er allemaal uit kan komen Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:37

Migraine is k*t en maakt een hoop kapot. En met Orbaldo heb je gewoon een moeilijk begin gehad, maar dat hebben zoveel mensen in het begin met hun nieuwe eigen paard. MAar jij hebt doorgezet en dat heeft geloond. Je hebt jezelf overwonnen, je hebt er weer wat bijgeleerd en dat is mooi. Ja, verlies van Dorine is sh*t en dat blijft zo. Je moet het een plaatsje kunnen geven maar dat gaat niet zomaar, dat heeft veel tijd over.

En hoe was het jaar voor mij? Met mijn paarden naar een nieuwe stal, waar er uitstekend voor gezorgd wordt en de mensen (zowel stalhouders als pensionklanten) ontzettend leuk bleken te zijn. Het viel mooier uit dan ik had verwacht. Mijn werkgever wil me lozen, dat is wat minder geweest, dat heeft me zorgen gebaard. MAar ik kreeg nieuwe hoop: mijn vriend heeft een baan aangenomen in Twente en we zijn daar op zoek naar een huis met stallen en grond. DAar is i.v.m. brabant alles 30% goedkoper, dus die mogelijkheid zit er nu in. Het zal goed voor me zijn om eens overnieuw te beginnen. Ik heb paddy laten dekken, maar tot mijn grote teleurstelling is ze niet drachtig geworden. Ik weet niet of ik een nieuwe poging ga wagen, moet ik nog bekijken. Ik heb hoop voor 2004. Sja Kim, je bent hier lang niet de enige met bepaalde persoonlijke problemen.

2002 is veel erger geweest voor mij, dat was echt een rotjaar.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 12-12-03 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:38

2003 zie ik eigenlijk als een jaar wat ik snel wil vergeten. In het begin van het jaar zat ik niet lekker in mijn vel door problemen met mijn toemallige vriend. Eind maart heb ik na veel wikken en wegen er en punt achter gezet, waar we allebei kapot van waren en hij nog meer dan ik. Hij bleef me lastigvallen en constant bellen en me in de gaten houden. Na een half jaar was dat eindelijk over(hij heeft inmiddels een nieuwe vriendin)
In juni kreeg ik te horen dat de eigenaresse van Brenin, de hengste die ik begin april zadelmak heb gemaakt borstkanker had in kwaadaardige vorm..ze moest geopereerd worden, en gelukkig was het een borstbesparende operatie, helaas viel ook dat tegen, want ze hebben haar lymfeknoop uit haar oksel verwijderd omdat die abnormaal gezwollen was. Na onderzoek kwam het ergste nieuws, het was uitgezaait, het zat in haar bekkens en heupen. Nu kwamen er chemokuren bij kijken..Dus de zware tijd ging beginnen.. gelukkig is ze nu van de kuren af en kan ze eindelijk weer beginnen met het echte herstel, want de uitslag van de kuur was boven verwachting goed!! Eindelijk was er goed nieuws..
Bij dit hele gebeuren kwam er nog bij dat de vader van mijn beste vriendin weer kanker had, vorig jaar had hij het ook, maar was teruggebracht op 0% kankercellen, het was weer beenmergkanker.. Na een chemo en medicijnen knapte hij gelukkig weer op, maar het is nu weer mis. Op het moment heeft hij 85 % kankercellen, veel en veelste hoog, weer nieuwe medicijnen..

Een hoogtepunt uit dit jaar was het kopen van mijn eigen paardje, nou ja nog een veulen. Was ben ik daar trots op, hij is helemaal van mij, dat is altijd een droom van mij geweest.
Verder heb ik helaas weinig hoogtepunten gekent dit jaar, vrienden van mij zijn na 9,5 jaar uit elkaar en hebben nu flinke problemen waar dus ook blijk dat er lichamelijk geweld bij komt kijken van beide kanten. Ik probeer zo goed en kwaad als ik kan te helpen daarbij, wat af en toe vreselijk moeilijk is..

Ik hoop echt dat 2004 meer geluk brengt, en niet alleen voor mij, maar vooral voor de mensen om mij heen..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:46

Jeetje... terug denken... Ik kan niet zo goed denken Knipoog *LOL*
Het eerste gevoel wat ik heb als ik terug denk, is dat het een prima jaar was.
Ik ben in mijn huisje gaan wonen samen met Marco, heb leuke dingen gedaan. De paarden gingen perfect, geen nare ziektes of ongelukken en we hebben er zelfs een paarde- en een ponyveulen bij.

Mijn baan loopt prima en het studeren van mijn vriend-lief ook.
Dus eigelijk.... was mijn jaar wel goed geloof ik. Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:49

Net als 2002: een topjaar met een paar gigantische dieptepunten.
Ik heb ontzettend veel lol, als altijd, aan mijn lieve Joop beleefd. Maar aan alles komt een eind en op 3 december heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn maatje, mijn allessie (get, ik zit op m'n werk en straks loopt m'n mascara uit).
In maart ben ik bij mijn vorige baas weggegaan en iedereen verklaarde me voor gek. Ik had er alleen geen zin meer in en heb toen een paar maandjes gefreewheeled (waardoor ik tijd had om het boekje voor Dorine uit te geven). In augustus bleek dat ik echt niet was ingeloot voor DGK, dus ben ik maar weer gaan werken. Rotwerk bleek veel gezelliger dan ik gedacht had en dat beviel me wel. Beetje nare uren, dus nu ben ik een échte wannabe ambtenaar en zit ik bureauwerk te doen Haha!
Het overlijden van Dorine was aan de ene kant helemaal niet leuk, maar aan de andere kant vond ik het heel erg mooi om te zien wat zo'n dood met een grote groep mensen, die elkaar nauwelijks kennen, doet.
Verder heb ik in oktober mijn stoute schoenen aangetrokken, schijt aan alles en iedereen gehad en ben ik 3 weken in den vreemde gaan bivakkeren. 't Was geweldig. Omdat ik destijds nog een paard had was het plan om voorlopig niet terug te gaan, maar nu heb ik er toch wel zin in om daar gezellig in mijn eentje rond te gaan banjeren. Het was hoe dan ook voor herhaling vatbaar (strááánd).
Ik ben na 2003 in ieder geval niet meer bang om iets achter te laten om daardoor verder te kúnnen. Mensen mogen mij tot het einde der tijden voor gek verklaren, ik heb het als één grote bevrijding ervaren. Behalve dan mijn knol, ik zou de rest van m'n leven stront blijven scheppen om maar ééns in de week met hem te mogen/kunnen dansen. Maar helaas, dat zit er niet meer in.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:58

Het jaar begon terwijl mijn vader na een heel wat maanden nog steeds op de IC van het ziekenhuis lag.
In mei is hij overleden.

Met mijn paard ben ik achterover geklapt. Ze was niet kreupel, dus ben ik rustig door blijven rijden. Ze werd echter wel steeds nijdiger waardoor ik haar wel heb laten onderzoeken. Er bleek een zenuw in haar rug beklemd te zitten waar ze erg veel last van had.
Het is inmiddels december en ik heb deze week voor het eerst weer met haar gegaloppeerd.
Het gaat weer de goede kant op.

Doordat ik vorig jaar aangegeven heb dat mijn baan niet was wat ik in gedachten had en graag toch wat dingen anders wilde, is mijn tweede jaarcontract niet verlengd. 2003 was dus ook het jaar waarin ik mijn baan verloor.

Ondanks deze tegenslagen heeft 2003 best heel veel fijne momenten gekend en heb ik erg leren relativeren.
Ik hoop wel dat 2004 meer goeds zal brengen. OK dan!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:59

2002 was al een klote jaar voor mij en 2003 deed daar nog even een hele flinke schep bovenop.


Het enige waar ik dit jaar vrolijk op terug kijk was het uitstapje naar de Equitana.

Tijdens de equitana had ik er al last van: Een hernia.

Ik wist niet dat een mens zoveel pijn kon hebben Verdrietig
De mooiste zomer aan mijn neus voorbij, vervelende behandelingen in het ziekenhuis, niet serieus genomen worden, een therapeut die je ff 2 weken het ziekenhuis inhelpt waar je meer deprie uitkomt dan beter, medicijnen nemen waar je nog beroerder van werd.

Geen vakantie, geen gezelligheid, collega's die je laten barsten, weer een zomer niet paardrijden. Je afvragen of je dat uberhaubt ooit nog zou kunnen. Mensen die je niet begrijpen.
Je wereld reis die niet doorgaat in sept.
Ziek paard terwijl jezelf amper kan bewegen.

Uiteindelijk een grote hel.
Ik vond het ook heel erg dat ik niet op de Dorine dag kon komen met mijn paard, wat had ik dat graag gedaan.

Ik sta nu dik 2 jaar op deze stal en heb hoogstens 4 maanden lekker kunnen rijden. Dat breekt ook wel een beetje.

Sinds 4 weken maak ik eindelijk echte vorderingen en zit ik toch weer 2x per week te paard en ben ik toch bezig mijn Australie reis te plannen voor hopelijk aankomende Maart.

Ik weet in iedergeval dat je nu moet genieten van de dingen die je kunt, dat ik nu ook weet wie mijn echte vrienden zijn en wie niet.

Ik durf eigenlijk ook geen voorspellingen te doen voor 2004, ik zie het allemaal wel ik ben weer (bijna) gezond, iets waar vele jalours op zullen zijn.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:32

Hoe kijk ik terug op 2003? Mijn waarnemingen zullen iets of wat gekleurd zijn door de bui die ik op dit moment heb, en da's een ietwat droevige Verdrietig

In januari kreeg ik promotie, van Marketing Assistant naar Customer Service Manager. Leuke salarisverhoging erbij, meer verantwoordelijkheid, een leuke uitdaging. Aangezien ook een groot gedeelte van de marketing aktiviteiten nog steeds op mijn schouders lagen, kwam er een collega bij op de afdeling Customer Service. Samen zouden we zowel Customer Service als Marketing doen.... Helaas blijkt dat deze collega niet het meest collegiaal is, de samenwerking tussen ons verloopt dan ook niet optimaal

Na wat personeelswisselingen, met als gevolg een neerwaartse vaart van de sfeer op kantoor, is het écht niet leuk meer om hier te werken. Ondanks het feit dat ik een onwijs leuke baan heb, die precies naar mijn wensen is, is de sfeer zo onhoudbaar geworden dat ik heb besloten om tussen kerst en oud&nieuw vrije dagen) eens rond te gaan kijken voor iets anders... Met pijn in m'n hart...

Op persoonlijk gebied gaat het een stuk beter: vorig jaar veel verdriet van een verloren relatie (7 jaar, waarvan 3 jaar samengewoond), begin dit jaar wat losse relaties... Maar sinds begin september ken ik Richard en we wonen inmiddels alweer 6 weken samen!
Naast een nieuwe man in m'n leven ook gezinsuitbreiding: zowel Disney (kat) als Nero (hond) zijn er dit jaar bijgekomen en die fleuren de boel thuis lekker op

Chubby is geweldig, wat ben ik trots op mijn knappe meisje! Ze is enorm gegroeid, uitgezwaard en stabieler geworden. Ze is nog lang niet volwassen, geweldig hoe zo'n beestje zich kan vermaken. In augustus is ze gekeurd en een echte Tinker bevonden en vanaf toen zijn we ook wat steviger gaan trainen. Met als resultaat dat we nu iedereen verbazen over wat we saampjes al kunnen Haha!

Ach, als ik dit zo eens teruglees heb ik toch weer een heleboel om onwijs blij mee te zijn.... Eigenlijk ben ik een heel tevreden mens OK dan!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:43

2003? Net zoals elk jaar, meer negatieve dan positieve dingen beleefd.
Maar zoals elk jaar heb ik de hoop dat het volgende jaar beter word Haha! (hoe naief)

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:55

Aan de ene kant was dit een superjaar maar met sommige dingen niet..
Allereerst had ik dit jaar voor het eerst echt een vriendje was het serieus mee was (zover dat kan als je 15 bent Knipoog ). Dat was echt een supertijd en heeft maarliefst 8/9 maanden geduurt. Maar opgegeven moment werkte het helaas niet meer, vond het best moeilijk de beslissing te nemen om ermee te stoppen. En in de zomervakantie heb ik hem 5 weken moeten missen wat ik echt heel erg vond en heb de eerste week alleen maar achter de computer gezeten enzo Verdrietig (achteraf zonde van mijn tijd maar ja)

Ook ben ik dit jaar gestart met Jamy, in februarie en dat ging echt supergoed en snel. In september mocht ik zelfs al L2 starten en nu heb ik alweer 4 winstpunten. Had nooit gedacht dat dat zo lekker zou gaan. Helaas af en toe wat gezeur gehad met mijn zadel waardoor ik af en toe maar weinig kon rijden. Maar qua rijden was dit echt een superjaar! OK dan!

Ponykamp bij Sintels was supergaaf! Was bang voor heimwee maar heb ik geen minuut gehad en was gewoon onwijs gezellig met de Bokkertjes Lachen En heb eigenlijk Nathalie dit jaar echt leren kennen en is echt een supermeid! OK dan!

Verder had ik 3 havo goed afgesloten zonder onvoldoendes enzo Pling helaas viel 4 havo wel wat tegen maar heb het nu aardig door hoe je het het best kan aanpakken Lachen

Verder heb ik niet echt dingen die eruit springen geloof ik. Over het algemeen was het dus een leuk jaar die trouwens supersnel voorbij is gegaan!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:01

Hoe ik terug kijk op 2003

Het is voor mij een zwaar jaar geweest
Februari moets ik mijn merrie verkopen omdat ik weer onder het mes moest en het was gewoon beter
Had nooit verwacht dat dat zo zwaar zou worden
Een week voordat ze verkocht was kwam ik uit het ziekenhuis
Heb nooit met haar een afscheids rit kunnen maken
Ik zal nooit vergeten dat ze bleef hinikken toen ze op de trailer stond
De merrie die ik had gered is weg

Toen kreeg ik woorden met de mensen waar ik toen een paard voor reed
Ben daar mee gestopt
En toen had ik nisk meer
Ben in een diepe put geraakt
Gelukkig slaagde ik wel voor mijn diploma
Toen begon een nieuw schooljaar, het begon al verkeerd dikke ruzie in de klas. Ik kon niet meer.
Gelukkig is het nu wel iets beter maar niet zoals het moest zijn.

Toen werd de pijn in mijn been erger en erger.
Ik werdt van het kastje naar de muur gestuurd.
Nu na meer dan 2 maanden staat er een operatie in het zicht.

Mensen laten me nu in de steek want wordt het moeilijk voor ze
Ik durf niemand meer een vriendin te noemen
Veel te bang dat ik weer te veel verwacht

Dus 2003 is niet echt super voor mij geweest
Maar door bokt heb ik wel mijn veulens terug gevonden en mag ik ze gaan inrijden
Dat is eigelijk alles wat me nu nog op de been houd

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:07

2003 Begon voor mij als een normaal jaar..
Maar niet lang, eind januari kreeg ik mijn eerste eigen paard,waar ik nog steeds dolgelukkig mee ben.
Later slaagde ik met goede punten.
Op het laatste moment heb ik mij ingeschreven voor een opleiding.Hier heb ik het echt reuze naar mijn zin, ik haal goede punten, en mijn klasgenoten zijn echt super!

Maar dit jaar heeft ook een grote schaduw kant. We zouden gaan verhuizen naar een boerderij met grond,waren volop op zoek..Toen besloot mijn vader dat het niet meer ging, en wilde scheiden.Inmiddels is dat sinds vorige week officieel.

Het volgende jaar wordt er weer een vol verrassingen..Vooral op paardengebied....

Ik wens iedereen in 2004 veel voorspoed en geluk..Moge dit jaar een topjaar voor iedereen worden!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:10

Het jaar heeft zijn goede kanten gekend en zijn slechte. Ik moet zeggen dat ik opzich dit jaar niet beter had kunnen afsluiten. Relatie gaat super! Ik heb leuk werk, en op school gaat ook alles perfect. Klein minpuntje is dat de financiele toestand nog niet helemaal op orde is, maar geld maakt niet helemaal gelukkig toch? Knipoog Komt vast wel goed. Ook op bokt is het een en ander gebeurd, ook van goed tot slecht. Maar ook hierbij denk ik dat het redelijk positief gebleven is allemaal. Lachen Hopen op een wonderschoon 2004!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:12

Op zich was 2003 wel een goed jaar.

Ik ben niet blijven zitten in de vierde. Ben alleen niet zo gemotiveerd nu Boos! . Komt doordat ik in een vreselijke klas zit. Heb een baantje gevonden wat goed verdiend. Leuke collega's enzo.
Ik weet wat ik ga doen na mijn school. Nl. HBO-V. Heb hier erg veel zin in.
Wat de paarden betreft; goede dingen maar ook slechte...
De slechte:
Mijn verzorgfries is overleden eind dit jaar en mijn verzorgmerrie (KWPN) is ook overleden. Daar was ik best wel even kapot van.
Maar er waren gelukkig ook een hoop goede dingen:
Er zijn drie veulentjes geboren. Een van mijn liefe Amethyst. En een Fries en een Fjordje. Gaat alledrie uitstekend.
Heb verschillende goede vriendinnen gekregen op de manege.

Verder heeft mijn poes vier schattige kittens gekregen! Waarvan we er twee hebben gehouden! Het gaat erg goed met ze.

Eigenlijk was 2002 veel meer een rampjaar. toen overleed mijn alles, mijn allerliefste Dolly (poes, ze is 14,5 jaar geworden).

Nee, ik heb goede hoop voor 2004!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:18

2003 zou ik het liefst zo snel mogelijk willen vergeten Scheve mond Het begon al met een nieuwe auto (joepie!) die er na 2 weken de brui aan gaf (minder!) Uiteindelijk, doordat ik zelf de importeur erbij gesleurd heb, is het allemaal goedgekomen.
Eind januari verloor ik mijn tweede paard, nog geen jaar na het verlies van de eerste Verdrietig Daarna zijn er nog veel andere negatieve dingen gebeurt, ik ben vrij veel ziek geweest, er is thuis ingebroken en het ging op het werk niet lekker.

Maar als ik 2003 uit mijn geheugen haal, mis ik ook de leuke momenten:
Ik ben in dit jaar lid geworden van Bokt. Heb hierdoor hele fijne mensen ontmoet. Eén daarvan is zeker Dorine geweest, zij heeft diepe indruk bij mij achtergelaten op positieve wijze.
Ik heb een nieuw paard gekocht. Mijn zus is getrouwd, mijn neef is aan zijn allereerste echte baan begonnen, mijn oma gaat nog steeds goed mee.

De tegenslagen zijn groot geweest en een paar keer zag ik het echt niet meer zitten, maar ze kunnen de dingen die me gelukkig maken niet overschaduwen Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:23

Een jaar van leuke dingen en minder leuke dingen.

Het begin van het jaar was leuk. In januari al kwam Brenda (chatelaine) bij me logeren, wat ik echt super gezellig vond. Ook kreeg ik toen Robin weer terug. Lovers
In februari/maart was het carnaval en leerde ik mijn ex kennen. Geweldig gefeest en aan het eind van de avond kwam hij naar me toe. Super leuk vond ik dat.

Verder kreeg ik toen dus wat met hem en dat vond ik ook super. Geslaagd voor het VMBO met onwijs goede punten.
Ook in de zomer gestart met Camilla en inmiddels 14 wedstrijden gereden en 14 winstpunten (1 proef per wedstrijd.)
Ook in het L-viertal gezeten waarmee we reserve kampioen werden.

Erg leuke vakantie gehad. Op boktponykamp geweest wat erg gezellig was. Op vakantie naar friesland met 1 van mn beste vriendinnen. (Oester op bokt) Dat was ook super!
En natuurlijk naar Lotte geweest wat ik echt super leuk vond! Ookal zat alles een beetje tegen. Tong uitsteken Eerst zo'n beetje "vergiftigt" bij haar op de ponyclub. Schijnheilig En heel erg kramp in mijn kuit gehad toen ik bij haar sliep. Uit mn broek gescheurt.. Bloos! Maar het was wel super leuk!!!

Ook heb ik afgelopen jaar een punt achter het hoofdstuk Camilla gezet. Ik was bang voor haar, en wilde haar verkopen. Prachtige Gribaldi merrie op proef gehad, die helaas atactisch bleek te zijn (maar uiteindelijk bij de huidige eigenaar toch goedgekeurt) Camilla toch wel heel erg gaan missen. Proef-adres wilde haar niet dus terug naar huis gehaald, tot mijn schrik half verwaarloosd en een beetje mishandelt. (Ze was ineens kopschuw en zat onder de wonden)

Vanaf dat moment gingen Camilla en ik in sprongen vooruit, zoveel dat we nu L1 gaan starten.

Toen naar mijn nieuwe school. Hartstikke gezellige klas, leuke docenten enz enz. Helaas kwam ik er al snel achter dat dit niet de opleiding was die ik wilde doen. Toen begon alles.....

Mijn vriend ging vreemd. Gelukkig kwam het wel weer goed.
Daarna was er iets heel erg fout gegaan. Daardoor kreeg ik veel problemen, zowel fysiek als mentaal. (jullie weten vast wel waar ik het over heb maargoed.) Daardoor loop ik ook bij een psycholoog. Ik begon mijn leventje weer opnieuw op te pakken en ik begon te genieten van kleine dingen. Toen kwam ik in het ziekenhuis, blinde darm ontsteking.
Werd geopereert en het ging allemaal een beetje mis. Werd heel erg ziek door de narcose en ik leek niet soepel te genezen. Ook kreeg ik in het ziekenhuis te horen dat mijn hond ingeslapen werd. (Die overigens wel nog leeft, sinds ik thuis ben bloeit hij weer helemaal op!) Toen ik weer thuis was maakte mijn vriend het uit. Ondertussen zat ik telkens depressiever te worden, de hele dag thuis niets doen.
Nu nog steeds eigenlijk....

Zoals je leest was het begin van het jaar geweldig. Maar nu heb ik voor heel mijn leven wel genoeg tegenslagen gehad. Huilen