Grr, heb ik weer, meest vreselijke stageplek...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Grr, heb ik weer, meest vreselijke stageplek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 21:14

Hoe bedoel je pech...

Een paar weken geleden mochten we voorkeur opgeven voor de stage die we in januari gaan beginnen. We moeten daar 20 weken lang 3 dagen in de week werken.

Ik kon kiezen uit Jeugdzorg, Ouderenzorg, Gehandicaptenzorg of Onderwijs.
Mijn eerste keuze was jeugdzorg, daarop volgde onderwijs, gehandicaptenzorg en ouderenzorg.

Ouderenzorg is dus iets dat ik absoluut niet wil, daar krijg ik als spw-leerling of de taak van verzorgende (konten wassen enz.) of activiteitenbegeleider. Nou wil ik woonbegeleider worden en ben absoluut niet creatief.. dus activiteitenbegeleiding is niks voor mij, de taken van een verzorgende zie ik al helemaal niet zitten, daar doe ik de opleiding niet voor.

Nou heeft iedereen uit mijn klas een stageplek die zij als eerste of tweede keus hebben opgegeven. Behalve ik natuurlijk.

Ik mag dus leuk 20 weken martelen in een verzorgingshuis voor ouderen, en dan nog in een instelling waar ik al 2 negatieve ervaringen mee heb gehad en waar ik absoluut niet achtersta.


Ik heb hier dus even flink over geklaagd, nou gaat mijn leraar proberen of ik bij Triton terecht kan. Ik hoop echt dat het hem gaat lukken want ik ga het echt niet volhouden als ik in dat verzorgingshuis moet....

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:20

Da's flink l*llig ja!
Hoop dat je ergens anders heen kunt Lachen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:22

Wel erg raar dan, is het niet mogelijk dat je zelf een stageadres zoekt die wel ergens bij aangesloten is?

Bij de meeste scholen mag je dat dus wel doen. Maar hopelijk krijg je die andere plaats Lachen

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:27

hmmzz... das niet bepaald leuk idd...

succes ermee... Vriendjes zijn?

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:36

Hopelijk krijg je die andere plaats dan nog. Lijkt me echt niet leuk om als je er niet achter staat er 20(!) weken te moeten werken.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:37

hopelijk krijg je een andere plaats!! Het is niet fijn om ergens te wekren waar je het nie tleuk vind..heel veel esucces!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:49

Ik hoop voor je dat je die andere stage plek krijgt, Want 20 weken is niet nix. Zo niet succes!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 21:54

20 weken is de rest van dit schooljaar...
Mijn oma heeft bijna de dood gevonden in deze instelling door de slechte zorg... en dan moet ik daar als stagiaire (die niks in te brengen heeft) tussen gaan lopen
Plus dat mijn 2e ervaring is dat ze zich totaal niet aan hun afspraken houden bij deze instelling.

Prettig vooruitzicht dus.

Alle stageplaatsen die er nog aanwezig zijn, zijn al bezet door onze school. Dit zijn er precies genoeg voor alle spw-4 leerlingen. Ik heb dus gewoon flink pech als ik niet bij triton kan, zelf zoeken heeft geen zin meer aangezien school alle instellingen al heeft afgebeld voor stageplekken.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:54

Oh dat is flink balen!
Ik hoop voor je dat je naar die andere instelling mag, want 20 weken lang bejaarden wassen is ook niet alles..

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:07

Ja dat is flink balen ja!

Is er niemand, uit andere klassen?, die met je wil ruilen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:17

flair schreef:
Ouderenzorg is dus iets dat ik absoluut niet wil, daar krijg ik als spw-leerling of de taak van verzorgende (konten wassen enz.)


zo erg is dat nou ook weer niet hoor Haha! maar kan me voorstellen dat je ertegenop ziet.

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:28

je geeft toch niet voor niks je eerste keus op?

moest wel erg lachen om dat konten wassen, komt er nogal droog uit *LOL*
maar idd het is niet leuk.
ik hoop voor je dat het nog veranderd kan worden.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:34

Jeetje, dat lijkt me ook niet fijn. Ik heb vandaag gelukkig een leuke manege gevonden waar ik stage kan lopen, daar heb ik veel zin in. Ik hoop voor je dat jij ook een leuke stageplek krijgt alsnog!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 00:36

Balen is dat zeg! Maar misschien valt het toch nog wel mee, misschien heb je wel hartstikke leuke collega's?!
Ik moest ook 20 weken stage lopen in Duitsland, terwijl ik Engeland en Belgie als voorkeur had ingevuld. En ja, 't was een hel... die stageplaats is nu inmiddels ook geschrapt, dat zegt ook wel wat, denk ik.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:29

Ik zit in het laatste jaar van de spw en doe nu een soort 'afstudeerstage'. Ik moest stage lopen bij verstandelijk gehandicapten. Het leek mij vreselijk en o o wat heb ik lopen klagen dat ik daar heen moet. En ne? Ik wil er niet meer weg, het is er fantastisch. Maak er gewoon het beste van, wie weet vind je de ouderen best leuk. 'Even' de knop omdraaien en er blanco naar binnen wandelen. Wie weet wordt konten wassen wel jouw meest fantastische beroep...

Maar even serieus. Je moet dan eens goed naar de functie van een woonbegeleider gaan kijken. Daar staan verzorgende taken niet tussen. Daar wordt je niet voor opgeleid. Wees dan assertief en zeg dat je daar niet voor leert. Laat dan zien waar je wel voor leert. Zoek uit wat je dan wel graag wil doen (ook bij de ouderen) en leren. Als je een beetje assertief, maar niet brutaal bent, kunnen ze dat vast wel waarderen. Iig veel succes ermee

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 17:46

Het gaat me nu niet eens meer zo zeer om de ouderenzorg. Dat kan je natuurlijk verwachten op een spw-opleiding. Maar om het feit dat ik bij een instelling kom waar ik niet achter sta, ik ben het niet eens met de werkwijze en ze houden zich niet aan hun afspraken en beloftes. Ik laat me niet door deze mensen opleiden, ik kan het na mijn ervaringen met hun niet eens meer van ze aannemen.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:54

flair schreef:
Het gaat me nu niet eens meer zo zeer om de ouderenzorg. Dat kan je natuurlijk verwachten op een spw-opleiding. Maar om het feit dat ik bij een instelling kom waar ik niet achter sta, ik ben het niet eens met de werkwijze en ze houden zich niet aan hun afspraken en beloftes. Ik laat me niet door deze mensen opleiden, ik kan het na mijn ervaringen met hun niet eens meer van ze aannemen.


Ik zit op het spw en iemand die zulk soort dingen echt niet wil? daar gebeurd het ook niet bij.
Ik wil dus ook absoluut niets met bejaarden dus ga ik daar ook niet in stage lopen.
En dat vind de school oook goed! Lachen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 17:59

Nee, bij ons dus ook niet.. behalve bij mij.

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:07

het is dat je zover weg woont, anders zou ik je een stageplaats aanbieden in het jongerenwerk. Mocht je toch geintresseerd zijn stuur maar een pb

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 18:11

Helaas, 5 uur op een dag reizen gaat wel erg ver Haha!