Rat Witkop Zwartje ( we noemen hem Dirkje )

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-01 20:16

Jaja, over een paar dagen komt mijn babyrat.
( Nou, inmiddels zal ie al wel puber zijn *LOL* ) Zodra ik hem heb zal ik eens even een plaatje van hem schieten, zodat iedereen hem kan bewonderen. O ja, waarschijnlijk is het een hij, ( duuh) maar ze konden z'n balletjes nog niet zien, daar was ie nog te jong voor, hihi )

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 22:46

Ben gek op rattekes... Pling

Maarreh, je kunt al zien op het mannetjes of vrouwtjes zijn na een week plus aftekeningen...is heel simpel, de mannetjesrat heeft geen tepels en de afstand tussen 'plasser' en 'poeperd' is bij een mannetje groter omdat er nog ballen tussen moeten.

Pling Maar natuurlijk heeft niet iedereen sinds zijn 9de ratten en 5 nesten helpen opvoeden Lachen

Ik weet nog wel bij de dierenwinkel *LOL*
Ik vragen; 'Waarom zit deze rat apart?'
"Deze mannetjesrat is erg agressief tegen de andere mannetjes...."
Ik kijk 's even wat dichterbij en moet echt lachen (inhouden Schijnheilig )....'Logisch dat deze rat agressief is tegen mannetjes, ze is zwanger'.
Toen had ze de baas erbij gehaald, ik vond het al zo raar, beest had helemaal geen zichtbare ballen (toen ze zei mannetje dacht ik eerst 'zie ik die over het hoofd??'), ze begon al goed te tonen in de zwangerschap, tja was daarom niet zo blij in een klein hokje met mannetjes te zitten.

De baas heeft haar toen in een grotere kooi in haar eentje gezet *LOL*

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-01 20:58

Oei! Dat is een blunder van zo'n dierenzaak! Maar ja, ik zal 'm nog eens even goed onder z'n staart kijken. Maarre, ik heb hem dus nu thuis, en hij is zoooooooooooooooooooooo poepig! O ja, eerst rende die nog niet weg als ik hem pakte, nu wel. Gaat dat vanzelf over?? Ik hou hem echt heel vaak vast, ik wil graag dat ie heel tam wordt. ( En dat ik hem vooral zo uit z'n hok kan pakken. Maarre, misschien pak ik hem ook wel verkeerd op ofzo??

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 23:02

Ik hoef mijn ratten niet te pakken *LOL*
Die klimmen de kooi uit, of breken de kooi af *LOL* om naar mij toe te komen.
Als ie nu weg begint te rennen raakt hij waarschijnlijk gewend aan zijn kooi en voelt zich er prettig in. Beetje rauwe andijvie vinden ze erg lekker, trouwens. Lachen
Als hij nog erg moet wennen aan de omgeving, kun je checken door hem bovenop de open kooi te zetten....is het eerste wat hij doet terug de kooi inschieten dan moet hij duidelijk nog wennen. Knipoog
Veel plezier met hem.... Lachen

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-01 07:43

Uum, dat kan niet, want het is zo'n kooi met van die schuifjes aan de zijkanten, maar ik kan hem wel in een andere kooi zetten denk ik. Maarre, zodra ik hem opgepakt heb, kruipt ie bij me, in 'm nek of in m'n trui, voelt ie zich dan prettig of is ie dan juist bang?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 00:10

Hij is in ieder geval niet bang voor jou Lachen
*LOL* Dat doet me eraan terug denken *LOL*
Liep ik met mijn ratteke Ovidia (Vidi Lovers )
ik mijn handen voor mijn boezem, had ik een strak topje aan....zodra ze het buiten eng vond stak ze haar koppie in mijn trui *LOL*
Zag je zo'n grote volwassen rat in mijn handen met haar koppie in mijn truitje *LOL*

Als hij de omgeving griezelig vind dan kun je eens kijken, of hij rustiger wordt als je hem bij je neemt en dan net onder je neklijn van je trui tegen te houden en je hand om zijn koppie te houden...zachtjes natuurlijk maar wel zodat hij niet kan zien...
Lachen Als hij namelijk bij jou 'naar binnen' vlucht omdat de omgeving nog wel griezelig is...dan kalmeerd hij als hij die enge omgeving niet meer ziet. Lachen

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 10:03

ik heb ook een ratje. ik kocht hem als een vrouwtje in de dierenwinkel, maar volgens mij is het een mannetje!! toen ik hem kocht was ie wit met zwart, maar nu is dat zwart heel locht geworden, lichtgrijs, hij is dus verkleurd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 16:55

*LOL*m *LOL* *LOL* verkeerd gewassen? *LOL* *LOL* *LOL*

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 17:41

haha nee hoor. me vorige rat liet ik wel eens zwemmen, das echt een grappig gezicht

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 00:20

Haha! Ik waste ze weleens, wasbak met lauw water vullen, speciale anti-luis shampoo voor cavia's etc. gehaald....

*LOL* Ratten, cavia's etc. hebben onschuldige luizen maar met meerdere dieren verspreiden die zich heel snel...op een gegeven moment had ik genoeg van dat gekrab en gekriebel van die rattekes *LOL*
1 a 2x gewassen en het was helemaal over... Vork

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-01 09:35

OOh, Orri wat ben je toch ook een schat! *LOL* Ik vroeg om mijn kleine Dirkje, en jij helpt me meteen met mijn oudere rat! Want die krapt zich helemaal lam. Huilen Zelfs wordt haar vachtje daardoor minder "vol". Ik ga haar meteen wassen. ( Nou, ik probeer het, ze is best aggressief sinds haar zussie door is Boos! ) Enne, met Dirkje gaat het nu al veel beter! Ik hoop dat het zo blijft!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 02:00

Met wassen 1 tip, draag je katoenen rijhandschoentjes want ratten nageltjes die uit het water willen klauwen zijn scherp.... *LOL*

Ik een schat Bloos Haha! Bloos dank je Bloos
*LOL*