Zijn vervalsingen van schilderijen kunst?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Zijn vervalsingen van schilderijen kunst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 21:39

Ik zag laatst (zondag) een documentaire op Discovery over kunstvervalsingen. En toen vroeg ik mij af van; zijn vervalsingen van schilderijen kunst?
Ik vind van niet. Het is eigenlijk gewoon een kunstje wat zo'n iemand doet. En als je zo goed kunt schilderen, waarom maak je dan niet schilderijen van je zelf?
Wat vinden jullie? Zijn vervalsingen kunst?

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:41

Ik vind vervalsingen ook een vorm van kunst. Het idee is van iemand anders, maar als jij dat identiek na kan maken (technisch) vind ik dat toch wel kunst.
Maar zie ook liever dat iemand zelf een schilderij maakt hoor!

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:43

nee, kunst is iets wat iemand nog niet eerder heeft gemaakt. Die discussie hebben wij op school gemaakt toen er een foto stond van een kunstwerk het was een kast met losse troep. 'Dat kan ik ook' zei iedereen. 'Ja maar jullie zijn niet op heb idee gekomen en hebben het niet gedaan en nu is het niet meer origineel' was het antwoord van de leraar

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:49

ja, ik vind het wel, en dan niet de kopien maar de echte schilderijen die ze met een andere handtekening verkopen als een schilderij van een bekende naam.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 22:10

Ethelate schreef:
en dan niet de kopien maar de echte schilderijen die ze met een andere handtekening verkopen als een schilderij van een bekende naam.


Dat bedoel ik dus. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:19

Ik vind het wel een vorm van kunst. Het is niet voor iedereen weggelegd. Het is niet erg netjes om dat soort vervalsingen te maken.
Maar zolang jeze maakt voor eigen gebruik zou ik daar weinig problemen mee hebben.

Maar ik denk toch zeker wel dat het een vorm van kunst is.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:20

Ik heb de documantaire ook gekeken. Het leek me wel leerzaam voor mijn opleiding. Mijn vormgeef docente roept ook telkens: 'ik ga van jullie een stel meester vervalsers maken'

En ja, ik vind dat vervalsen ook tot kunst behoord. Wellis waar illegale kunst, maar kunst is kunst.
Er zijn ook ontzettend veel vormen van kunst. Niet alle kunst hoeft gemaakt te worden op een vel papier, op een doek of uit een stuk steen.

Buiten een aantal extreme dingen om, kun je alles kunst noemen.