Wie is er in Berlijn geweest?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Wie is er in Berlijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 10:50

En wat MOET ik echt gaan zien daar?
Ik ga maandag 15 dec tot en met vrijdag 19 dec naar Berlijn met school.
Een vakantietrip zeg maar..
Zijn er nog dingen in Berlijn die ik echt moet gaan doen/bekijken?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:23

Ja de geijkte dingen zijn er wel leuk om te zien; de brandenburg Tor en de Kurfürstendamm, daar zal nu ook wel kerstmarkt zijn, de Siegessäule kom je dan ook vanzelf tegen, de straat Unter der Linden met zijn boekenmarkt en mooie gebouwen, de Ferhnsehntor, erg hoog maar je kan mooi over de stad kijken, de Reichstag (parlementsgebouw), erg indrukwekkend is de gedächtniskirche, ruïne uit de oorlog en de wijk Kreuzberg is leuk om te sneupen. De restje oude muur is ook grappig en je kan er nog steeds stukken muur kopen. Mitte is de uitgaanswijk met wat leuke underground zaakjes. En last but not least, Tresor, mekka van de Duitse techno scene. Gave tent in een oude Kluisgebouw met onderin de kelder de ouwe kluisjes en goede muziek. OK dan!

Ik ben er met oud en nieuw 2001-2002 geweest, aanradertje!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:30

Checkpoint Charlie, de Brandeburg Tor en dat plein waar de LOVE Parade wordt gehouden. In het Centrum bij het station staat ook nog een kerk, die ooit gebombardeerd is. Dat lijkt nu net een lipstick. Ook zijn er in Berlijn heel veel McDonalds.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:36

Ik bne met school in Berlijn geweest.. was opsich wel gezelli met iedereen enzo. Maar Berlijn zelf is oer saai!