Help! Kies gebroken!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Help! Kies gebroken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 02:20

Ik nam net een pepermuntje en ineens voelde ik iets "breken"keek in de spiegel en zag een stuk kies naar binnen steken. Ik duwde er wat aan en het schoot zo terug!

Nadere inspectie wijst uit dat de kies gespleten is zeg maar. Het losse stuk zit dus gewoon op zijn plek maar er loopt een breuk van boven naar beneden.

Het doet totaal geen pijn maar ik besef net dat dit een kiesje is waar ik een wortelkanaalbehandeling heb gehad omdat de wortel dood was ofzo?

Maar wat zou ik nu moeten doen? Alles zit op zijn plek maar ja het kan natuurlijk niet zo blijven zitten. Ik heb weinig zin om op zondag nog een weekendtandarts te gaan zoeken eigenlijk. (en buiten dat moet ik ook gewoon werken)
Ik had zelf bedacht dat ik best wel tot maandag kon wachten om dan gewoon een afspraak bij mijn eigen tandarts te maken.

Maar kan dat geen kwaad??
Bokkers help!

Ik ben al zo'n held bij de tandarts! Ik was net zo blij dat ik net weer een half jaar ervan af was.
Zou dit nog gelijmd kunnen worden of zo of zou hij er gewoon uit moeten?

Nou ja ik ga naar bed! Ik zie morgen wel verder....

Iemand die er verstand van heeft nog advies?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 02:26

Dat heb ik ook met een kies gehad waar ik een wortelkanaal behandeling aan heb gehad!!
Geen ramp, bel maandag gewoon de tandarts, ik heb er nu een Kroon opzitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 02:36

Zoiets heb ik ook wel eens gehad, maar dan toen de wortel nog leefde *huil*. Later, veel later bleek die kies ook na een wortelkanaalbehandeling niet meer te handhaven omdat hij weer afbrak. Er zit nu gewoon netjes een kroon op.
Het maakt helemaal niet uit dat je tot maandag wacht hoor. Alleen zou ik in jouw geval het losse deel wel uit mijn mond weg willen hebben.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 11:06

Oeps dat wordt naar de tandarts gaan, ik zou wel gelijk bellen maandag als ik jou was.
Ik heb het een keer op een zondag gehad met daarbij een zenuwontsteking en toen heb ik maar de weekenddienst gebelt want ik had toen zo'n pijn.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 12:15

Ik wacht tot morgen!
Het deel zit gelukkig netjes op zijn plek en als ik er niet aan zit, zit het ook niet echt los.

Geen pijn!! Toch wel handig zo'n wortelkanaalbehandeling!
Ik zal morgenvroeg eens bellen.
Gelukkig heb ik dan net vrij.
Ik durf alleen niet te eten dus dat wordt nog lastig. Aan 1 kant kauwen dan maar!