;(, nog steeds last van mijn rug

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

;(, nog steeds last van mijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 23:52

Zoals sommige wel weten zit ik sinds begin september met rugklachten Huilen Na wat sukkelen bij een fysio in de buurt, ben ik naar de dokter van mijn vader gegaan, soms ging het best goed, maar soms ook echt bar en bar slecht Frusty

Ik heb onderaan een wervel zitten die niet goed zit, en waar ook een stukje af is.

Zoals gister, ik kreeg een inspuiting in de rug, een hele lange naald ging helemaal in mijn rug. Die was voor pijnstillend en ontstekingsremmend. Vandaag ging het echt ***, zat gewoon te janken van de pijn, en dat had ik nog niet gedaan. Dus gebeld met de dokter, mocht om 7 uur komen, wat ik heel fijn vond Lachen Maar ja, die inspuiting moet nog inwerken oid, en mag nu alleen maar absolute rust houden, dus helemaal niks meer doen Verdrietig

Ik krijg ook fysio bij die dokter, die doen samen zeg maar. Het helpt wel, maar meestal maar voor een paar dagen Scheve mond

Nu is het even afwachten tot dinsdag, dan heb ik weer een afspraak. Eigenlijk had ik al beter moeten zijn, maar ben dus een geval apart >;)

Maar dit moet niet te lang gaan duren, dan draai ik door
Laatst bijgewerkt door liberty op 04-12-03 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:02

heel veel sterkte. Ik heb wel eind augustus begin september mijn rugspier overbelast gehad eerst links toen rechts maar dat was gelukkig niet zo erg . het deed wel pijn maar het ging gelukkig snel over.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 00:06

Dank je Dennis, als het zo doorgaat zal ik me wel ergelijk gaan vervelen en dergelijke

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:08

Ik heb ook rugklachten Scheve mond Mijn rug is sowieso niet helemaal ok, maar sinds ik eind augustus van mn bijrijdpaard gevallen ben is het een drama. Ik heb toen 2 wervels onderin gekneusd. Op het moment zit ik weer helemaal vast in mn SI-gewricht en ik ga vrijdag naar een manueel therapeut. Rugpijn is slopend! Je zit niet lekker, staat niet lekker, loopt niet lekker en slapen is ook niet prettig... Ik hoop dat we er allemaal snel vanaf zijn!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 13:28

Idd Wind, hopelijk zijn we er snel vanaf. En rugpijn is slopend, je word er ook zo moe van af en toe.

En wat nou nog irritanter is dat de pony's bij ons thuis staan en ik niks kan doen Verdrietig

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:31

ja erg he. Ik kan niet meer doorzitten en ook galoperen is lastig omdat ik mn onderrug niet kan ontspannen. Ik doe dus heel erg veel in stap en draaf korte stukken, want ook van lichtrijden krijg ik na afloop rugpijn. Morgen naar de manueel! Ik ben benieuwd wat hij zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:34

Tjemig vervelend zeg!!! Wel goed rust houden hoor! Je moet je hele leven nog met die rug doen!!!

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:10

Das wel balen seg dat het niet betert
Spijtig dat ik je nu nog niet kan helpen, want daar heb ik nog niks over geleerd Knipoog
Wel erg lastig als je niks kan doen, zal je je idd wel erg vervelen.
Veel beterschap alvast!!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:24

Ja meid, dit is alles behalve fijn en handig Boos! In elk geval heel erg veel sterkte ermee, maar doe wel rustig aan! En ik weet het verveling is zwaar klote Scheve mond

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:29

Ik loop al vanaf Maart! met een hernia.

Heb weken op bed gelegen, inspuitingen gehad, toen weer in de soep gedraaid door een manueel therapeut, weer weken op bed, 2 weken ziekenhuis daarna nog een week of 4 veel gelegen en toen ging het eindelijk beter.

Sinds 2 weken durf ik weer wat paard te rijden, 2x in de week een half uurtje.

Ik werk ook nog steeds niet, wel geprobeerd maar dat ging niet.
Nu willen ze eerst rugtraining gaan doen voor dat ze me willen laten reintegreren. Schiet lekker op zo.

Maar goed, het kan me nu even niet zoveel schelen, ik ben bijna pijnvrij OK dan! , een enkele keer voel ik het nog, maar ik geniet er nu gewoon van.
Ik wil volgend jaar naar Australie en dat gaat me lukken ook OK dan! OK dan! .

Dus niet opgeven, ik weet precies hoe je je voelt , ik ben ook behoorlijk depressief geweest. En als ik dan nu wel eens denk hoe het allemaal gegaan is die maanden(soms leken het wel jaren of eeuwen, met name s'nachts)vind ik het toch wel wat dat ik het allemaal ' overleefd' heb.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 18:37

Die rugtraining heb ik volgens mij mijn rug verder mee verkl**t, ben blij dat ik daar niet mee door gegaan ben.
Maar jeetje Cowgirl, jij loopt er ook al lang mee Scheve mond Hopelijk duurt het bij mij niet zo lang. Slapen is gelukkig geen probleem, dan heb ik niet zo veel last Lachen

Ik ga het ook overleven, ben net een rondje wezen wandelen door de stal, en dat blijf ik wel doen Haha!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:51

Ik heb eigenlijk altijd al last van rugpijn, komt omdat ik een holle rug heb.
Ik moet altijd op stoelen met een rugleuning zitten, kan niet te lang stilstaan (uitgaan gaat dus gelukkig wel gewoon) en na een tijdje schrijven begint het ook te broeien.
Zoals jullie zeiden, slopend en irriterend.. Heb ermee leren leven, is erfelijk geloof ik. Mijn vader heeft er ook altijd last van :'(

*Wat hebben er veel mensen trouwens rugklachten Verward *

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 23:20

Ja, er lopen veel mensen mee kimmie1988.

Maar vandaag had ik weer die zeurende pijn als gister, de medicijnen die de dok gaf helpen nog niet helemaal Scheve mond

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:43

Ik hoop dat ik later ook geen last met mijn rug krijg, ik heb scoliose, maar mag zeker geen zwaar werk met mijn rug doen, maar al een geluk zei die orthopedist dat paardrijden juist goed was zolang ik er geen last van had.
Maar veel sterkte he Linda! En als je je verveelt ofzo, je mag mij altijd moreel steunen om mijn examens te leren Knipoog.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:34

Ik ken de pijn, heb ook rugklachten, heb vandaag de verwijzing voor manueel therapeut binnengekregen... Ik weet dus hoe het is en inderdaad, het is gewoon slopend. Iedere keer een niet pijnlijke houding zien te vinden enzo... En natuurlijk helemaal niet apardrijden...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 23:33

Angelke, mag dat ook op afstand Tong uitsteken

Vandaag was weer net als gister.... Ben benieuwd wat de dokter dinsdag zegt Scheve mond Heb nu ook medicijnen, een doort dipvloniac (of hoe je dat ook schrijft) maar veel helpen ze eigenlijk niet.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:39

Dat is heel vervelend volgens mij om rugklachten te hebben. Mij vader heeft bijna 2 jaar thuis moeten zitten omdat hij rugklachten had, en daardoor op bed moest blijven liggen. Ik hoop dat het bij jou niet zo ver komt. Veel beterschap.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:49

Misschien is het voor WIND verstandig om even een tijdje niet te paardrijden.

Ik lees nu pas dat je dat gewoon doet.

Je hoeft mij in iedergeval niet te vertellen hoe moeilijk dat is, niet paardrijden.

PS: Ik heb 2 weken geleden op een ijslander gereden. Ik heb wel vaker ijslanders gereden maar nog nooit als rugpatient. En ik moet zeggen dat dat echt super is bevallen.

Dus voor de mensen met rugklachten probeer eens een gangenpaard.

Ik hoop dat ik ook nog andere rassen kan proberen, met name de paso fino of peruaanse paso.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 19:16

Idd Cowgirl, Wind zou eigenlijk even niet moeten rijden.

Ik moet zeggen dat het vandaag al beter gaat, gelukkig Lachen Maar ja, dat was al de afgelopen 2 maanden zo, soms een goeie dag, en kon ook 3 slechte dagen hebben.