Telemarkteers.. zucht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Telemarkteers.. zucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 21:45

Ik word elke avond wel 2 a 3 x gebeld door van die telemarketing bedrijven. De laatste tijd vooral door banken en verzekerings maatschappijen en dergelijke. Hebben jullie dit ook? Voorheen was ik nog wel beleefd, maar nu hang ik gelijk de telefoon erop. Nu was er net zo'n truthola die nog een 2de keer terug belde ook. Sjezus, accepteer het gewoon dat je een baan hebt waarbij 99% je onvriendelijk ophangt.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:51

nou niet zo vaak hoor, 1x in de maand ofzo als het niet minder is. Maar ik vind het wel lollig om die vragen te beantwoorden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:52

Waarom denk je dat wij al jaren een geheim nummer hebben? Haha! Yep!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:55

Je hebt zo'n site waar je je af kan melden. Weet alleen niet meer welke Verward
Dan wordt je iig een stuk minder vaak gebeld.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:55

Gewoon als je week dat het zoon tele mens is ophangen!!! Of als ze al zeggen dat ze iets voor onderzoek iets mogen vragen gewoon zeggen: "nee dank u wel" daaaag! Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:57

ik vind het erg vervelend als ze na mijn.... nee sorrie, ik heb geen intresse toch nog moeten vertellen dat ik vast wel intresse heb in hun product.......... ik vraag dan altijd heel beleefd........ Mevr-men Welk stukje van nee begrijpt u niet?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:16

Gelukkig heb ik er eigenlijk nooit last van.
Ik weiger ook altijd beleefd om mee te werken en hang niet zomaar op.

die mensen doen ook maar gewoon hun werk.....

(scheelt misschien dat ik zelf ook telefonisch contact heb met klanten)

Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:44

Vragen hoe ze aan je gegevens komen en eisen dat ze je uit het bestand halen helpt ook nog wel eens. Of gewoon nummerherkenning nemen en niet opnemen!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:31

d
Laatst bijgewerkt door janna op 13-05-22 06:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:36

Ik weet hoe het is om zo'n baan te hebben, die mensen worden ontslagen als ze niet genoeg scoren, dus ophangen is niet zo aardig vind ik..

Vandaag werd ik ook opgehangen, ik verkoop helemaal niet eens wat!! Belde voor mijn werk (waterleidingsbedrijf) naar klanten van ons over of de gegevens nog klopten, en dat mens hing gewoon op...

Wat je kan zeggen bij een lastige tele-marketeer:

Telemarkeer: "Mevrouw heeft u misschien even de tijd voor het beantwoorden van een paar vragen?"

Jij:"Nee sorry het komt me niet uit, maar geef anders even je huisnummer dan bel ik je vanavond even terug"

Telemarketeer: "Ik mag helaas niet mijn huistelefoonnummer geven"

Jij: "Oh je houd er niet van als vreemde mensen je thuis bellen?"

Telemarketeer: : "Uhh, nee"

Jij: "IK OOK NIET!!!"

tuut tuut tuut Haha!:D:D:D:D:D:D:D

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:40

Of,

Jij: Nee ik heb geen interesse in product X
telemarkerteer: mag ik vragen waarom niet, het is een hele goede aanbieding
jij: maar wilt u misschien mijn fiets kopen
telemarketeer:.....
jij: een zwarte gazelle, zo goed als nieuw als u nu ja zegt maar 50 euro
telemarketeer:....
jij: nou vooruit 45 euro
telemarketeer: nee
jij: waarom niet, fietst u nooit
telemarketeer: jawel maar..
jij: nou dan dit is een hele goede fiets, echt wat u nodig hebt.
...
......

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:42

Haha!:D:D:D Hij is goed!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:00

Zal ik eens wat zeggen...
Ik werk naasr mijn werk op de manege ook telemarketing.
Ik kan het wel begrijpen hoor dat die mensen het niet leuk vinden om gebeld te worden.
Zelf blijf ik altijd wel beleefd en nee is nee, maar als ik dan mijn collega's hoor, zo das niet mis hoor!!
Tip de meeste nummer komen uit anqetes dus doe daar niet aan mee.
Laatst moest ik heel veel mensen bellen die hadden ,meegedaan aaneen anqete uit de grote consumenten gids.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 08:42

sl0wm0ti0n schreef:
Nu was er net zo'n truthola die nog een 2de keer terug belde ook. Sjezus, accepteer het gewoon dat je een baan hebt waarbij 99% je onvriendelijk ophangt.

Dat is verplicht.. er kan namelijk technisch iets mis gegaan zijn, terwijl de klant dolgraag iets wil kopen/een vragenlijstje beantwoorden. Haha!

Je kan je afmelden bij de DMSA.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:09

janna schreef:
Nummerherkenning werkt niet: die bedrijven bellen altijd anoniem. Als je een paar keer nee bedankt zegt, bellen ze weer een hele tijd niet. Er zijn altijd weer van die koekebakkers die vragen waarom je niet wil. pffff


Niet opnemen wanneer ze met nummer onbekend bellen. Doe ik al jaren werkt prima. Is het een bekende die nummer onbekend bellen bellen ze vanzelf wel mobiel. Vooral rond etenstijd heb ik er een hekel aan.

Meestal bellen voor de heer derksen dan stuur ik ze altijd braaf naar me ouders werkt prima. Bij heer des huizes vraag ik altijd of het standaard is dat dat een man moet zijn zijn ze gelijk stil. Eigenaar van het huis geef ze het telefoonnummer van de bank. Heb het meeste lol wanneer ze terug bellen dat het niet klopte.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:19

en al die arme telemarketeerders zelf dan? Mensen moeten toch aan hun brood komen joh Lachen

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:00

Ja super irritant hoor! Heb daar ook nooit behoefte aan!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:04

Prisca"]
[quote="janna schreef:
Nummerherkenning werkt niet: die bedrijven bellen altijd anoniem. Als je een paar keer nee bedankt zegt, bellen ze weer een hele tijd niet. Er zijn altijd weer van die koekebakkers die vragen waarom je niet wil. pffff


Niet opnemen wanneer ze met nummer onbekend bellen. Doe ik al jaren werkt prima. .
[/quote]

Tja ik bel mensen ook op met een oplossing voor hun probleem (soms zelfs voor ze wisten dat ze dat hadden Haha! )
En ook bel ik mensen voor een aanbieding.
Erg jammer als ze dan niet opnemen! Tong uitsteken Knipoog
Maar goed dat maakt mij weinig uit verder. Ik werk gelukkig niet als telemarketeer maar bel gewoon mensen uit ons eigen klantenbestand. Of ze bellen mij natuurlijk.

Maar nogmaals: ik heb eigenlijk nooit last van die telefonische enquetes etc. Daar zal ik me wel een keer voor afgemeld hebben of zo??

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:18

Je kan ook vragen naar het adres waar je de factuur voor je uren heen kunt sturen. Na betaling mogen ze dan terug bellen en wil je natuurlijk wel meewerken aan het gesprek Haha!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:26

Ik kan me voorstellen dat mensen het irritant vinden als ze thuis gebeld worden. Toch was ik op zoek naar een bijbaantje en vanaf morgen kunnen jullie mij dus ook aan de lijn krijgen Haha! .

Ik ga proberen afspraken te maken voor een adviseur die bij je langs komt. Hij of zij geeft onafhankelijk advies over pensioenen. Ik ga gewoon kijken of ik het wat vind. Dan weet ik tenminste zelf wat ik er van vind.
Normaal gesproken kan ik goed verkopen etc. maar via de telefoon is toch heel anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 15:26

Bij veel van die bedrijven mogen de gesprekken maximaal 2 of 3 minuten duren, dus ik probeer ze zolang mogelijk aan de lijn te houden... voor ik zeg dat ik geen interresse heb.
Ik word alleen de laatste tijd niet meer zo vaak gebeld door telemarketeers. Waarom nou toch niet Verward Schijnheilig

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:25

Ik heb zelf ook een tijd in de telemarketing gezeten, en als er iets irritant is zijn het wel mensen die lomp ophangen of vreselijk geirriteerd zijn. De meeste telemarketeers weten precies wanneer ze moeten stoppen, en doen dat ook als jij duidelijk laat merken dat je echt niet wil... Helaas zit er ook af en toe eentje tussen die koste wat kost wil scoren...

Het probleem met telemarketing is dat er heel erg op je score gelet wordt, en als je alleen maar mensen hebt die meteen de hoorn op de haak gooien, word je moedeloos en scoor je helemaal niet meer...

Sinds ik daar gewerkt heb, werk ik in ieder geval met enquetes en dat soort dingen wel even mee, tenzij ik echt geen tijd heb, want ik weet hoe blij je bent als je weer een 'ja' hebt, want vaak is het veertig keer nee en drie keer ja op een avond!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:31

Ik ben dus ook zo'n lomp Verward geval dat meteen de hoorn er op gooit zonder iets te zeggen.
Waarom ik dat doe? Ik erger me grpen en geel aan mensen die me ongevraagd gaan bellen over dingen die ik niet nodig heb. En omdat ik het zielig vind om onredelijk te worden tegen zo'n arme werkstudent of bijstandsmoeder die echt om die paar centen verlegen zit gooi ik 'm er meteen op.
Dat is beter voor iedereen Haha!