Enquete jeugdcriminaliteit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:58

Joleen schreef:
Ik hoop dat er veel mensen zijn die deze enquete in willen vullen! Ik moet namelijk mijn profielwerkstuk over jeugdcriminaliteit maken, en ben benieuwd naar meningen van anderen. Graag invullen als je 12 jaar of ouder bent. Volwassenen ook graag! Jeugdcriminaliteit is criminaliteit dat door jongeren tussen de 12 en de 18 gepleegd worden. Het gaat van winkeldiefstal tot inbraak en van vernieling tot drugshandel. Het gaat dus om allerlei delicten, zelfs verkrachtig ed. Graag heb ik hier jullie mening over!

1. Ben je een man of een vrouw en hoe oud ben je? Ben je tussen de 12 en de 18, graag door naar vraag 2, ben je ouder dan 18, dan graag door naar vraag 3. -----> ik ben een vrouw, 16 jaar.

2. Ben je zelf wel eens met jeugdcriminaliteit in aanraking gekomen? Daarmee bedoel ik dus of je het zelf wel eens hebt gepleegd of dat 1 van je vrienden of kennis het heeft gepleegd.
Ga door met vraag 4. ----> Nee, nog nooit.

3. Ben je als volwassene wel eens in raking geweest met jeugdcriminaliteit? Zoja, heb je er toen iets van gezegd, of heb je er wat mee gedaan?

4. Hoe denk je dat jeugdcriminaliteit ontstaat? ---> Weinig controle van de ouders, verveling, verkeerde vrienden (ligt eraan hoe beïnvloedbaar je bent).

5. Hoe denk je dat jeugdcriminaliteit te verminderen of misschien zelfs te stoppen is? ----> Ouders moeten strenger optreden.

6. Hoe denk je over instelling zoals bureau HALT, die de jongeren taakstraffen oplegt na een gepleegd delict? ---> Goed, misschien leren ze daar wat van.

Alvast heel erg bedankt voor het invullen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, AhrefsBot, BETUWE, Chantalla, Charlottemv, DDD3, Dennenboom, Inney, Kabayo, Lalladidoo, Leukertje, maaikemuis, mvdende, MyrtheJ, Remembrance, Roosch, Selina, Stybba, Swift, Theseus en 180 bezoekers