Wat als tegenslagen je achtervolgen en overspoelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Wat als tegenslagen je achtervolgen en overspoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 15:00

De laatste tijd worden we van de ene tegenslag in de volgende geslingerd. We zijn aangeklaagd voor een schade aan een auto van meer dan twee jaar terug waar we niets mee te maken hebben, dus rechtzaak aan ons been met bijhorende advokaat en kosten ...
De belastingen zitten ons op de hielen voor ons nieuwbouwhuis waar we alles eigenhandig hebben gedaan en bijgevolg geen facturen van hebben, maar toch moeten bewijzen dat we geen zwartwerk hebben laten uitvoeren wat niet het geval is, maar toch de controle natuurlijk met bijhordende stress, en de korte aktiviteit als tupperwareverkoopster ook nog's gecontroleerd wat erg slecht is uitgedraaid, meer kosten dan baten Bovendien zit ik nog met een stock van een behoorlijke waarde opgescheept die ik graag zou kwijt raken.
Nu hebben ze zaterdag onze wagen moeten takelen en blijft er meer dan 1000 euro kosten aan te zitten .

Da's op zich niet zo veel, maar als je weet dat dit over twee weken gaat en dit al een ruime tijd zo gaande is zijn we letterlijk aan het verzuipen in de zorgen en onkosten waar tegenslagen aan de oorsprong van liggen.

Bij de bouw van ons huis werden we gedagvaard om te betalen voor werken die niet waren uitgevoerd ...
Zo hebben we een auto van de producent gekregen die na de garantieperiode een wagen bleek te zijn die met piraatstukken gemaakt was .... die wagen heeft ons 8 jaar lang erg veel geld gekost aan stuk voor stuk "erg uitzonderlijke breuken" zoals o.a. al rijdend gewoon door de schokdemper heen zakken, of ineens de kabel van de achteruit die knapt, en spiegels die roesten Verward, en schuifdak die zo lek was als een vergiet, remblokjes die wegsmolten als sneeuw voor de zon wat na jaren een fabricagefout bleek te zijn ......
Ettelijke malen slachtoffer geworden van vluchtmisdrijven (in de periode dat we in het centrum van het stad woonden zijn we echt tientallen keren aanreden geweest zonder dat de dader bekend was)
Ten einde raad een andere wagen gekocht omdat die ons bleef kosten en alles zo uitzonderlijk was, bovendien erg beschadigd door kleine aanrijdingen van fietsers, bromfietsers en dat wij op den duur het niet meer aan konnen om telkens weer uit eigen zak te herstellen dat ie net als een wrak eruitzag.
Na 9 maanden en een fout in de garage hebben ze de computer in de nieuwe auto verknoeid en zijn we verplicht geweest ALWEER een nieuwe auto te kopen. De computer zorgde voor het startsysteem en die werkte dus niet meer. De wagen heeft dik anderhalfjaar in de garage gestaan en is recent hersteld met een computer uit een wrak en verkocht.
En alweer is het zover .... Onze nieuwe auto (tweedehands Knipoog) is zaterdag getakeld geweest, blijkt er een kost aan vast te zitten van tegen de 1000 euro aan.
Wanneer zal het 's ophouden??? Hoelang en hoeveel is er voor een mens weggelegd???
Waterschade geleden die door de onwillendheid van de expert (weigerde in een migrantenbuurt te komen) slechts voor 15% werd vergoed, stormschade vorig jaar geen cent vergoed omdat de verzekeringsmakelaar nooit een dossier heeft ingediend ... Ik kan zo nog even doorgaan! Mijn man werd opgelicht door z'n vorige werkgever, ... zucht ... echt, het lijste is langer dan wat ik normaal acht van normale portie pech.
De zorg Zoë is hier ook nog steeds aanwezig. Verkocht, maar nog steeds onder mijn dak en mijn kosten, en alles stapeld zich op naar een toren die boven ons uit aan het groeien is. Gewoon op basis van tegenslagen ..... Ik probeer altijd positief te zijn, en telkens als we weer wat op de voeten gekrabbeld zijn is daar alweer de volgende portie pech Moest de pech uitblijven zouden we gewoon een normaal leven hebben, zoals een ander, eindelijk eens kunnen de broodnodige kosten doen aan de keuken die nog niet voor de helft geïnstalleerd is, aan een badkamer boven zodat de douche beneden kan dienen voor wat ze voorzien was, om modderslijklijven te wassen die van buiten kwamen, een stal voor m'n fjordje die nu in de modder z'n nachten doorbrengt omdat ik alweer de bestelling heb moeten annuleren voor onderdelen voor zijn stalletje, voor nog zoveel andere dingen zoals het simpelweg leggen van een terras zodat het gedaan is met het meebrengen van vuil in huis en zo de vloer te beschadigen ..... zucht ... Het is allemaal te veel aan het worden. We krijgen door al de tegenslagen de kans niet te herstellen en vooruit te komen. In tegendeel, beetje lenen hier, beetje uitstellen daar, want ja, die auto is nodig, want m'n man moet ermee gaan werken!

Als de rekening van de pechkost gemaakt is is de totaalsom evenveel als de waarde van ons huis ..... Da's toch gewoon teveel om nog normaal te zijn? Ik ben werkelijk jaloers van mensen die de wind in de rug hebben. De ene vangt alle baten, de andere alles lasten ....

Het hele gedoe is me sterk op de kop aan het kloppen en ik moest het toch even kwijt.
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 02-12-03 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:04

Ik denk dat op dit moment weinig je kan opbeuren.
Ik denk altijd maar: "Die mensen die het nu zo goed hebben, die komen ook nog wel eens op de koffie".
Denk aan de mooie momenten uit het verleden, en vertrouw erop dat ze in de toekomst weer zullen komen.
Blijf volhouden en probeer optimistisch te blijven.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 15:14

Mooie momenten uit m'n verleden is op één vinger te tellen. Een klein aantal bokkers kent m'n verleden en weet wat ik al achter de rug heb. M'n leven is geen lachertje geweest als ongewenst kind, dochter dan nog (!!!) van ouders die mekaar liever dood als levend zagen en vooral om hun eigen eigendommen leefden, niet om het geluk van het leven. M'n enige goede jeugdherrinnering was m'n dravertje die dan nog door het toedoen van m'n ouders verknald is geweest door overdreven zuinigheid en hun stijfkoppige weigering om een DA te vragen. M'n jeugd is geëindigd met de scheiding van m'n ouders na een leven van wederzijds geweld en bedrog, .... pffff ...... als ik alles moet uitleggen is het gewoon net alsof ik een filmscenario vertel, maar dan eentje die belachelijk overkomt omdat het gewoon vol is van bijna ongeloofelijke dingen die "normaal niet gebeuren". De "pauze" die iedereen lijkt te hebben heb ik nog niet gehad ... begin me meer en meer af te vragen of die ooit wel zal komen. Na 30 jaar opgezadeld te zijn met "ongewenst, deugd voor niets, lelijk, stinkt = jeugd gepest geweest alweer door de zuinigheid van m'n ouders en hun onwil om ons een jeugd te geven die een kind verdiend, afdankers en weggegooide kleren, geen kapper, die kost geld, ...), tegenslagen ... zucht ... het is genoeg geweest!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:14

dat klinkt allemaal echt zwaar k*t zeg Boos!

ik hoop dat het rad van fortuin een beetje in jouw voordeel gaat draaien! sterkte :/

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:27

Sonja, wij weten het verleden van elkaar,
misschien dat het je wat opbeurt als ik zeg dat ik dit soort dingen ook ken.
Ik roep ook altijd, poeh al een week zo geweldig, dit kan niet lang meer duren, er zal vast wel weer wat gebeuren, en ja hoor alsof de duvel er mee speelt.
Hoe hard ik ook bezig ben om een betere toekomst te maken, ik word steeds terug gefloten door dingen waar ik niks aan kan doen. Dat kan je soms echt in een dip duwen, niet normaal.
Ik kan wel zeggen dat altijd alles wel weer goed komt, maar dat je dat bijna niet durft te geloven op het moment zelf.
Dus voor jou op dit moment een grote berg ellende, waar over een poos de helft al weer van opgelost is.
Idd lijkt het wel of sommige mensen altijd de goede dingen krijgen toegeworpen en mensen die al vaker ellende hebben gehad krijgen er nog veel meer van. Eerlijk is het niet, maar ja wat doe je eraan.
Gewoon volhouden, eraan werken, en zeker hopen op geluk ooit!

Een zin die ik eigenlijk altijd weer roep:
Alles lukt, als je het maar echt wil.

Ann

Berichten: 13246
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:04

Vat het niet vekeerd op, maar de goede dingen in het leven komen niemand aanwaaien, iedereen moet er hard voor werken, de een weliswaar wat harder dan de ander, maar je hebt je leven voor het grootste gedeelte zelf in de hand en in een slachtofferrol kruipen is geen goede instelling, laat je vervelende jeugd achter je en kijk naar wat je wel hebt, daar leef je voor en niet voor wat je hebt achtergelaten Lachen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 16:26

Kan best zijn, maar het gene ons telkens weer overkomt is niet omdat ik het vraag of wil hoor. Er is hier gewerkt voor de kost, en verdomme veel gewerkt ook! Hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze eigenhandig hun huis hebben gebouwd, en niet door anderen, maar zelf? Het is geen kwestie van in een slachtofferrol te kruipen, eer een kwestie wanneer de slachtofferrol eens een ander zal kiezen dan ons!!! Denk niet dat je weet wat het betekend als je je centen aan dingen moet spenderen waar je helemaal niets aan hebt, maar gewoon door tegenslag geen keuze hebt terwijl de dagelijkse normale dingen van het leven moeten wachten ... en je uiteindelijk in de schulden komt te zitten gewoon door pecht ... ALTIJD weer pech ... altijd weer ......

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:39

Het leven is soms hard, vervelend en rot....
En lijkt het dan bij anderen altijd de zon schijnt... je die mensen zie je van de buitenkant en weet niet wat er binnen gebeurd.....
Geld is gemakkelijk om te hebben, maar gezondheid is onbetaalbaar..

Kijk naar voren en niet terug, het verleden kun je niet overdoen.
Probeer niet teveel doelen tegelijk te bereiken maar doe het een voor een. Kijk wat het meest belangrijke is, bijv.het terras en ga daarmee aan de slag door bijv. te kijken of je ergens gratis tegels kunt krijgen dan heb je allereerst een oplossing voor dat probleem. Leer iedereen om gewoon de schoenen uit te trekken voor ze naar binnen rennen en je vloer beschadigen....

De stal voor je fjord, als eens gedacht aan bijv. sloophout? scheelt bakken met geld (kan je eventueel een foto mailen van mijn sloophoutstal) Als er een sloper in de buurt zit kun je ook telkens iets halen..

Schrijf voor jezelf eens op wanneer je lol hebt gehad en waarom, wat de leukste momenten waren enz. En je zult zien dat je je daardoor een stuk prettiger zult voelen.....

Ik dat wanneer een ieder alle ellende op papier zou zetten er ook hele lange en depressieve verhalen naar voren komen en dan ook van die mensen die volgens jouw nu de wind in de rug hebben....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:42

sorrie sonja ben het er wel een beetje mee eens.......

Aan je jeugd kan je niks doen, dat kan je alleen achter je laten. Voor de rest is alles een direct gevolg van een keuze die je ooit zelf eens hebt gemaakt. Bijvoorbeeld met die auto, een auto krijgt bij mij kuren en die gaat er dan dus gelijk uit. Ik ga geen dure reparaties aan een auto uitvoeren. Die pony had je ook weg kunnen geven of aan een handelaar kunnen verkopen. Met je huis, tja als je weet dat je dat soort dingen kan verwachten dan moet je je indekken.

Ik ben het er wel mee eens dat geluk niet aan jouw kant is, maar evenzogoed is alles wat er in je volwassen leven gebeurt een regelrecht voortvloeisel van een beslissing die jij ooit gemaakt hebt.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:46

Jee, ik kan je eigenlijk geen advies oid geven, zou het graag willen, zou je ook graag willen helpen, maar dat kan ik toch niet...
Kan je eigenlijk alleen maar sterkte wensen. En wees blij met je geweldige kindertjes en je beestjes Lovers

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 16:50

Auto de deur uit is makkelijk als je centen hebt. We hadden net grond gekocht, en dan denk je telkens weer van "voor de prijs van de herstelling heb ik geen nieuwe auto", dus herstel je maar weer, en weer, en weer .....

Het huis, ja, die kan je verwachten. Vrijwel iedereen die wil bouwen is uiteindelijk meer centen kwijt dan ze voorzien hadden. Zit ook iedereen met dagvaardigingen voor werken die niet gebeurt zijn Verward ... denk en hoop van niet!

Die pony heb ik bewust niet gratis willen weg doen al heb ik lachend haar vaker aan iemand aangeboden. Niemand wacht op een pony met haar trekjes ... da's gewoon de uiteindelijke waarheid!!!

Ik moest gewoon even m'n ei kwijt, die dingen groeien en groeien en op de duur zit je er zo erg mee .... m'n sociaal leven is NUL (wie wil er voor de lol contact met iemand waar het huis nog een werf lijkt, die nooit je iets zal trakteren, want die of die tegenslag moet nog opgehaald worden, die graag 's haar hart zou luchten en dan dankbaar gebruik maakt van bokt Knipoog .... ) en, Alane, m'n geluk zijn m'n kinderen en m'n paardjes! Echt waar!!!

Ann

Berichten: 13246
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:55

Citaat:
...m'n sociaal leven is NUL (wie wil er voor de lol contact met iemand waar het huis nog een werf lijkt, die nooit je iets zal trakteren, want die of die tegenslag moet nog opgehaald worden...


Echte vrienden kijken daar wel doorheen, je hebt toch wel meer te bieden dan een rommelig huis Scheve mond

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:07

Nou GijsenKim, ook al heb je gelijk, todh kan het ook anders hoor.
Zo heb ik bv een beslissing genomen om ergens niks meer mee te maken te willen hebben, maar de andere kant denkt daar anders over en brengt mij dus leuk elke keer weer in problemen. Heb ik ooit iets verkeerd gedaan? Nee. Dit soort dingen brengen mij steeds in de problemen of veroorzaken ze zodat ik ze weer recht kan zetten om door te kunnen met mijn leven, want in feite is dit niet een onderdeel van mijn leven dat ik graag wil leiden. Ik kies er dus niet voor, en heb er ook nooit voor gekozen, maar toch overkomt het mij steeds. De oorzaak ligt dus niet bij mij, maar hoe men eraf geraakt is niet te bedenken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:45

ben ik ook wel met je eens hoor. Ik heb ooit een hele vervelende ex gehad waardoor ik jaren later nog in de problemen kwam met allerlei instanties........ kan ik wel zeggen dat ik er niks aan kan doen, maar dat is natuurlijk niet waar. Ik heb toendertijd gekozen om met hem in zee te gaan................ dus de problemen die ik ervan gehad heb die zijn daar uit voortgevloeid........ klote en heeft me een hoop geld gekost, maar blijft mijn eigen schuld

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:49

Citaat:
Ik moest gewoon even m'n ei kwijt, die dingen groeien en groeien en op de duur zit je er zo erg mee .... m'n sociaal leven is NUL (wie wil er voor de lol contact met iemand waar het huis nog een werf lijkt, die nooit je iets zal trakteren, want die of die tegenslag moet nog opgehaald worden, die graag 's haar hart zou luchten en dan dankbaar gebruik maakt van bokt .... )


Als je je ei op bokt legt en die gaan ook nog eens zielig mee gaan zitten praten zul je een bevestiging lezen van je ellende, echter al ik, en mischien wel wij van bokt) tegengas geven en je proberen te laten zien dat er toch nog zon is en dat geen dal zo diep is als een berg hoog, zul jij die hand moeten proberen te pakken en zo het leuke en fijne te zien in je leven...
Want aan een depri moeder en vrouw hebben je kids en je partner ook niets.
Leg je lat wat lager en probeer verder te kijken dan de tegenslagen die je hebt gehad en nog niet afgewerkt zijn, werk elk iets apart af, stel prioriteiten en zie elke overwinning van een tegenslag alsof het het beste is wat je ooit gedaan hebt.

Vwb die auto en het huis, probeer in te zien dat het uiteindelijk je eigen schuld is en probeer geen smoesjes (die daadwerkelijk wel de waarheid zullen zijn) te verzinnen waarom je daardoor in de nesten bent geraakt....het waren en zijn uiteindelijk toch je eigen keuzes, die je samen met je partner hebt gemaakt....

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:48

Ik zou in ieder geval als een haas een rechtsbijstandsverzekering afsluiten Lachen
En ik weet idd. een beetje van je verhaal, maar weet je, het rad draaien is en blijft een kwestie van er een slinger aan geven, dat doet niemand voor je.

En die pony ik weet niet hoe dat zit, had ik allang weggedaan, zeker als ik het niet meer kan betalen.Ik ben het met anderen eens dat je misschien een beetje strijdvaardiger moet zijn. Zie je huis als een uitdaging en niet als een schande, wees trots op wat j kan en wat je wel hebt: je kinderen en je paard(en).

Enne, waar ligt Kortrijk? Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:10

Bij de helft van jouw problemen denk ik; rechtbijstandsverzekering. Wij hebben natuurlijk makkelijk praten, zeker achteraf. Je hebt iig een hoop pech gehad, laten we hopen dat het in de toekomst beter zal gaan. Ga niet bij de pakken neerzitten, daar schiet je niets mee op. Problemen zijn er om opgelost te worden!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 19:53

Rechtsbijstand hebben we, en daar komt de advocaat nu van wat betreft de dagvaardiging waar ze ons schade proberen aan te wrijven die niet van ons afkomt. Jammer genoeg hebben we wat de andere schadegevallen betreft te veel gerekend op de verzekeringsagent, verre familie namelijk ........ en die wil je niet lastig vallen, die doen dat wel goed voor me <denk je> ... niet dus. We overwegen om het gedeelte verzekeringen die we kunnen weghalen daar ook weg te halen. Niet alles kan omdat een deel verbonden zit aan de lening.

Die pony is al drie weken verkocht, de koper komt 'r niet ophalen. Ik heb gisteren nog een bericht gestuurd dat ik voerkost zal rekenen. Dat het even duurd om vervoer te regelen heb ik begrip voor, ik wilde het beste voor m'n pony.

Strijdlust verwaterd op de duur als je NOG een knal op je kop krijgt, en dan weer één ... en je doet je brievenbus open zit er daar de brief in voor controle van de belastingen, die zelfde middag kom je thuis gefietst staat daar een dikke BMW, krijg je een papier in je poten geduwd en weg was ze ... een dagvaardiging ... ja ... dan raak je beetje bij beetje in een kuil die groter en groter blijft worden .......

Kortrijk is in België, West Vlaanderen Knipoog

PS "vrienden" zijn al snel vriend af hoor als je vaak pech hebt. Ik weet het, dan zijn het geen echte vrienden, maar dat weet je pas als het zo ver is en je alleen blijft staan met je zorgen en problemen, en vrienden maken in een periode zoals nu geef ik het op een briefje, ze zien je liever vertrekken dan komen met je "gezaag"

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:45

Citaat:
"vrienden" zijn al snel vriend af hoor als je vaak pech hebt. Ik weet het, dan zijn het geen echte vrienden, maar dat weet je pas als het zo ver is en je alleen blijft staan met je zorgen en problemen, en vrienden maken in een periode zoals nu geef ik het op een briefje, ze zien je liever vertrekken dan komen met je "gezaag"

Vrienden verlies je als jij denkt dat alleen jij in het middelpunt staat en jezelf geen oor hebt voor de problemen van je vrienden, die in jouw ogen minder erg zijn dan de jouwe....

Wat jouw overkomen is/overkomt vind ik harstikke rot/vervelend en naar voor je en hoop ook oprecht dat er snel een einde aankomt.....echter als ik telkens als wij elkaar tegenzouden komen en een gesprek zouden voeren en het gaat "alleen" over jouw problemen en je hebt geen oor voor mijn (in jouw ogen mischien onbeduidende) problemen dan zou ik ook afhaken en niet omdat je continu pech hebt, maar omdat je het alleen over jezelf hebt....

Zoek je oude vrienden weer eens op, praat met hen en vraag of ze je er op willen attenderen als je teveel/tevaak over jezelf praat en niet luisterd naar hen..... want altijd alleen maar "oh wat ben ik zielig verhalen....." beginnen gauw te vervelen...

En telkens in je reacties lees ik: " ja, maar.... dat komt doordat..." ja, maar ..vanwege dit...." dit zijn excuses voor je eigen fouten...
Dat de pony die je verkocht hebt nog niet opgehaald is.... stel een ultimatum... uiterlijk 9 december ophalen anders word hij verkocht aan iemand anders......
Jij zegt echter: de nieuwe eigenaar is zo geschikt, en tja vervoer regelen kost zijn tijd..... en heb al verteld dat ik (waarschijnlijk) voergeld ga berekenen....... Allemaal smoesjes voor je eigen gemoed....

ik kan je eventueel wel een lijstje pb-en van mijn "pech"......

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:50

Dat is natuurlijk wel wat hard gesteld, al zit er een kern van waarheid in.
Een ultimatum lijkt me een heel goed idee, stel je harder op: anders gaat hij alsnog naar een handelaar, o.i.d.
Het is echt wel zo dat veel mensen je laten vallen als je tegenslag hebt, ben je rijk, heb je vrienden.......Maar dat zijn niet de echte, en de mensen die je nu steunen die moet je zorgvuldig bewaren, stel je ook open voor hun. Die mensen die geven echt om je, en dat is goud waard.

EN hou je vast aan het gezegde: ik worstel en kom boven Laat je hoofd niet hangen, je zal ze krijgen die valse schuldeisers en ga ervoor! Kom op meid, even sippen mag, daarna: gaan! En dat is wat Alane ook bedoelt, denk ik. Toch? Verward

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:59

Sorry doe het even in stukjes.
En let wel: ik bedoel het gewoon eerlijk, recht door zee en wil je absoluut niet krenken ofzo.

Citaat:
Jammer genoeg hebben we wat de andere schadegevallen betreft te veel gerekend op de verzekeringsagent, verre familie namelijk ........ en die wil je niet lastig vallen, die doen dat wel goed voor me <denk je> ... niet dus.

Wederom een excuus voor je eigen laksheid.....
Hij heeft fouten gemaakt en wij betalen de tol.... Nee, jullie hebben toegestaan dat hij fouten mocht maken en er blind naar gekeken, soort gemakszucht..... En ook daar heb je weer een rechtsbijstandsverzekering voor... als je echter als alles al in puin ligt, puin wilt gaan ruimen, doe dit dan gepast... zie de verekering niet als een vijand maar benader deze als een vriend, want alleen die die zijn vijand kent zal overwinnen....

Citaat:
Strijdlust verwaterd op de duur als je NOG een knal op je kop krijgt, en dan weer één ... en je doet je brievenbus open zit er daar de brief in voor controle van de belastingen, die zelfde middag kom je thuis gefietst staat daar een dikke BMW, krijg je een papier in je poten geduwd en weg was ze ... een dagvaardiging ... ja ... dan raak je beetje bij beetje in een kuil die groter en groter blijft worden .......

Een kuil die jezelf hebt gegevragen en je blijft graven en de kuil zal dieper en groter worden op deze manier....
Juist die tegenslagen zouden je strijdlust moeten vergroten, pas als je zwemmend verdrinkt, heb je gestreden...je kop in het zand steken en wachten tot de storm voorbij is, dat kun je dus rustig vergeten...
Brief controle belastingen, nou en als je alles keurig op de rij hebt.... en die inspecteurs zijn ook maar mensen...
Dagvaardiging: daar is meer aan vooraf gegaan, correspondentie etc... dus wederom alles op zijn beloop gelaten.. Een dagvaardiging krijg je niet direct als je en boom gekapt hebt wat niet mocht...

ik ken echter de inhoud niet, en wil het ook niet weten en je moet en hoeft dat niet bekend te maken...
VWB belastingen (had geloof ik met je huis te maken, waarschijnlijk dus hypotheek, even een gokje om tips te geven) ga je familie af voor bonnetjes van bouwmarkten endat soort zaken waardoor je kunt aantonen dat je materiaal gekocht hebt, vraag schriftelijk aan familie en kennissen dat ze belangenloos hebben geholpen met bepaalde werkzaamheden (ga even uit van de NL-belastingsienst)
En let wel: zij moeten bewijzen dat je schuldig bent, en niet jij dat je onschuldig bent....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:02

Pauline schreef:
Dat is natuurlijk wel wat hard gesteld, al zit er een kern van waarheid in.
Een ultimatum lijkt me een heel goed idee, stel je harder op: anders gaat hij alsnog naar een handelaar, o.i.d.
Het is echt wel zo dat veel mensen je laten vallen als je tegenslag hebt, ben je rijk, heb je vrienden.......Maar dat zijn niet de echte, en de mensen die je nu steunen die moet je zorgvuldig bewaren, stel je ook open voor hun. Die mensen die geven echt om je, en dat is goud waard.

EN hou je vast aan het gezegde: ik worstel en kom boven Laat je hoofd niet hangen, je zal ze krijgen die valse schuldeisers en ga ervoor! Kom op meid, even sippen mag, daarna: gaan! En dat is wat Alane ook bedoelt, denk ik. Toch? Verward


Was nog niet uitgetypt...
Yep, ik bedoel het absoluut niet gemeen, krenkend of met een vingertje wijzend van sukkel.... ik ben echter van mening dat wanneer een ieder mee gaat zitten huilen.....dit echt niet zal helpen... pak de problemen bij de kop.... loop, val. sta op en probeer het opnieuw en opnieuw en opnieuw...

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:19

Jeetje, Sonja............ ben er even stil van.
Ik ga niet in op de discussie die hierboven gaande is.

Ik wil je alleen heel veel sterkte wensen in deze ontzettende moeilijke tijden voor je. Ook ik kan je niet echt helpen maar mocht je je hart eens willen uitstorten dan weet je me vast wel te vinden.
Ik hoop dat vrij snel voor jullie het zonnetje weer gaat schijnen!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 00:16

Alane schreef:
Dat de pony die je verkocht hebt nog niet opgehaald is.... stel een ultimatum... uiterlijk 9 december ophalen anders word hij verkocht aan iemand anders......


Kan ik niet maken, de pony is verkocht en betaald. Ze is alleen niet opgehaald en juist omwille van de tijd die erover gaat en blijft gaan heb ik haar gemaild dat ik een voeronkostvergoeding zal gaan rekenen. Ik ben geen liefdadigheid Knipoog

Vrienden had ik vroeger ook niet, ben altijd gepest geweest ... "oude vrienden" zijn eerder een hesel dan een zegen dan Knipoog

En het "ja maar" is gewoon omdat sommigen de neiging hebben dingen te minimaliseren of te gaan insinuëren dat het je eigen fout is terwijl je pech gewoon niet in de hand hebt! Anders mag er eens uitgelegd worden waar m'n aandeel zit in stormschade en waterschade Knipoog ... of in aanrijdingen met vluchtmisdrijf. Mensen denken het te weten terwijl de hele situatie een stukje anders ligt. Ik heb geen thuis waar ik kan op terugvallen, geen vrienden, geen verleden waar ik met weemoed naar terugkijk en zoals het er nu uitzien een toekomst waar ik met vrees naar kijk met de vraag van wat komt er nog allemaal

Wat de dagvaardiging betreft, dit is het verhaal erachter :

Twee jaar terug reden we weg uit een parkeerplaatsje. M'n zoon had z'n portier nog niet dicht gedaan, dus m'n man stopt, doet de deur toe. Komt daar een man buiten gestormd, en meteen had ie schade aan z'n auto Verward Wijzend naar krassen in z'n bumper, die waren van het open portier!!!! .... Hebben we dus veel schuld aan, iemand die LIEGT notabene!!!! De politie is terplaatse gekomen, en alle gegevens werden vergeleken. Pv opgemaakt, en uiteindelijk geseponeerd omdat de hoogte van de schade niet overeen kwam met wat het "slachtoffer" beweerde aangereden te zijn. Ook was er groene verf van z'n auto, maar geen verf aan onze auto te zien. Gek als je weet dat je niet eens iets geraakt hebt! Dus de hele boel werd geseponeerd ...... twee jaar na datum krijgen we een dagvaardiging. Het "slachtoffer" vind dat hij nog steeds aanspraak kan maken om onze centen en daagd ons voor de rechtbank. De brief is aangekomen twee weken terug de woensdag terwijl de rechtzaak op 26 november stond. Twee weken dus voor de rechtzaak ......... Dat dit niet gebeurt in Nederland kan best zijn. In Nederland laten ze hun criminelen normaal ook geen jaren ongestraft terwijl hier de criminelen jaren kunnen wachten op hun berechting. Daar zit er echt geen vergelijk in in Nederland. De moordenaar van Pim Fortuyn bromt al terwijl dat Marc Dutroux nog altijd niet berecht is, en voorhechtenis die dubbel teld kwa zittijd dus zit en uiteindelijk met wat geluk nog 's met wat procedurekwesties het voor mekaar zal krijgen dat ie terug "los wild" zal worden ... Wat ik bedoel is dat het gerecht hier niet helemaal "normaal" is ...

Wat de belastingen betreft op ons huis. Bonnetjes genoeg hoor, hele stapels bonnen, twee A4-enveloppes hebben ze nodig gehad om ze terug te sturen. Materialen hebben we ALLES op factuur. Het is werkuren die we niet hebben. Dat heb je als je alles zelf doet. Foto's hebben we wel, en twee verklaringen van buren. Toch is het het niet uitgesloten dat we alsnog een som zullen moeten ophoesten, we hebben al een boete moeten betalen omdat we onze bouwgrond onder de marktprijs hadden gekocht! Raar hé? Een mens vind een koopje (wel slechte grond en erg laag gelegen en dus ENORM op te voeren met bijhorende kost voor opvoeren en dus kraan en werkuren, maar ach, dat vergeten ze wel even), en daar ben je meteen op afgerekend met een vet maandloon aan boete. Ik hoop vanzelfsprekend dat het niet het geval zal zijn met het huis en nog extra moeten betalen daar ook. We leven tot de tijd dat het verdict valt met een enorme vrees en stress voor het uiteindelijke verdict wetende dat we op de limiet gedreven zijn door andere abnormale en onvoorziene toestanden buiten onze wil en keuze om. We konden gelukkig ook bewijzen dat er nog veel werk moet gedaan worden aan ons huis en door de vele losse bonnetjes konden ze zien dat de bouw over jaren verspreid zit in de plaats van de normaal hangbare maanden Knipoog.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 01:55

Citaat:
Kan ik niet maken, de pony is verkocht en betaald. Ze is alleen niet opgehaald en juist omwille van de tijd die erover gaat en blijft gaan heb ik haar gemaild dat ik een voeronkostvergoeding zal gaan rekenen. Ik ben geen liefdadigheid

Zal gaan rekenen, even positief benaderd: een andere voorstelling van het geschrevene dan in werkelijkhied is gezegd/geschreven.... echter is er geen ultimatum gesteld en geen vaste regel gemaakt... en zal waarschijnlijk de in rekening gebrachte kosten toch lager uitvallen dan de kosten die de nieuwe eigenaar zou kunnen maken met volpension: resultaat: laat nog maar even staan......



Citaat:
Vrienden had ik vroeger ook niet, ben altijd gepest geweest ... "oude vrienden" zijn eerder een hesel dan een zegen dan
Vrienden heb je niet... vrienden verdien je, je vecht ervoor en onderhoud ze (dit laatste moet je lezen als: vriendschap heeft onderhpud nodig: zien, horen en zwijgen)

Citaat:
En het "ja maar" is gewoon omdat sommigen de neiging hebben dingen te minimaliseren of te gaan insinuëren dat het je eigen fout is terwijl je pech gewoon niet in de hand hebt! Anders mag er eens uitgelegd worden waar m'n aandeel zit in stormschade en waterschade
wederom ontkenning....zoeken naar dingen zodat de fout niet bij jezelf ligt....
jou fout ligt bij de afhandeling van die schades.... en niet bij het ontstaan..

even geen quote maar over de autoschade.... Je hebt toch de stukken (anders op vraagbaar, en ook in la belgique) van de rapporten van die schade.... en alijd nog blijft en is het zo dat de hij moet bewijzen en niet jij...


huis/belasting: als je overal bonnetjes van hebt... laat ze maar komen dan...


en dan even een samenvatting van het geheel:
wederom excuses zoeken.... en niet erkennen dat het resultaat de oorzaak is van de dingen die je gedaan hebt of juist op hun beloop hebt gelaten...

zal je wat vertellen over mijn instelling is,en wil je weten waarom, stuur een pb)
alles wat je hebben wilt, moet je verdienen (en dan bedoel ik niet door (betaald) werk) door een gevecht, wat de meesten leven noemen

hierdoor krijg je waardering voor wat je hebt en kijk je niet naar wat je niet hebt...

vriendschap verdien je, die krijg je niet.. hetzelde geldt voor respect..

verwacht je eerlijkheid, wees eerlijk..tzelfde geld voor oprechtheid.

Mijn oma (mischien een cliche) wil je graag dat ze na je overlijden de waarheid vertellen en dat op je grafsteen zal staan ook op waarheid berust.... leef en gedraag je dan volgens de zinnen die dan zullen worden gesproken en geschreven...
maw zaai en gij zult oogsten.

toevoeging: ik zeg nog steeds niet dat ik het niet erg vind, enz... maar hoop dat je leert van je fouten, ziet dat fouten een resultaat zijn beslissingenvan en vooral dat mijn woorden een positieve bijdrage zullen zijn in je pechgevoel en stimulerend zullen zijn om je vechtlust op te wekken, zodat je niet depressief zult worden ten nadele van je kinderen en je partner....