s

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 23:41

s
Laatst bijgewerkt door janna op 13-05-22 06:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 23:44

Volgens mij mag dat detacheringsburo zeker geen boete heffen. Wat ze zouden kunnen doen is een fee vragen voor overname. Maar naar jou man toe mogen ze volgens mij niets doen. Maar ik zal het morgen even nakijken

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 23:45

ze kunnen daar inderdaad een prbleem van maken en zich laten uitkopen. ik weet niet tot welk bedrag.

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 23:50

De genoemde opzegtermijn kan in ieder geval wel. De opzegtermijn van de werkgever moet contractueel twee keer zolang zijn als de opzegtermijn van de werknemer. Als dat niet het geval is (dus er staat bijv. in het contract dat beide 3 maanden opzegtermijn hebben), dan is dit ongeldig en geldt er in plaats daarven een termijn van 1 maand.

De rest weet ik geen definitief antwoord op. Succes verder.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:18

dat van die opzegtermijn is ook vervelend ik heb een halfjaarcontract en 2 maanden opzegtermijn. nu kan ik ergens anders werk krijgen maar die zoeken iemand op korte termijn..... succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:32

janna schreef:
"Zonder toestemming van de directie is het werknemer verboden om binnen een jaar na beeindiging van het dienstverband in dienst te treden .. bij een opdrachtgever van het detacheringsburo.


Heeft hij al toestemming gevraagd?
Anders kan bedrijf x misschien de opdracht bij het detacheringsburo intrekken, zodat hij bij een niet-opdrachtgever gaat werken?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 18:15

s
Laatst bijgewerkt door janna op 13-05-22 06:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 18:20

Vaak worden dit soort zaken wel vastgelegd maar kunnen ze niet worden gehandhaafd voor een rechter. Een idee is natuurlijk ook om wel te overleggen met de directie van het detacheringsbureau. Wij doen er in ieder geval zelf nooit moeilijk over (heb een zelfde situatie) maar vragen wel een fee.

Ik denk dat als je een goede arbeidsrechtadvocaat belt dat hij je wel kan vertellen wat de jurisprudentie over dit onderwerp zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 18:20

Ik heb het nagevraagd, helaas is het wel rechtsgeldig aangezien hij dit heeft getekend. Dit kan ontbonden worden door de rechter, maar of je die weg in wil slaan Verward

Wat misschien beter is, is kijken of bedrijf x niet in onderhandeling kan gaan met het detacheringsburo. Daaruit zou een afkoopsom kunnen komen.

Anders word het naar de rechter gaan...........en dat wil je niet denk ik!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:55

Nee maar als detacheringsbureau wil je dat ook niet. Rechtszaken kosten toch behoorlijk wat geld en dat geld wordt echt niet verhaald op de werknemer dus zij zullen die weg ook niet inslaan.

Ik zou gewoon overleggen en er heel open over zijn, Als je man aangeeft dat hij veel gelukkiger is bij het nieuwe bedrijf en dat zijn motivatie voor het detacheringsbedrijf daalt dan zal het ook voor het detacheringsbureau gunstiger zijn om een afkoopsom te ontvangen dan om een ongemotiveerde werknemer in dienst te hebben.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:56

Het is trouwens 5000 euro plus voor elke dag extra 500.