Mams der gloednieuwe auto behoorlijk beschadigt...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Mams der gloednieuwe auto behoorlijk beschadigt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 12:40

En ik heb het niet gedaan Haha!

Afgelopen zaterdag ochtend moest mijn broertje Sinterklaas naar het feest van de zaak rijden, zijn vriendin zou voor zwarte piet spelen dus hij moest toch die kant op. Omdat hij zelf een Clio heeft en dit niet zo makkelijk in en uitstappen is voor Sint zou hij de auto van mijn moeder even meenemen.
Mijn ouders hebben hun auto's altijd in de keldergarage staan maar omdat mijn moeder 's ochtends nog even wat boodschappen had gedaan en mijn broertje hem een uur later toch weer nodig had zette ze de wagen bij terug komst niet in de garage maar op het talud voor de garage deur.
Dit talud is behoorlijk stijl, maar wanneer je de wagen in zijn P zet (automaat) en de handrem erop hebt is dit geen enkel probleem.

Om een uurtje of 10, toen mijn broertje en zijn vriendin aanstalten maakten om te vertrekken, ging mijn moeder boven beddegoed verschonen. Totdat ze een grote klap hoorde...
Toen ze naar beneden snelde kwam ze halverwege bij de wc mijn broertje tegen... die hing Misselijk -end en Huilen -end boven de pot.
Dat stoere broertje van 22, gespierde sporter van 1.95, nogal zelfingenomen met zijn enorme kennis van auto's, eigen rijkwaliteiten en verkeersinzicht, had een klein foutje met een groots effect gemaakt.
Hij moest achterwaarts het talud oprijden en aangezien mijn moeder een auto van 2000 kilo (en een paar maanden oud Schijnheilig ) heeft komt daar wel een aardig dotje gas bij kijken.
Maar dan moet je hem natuurlijk wel in zijn R van reverse zetten, en niet in zijn D...
Broertje lief zijn ego is dus behoorlijk gekrenkt want hij is met auto en al dwars door de garagedeur gereden.
Een foutje wat je normaal gesproken bij een invalide man van 70 verwacht is hem aan te rekenen.

Mijn moeder was volgens mij niet eens echt kwaad, volgens mij vond ze het eerder sneu voor hem omdat hij er zelf zo beroerd om was.
Vader had iets minder begrip voor zijn toestand, na een behoorlijke tirade is mijn broertje een tuning-wacht toegezegd.
Dat wil zeggen dat zijn Clio de eerstkomende tijd geen nieuwe chromen spiegels en velgen, geen nieuwe uitlaten, geen nieuwe bumpers enz enz enz hoeft te verwachten.

Ik vond het ook wel zielig voor hem hoor...
Maar ik persoonlijk kan er nog wel een positieve draai aangeven. Schijnheilig
De meeste weten wel dat het afgelopen maand 2 jaar geleden is dat ik mijn nieuw gekochte Fiatje tegen een shovel parkeerde. Ook al zijn er verschillende onderzoeken geweest, nooit is bekend geworden wie de schuld had aan dit ongeval. Ik zelf vond dat de shovel, die op zo'n smal donker weggetje een halve meter van de kant af reed, met een laadbak vol klinkers waarachter zijn verlichting schuil ging toch wel schuld had, maar goed...
Broertje vond dat het aan mijn rijkwaliteiten lag en vond dat af en toe nog nodig om erin te wrijven (Ook al stond hij toen met knikkende knietjes te kijken naar het de door mijn hoofd verbrijzelde voorruit terwijl de brandweer het wrak rond mij afpelde.)
Het moge duidelijk zijn dat hij voorlopig zijn gemak zal houden Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:45

Ach hemeltje, dat zal inderdaad een klap geweest zijn Haha! zonde van de auto van je moeder zeg!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:53

Ah gossie. hihi.. dat zal idd een deuk in zijn ego zijn, deuk in zijn mannelijkheid..Wel zonde van de auto van je moeder..
Was ie ook echt dwars door de garagedeur??

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:59

Wat een verhaal zeg.
Vraag me af of de deuk in de auto en de garagedeur groter was dan de deuk in zijn ego Haha!
Succes met de rest van de afwikkeling!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:06

Inderdaad wel een beetje banketstaaf voor hem, maar van de grapjes over jouw rijstijl ben je wel af..

Nu de Clio een tijdje geen nieuw chroom meer te zien krijgt, zou je het ding haast naar een afkickkliniek sturen Haha! Hij is vast helemaal van slag..

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:09

Whahaha, de stand is dus 1-1
Arm broertje, dit zal hij nog vaak moeten horen }>
Wel zonde van de auto trouwens en van de garagedeur

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 13:13

Tja,
die Clio durft de loods niet meer uit te komen,
al bijna 2 jaar oud en alleen licht metalen velgen, getinte ramen, compleet ingebouwde geluidsinstallatie met subwoofers zus en versterkers zo welke hij compleet heeft laten bekleden met dezelfde lerenbekleding als de rest van het interieur en stoelen, filtertje hier en Blacklight verlichtinkje daar... Het arme wagentje zijn benzinetankje zou ervan omdraaien.

De auto stond dus echt helemaal binnen,
de garagedeur is dus ook aan gort. Bloos

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:20

En mannen zeggen altijd dat alleen vrouwen zulke domme dingen met auto's doen! Afgaande op de grapjes die ik via email altijd binnen krijg.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:22

tsss, helemaal naar binnen, wel knap ik doe het hem waarschijnlijk niet na..
mannen aan het stuur, je ziet wat ervan komt..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:27

youngster schreef:
tsss, helemaal naar binnen, wel knap ik doe het hem waarschijnlijk niet na..
mannen aan het stuur, je ziet wat ervan komt..

Mannen aan het stuur, bloed aan de muur! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:27

Dat talud, tja, ik ben ook nog eens zo stom geweest om daarop te parkeren Schijnheilig . In ruil voor een intacte garagedeur heb ik toen wat zwarte streepjes op het beton achtergelaten, in de hoop dat je Pa dat niet zou zien Haha!.

Wel rottig voor je broertje, je moeder, je vader, de clio, maar vooral de garagedeur Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen .

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:29

hahaha 1-1..Jammer van die wagen en de garagedeur hoor...Nog niet te spreken over dat gekrenkte ego.... Haha!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:43

Arm broertje, zijn ego zal wel een flinke deuk op hebben gelopen denk ik Schijnheilig
Maar die Clio is nu werkloos? heeft vakantie? of is ie ook beschadigd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 14:45

*LOL* Pracht verhaal van je broertje, zo'n grote stoere kerel die zo'n dom foutje maakt. Maar hij was er blijkbaar ook behoorlijk beroerd van dat hij ervan moest Misselijk en Huilen Tsss

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 14:55

Haha! Ach, wel schattig dat hij zich zo rot voelde erom! Kan toch iedereen gebeuren?!

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 15:16

Dit doet denk ik vooral pijn aan zijn ego ja... (en jij kan hem er weer lekker mee plagen Knipoog )

De verzekering zal er iets minder blij mee zijn, maar alles wordt vast wel weer gerepareerd (ik neem aan dat er een all-risk verzekering op die auto zit). En dat je broertje even moet wachten voor zijn eigen autootje... tsja... hij leert er alleen maar van Knipoog

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 15:27

net goed voor je broertje zou ik zeggen maar je ouders portmonnee zal heel wat minder blij zijn. Dit zal hen een flinke duit kosten. Persoonlijk heb ik een hekel aan een automatische versnellingsbak.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 15:35

petraaken schreef:
Persoonlijk heb ik een hekel aan een automatische versnellingsbak.


Ik vind het heerlijk, maar wij hebben dan ook een 6-versnelling diesel. In zo'n versie als handgeschakelt blijf je roeren... Bovendien vind ik het vooral fijn als ik moet traileren...

Maar eh.. bhwaha... als dat de enige 'straf' is dan komt broertjelief er nog verdomde mooi vanaf...

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 15:38

ik heb hier echt plat op de grond gelegen van het lachen... mijn hemel....tzal je maar gebeuren.... veel suc66 ermee ... *lol*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 15:40

oeps, foutje. En jij hebt hem uiteraard niet uitgelachen, als liefhebbende zus Extreme duivel

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:06

hihi heb echt smakelijk kunnen lachen om je verhaal! je weet t goed neer te zetten, prachtig Knipoog tja, zulke ongelukjes kunnen echt en &#^!*gevoel nalaten, wees van de ene kant blij dat het slechts materiele schade is. Ik heb ook eens een automaat van een vriendin moeten verrijden (had toen net een x aantal lessen gehad voor mijn B), ik in de auto en zij sommeerde hoe en wat...ik was in de veronderstelling dat ik vooruit zou, maar iedereen lach dubbel toen ik ipv voor uit, achter uit reed! Moest ook wel een dolkomisch gezicht zijn volgens mijn vriendin, met nadruk dat ik zo serieus keek en dan die blik "wat gebeurt er nou?" echter geen schade aan overgehouden .... en dat ongeluk wat die shovel betreft, als ik zie wat er naast ons bedrijf op dat buitenweggetje gebeurt aan ongelukken met mega grote trekkers en shovels met personen auto`s, die dingen zijn echt slecht verlicht vooral als ze de voorlader voor de lampen hebben! Je zult echt niet de eerste zijn die zo`n ongeluk heeft gehad. gelukkig kun je het nog na vertellen!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:13

Heb je toevallig geen foto's *LOL* *LOL* *LOL*

Ik lijk wel een ramptoerist Bloos! Bloos

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:15

Barb schreef:
Heb je toevallig geen foto's *LOL* *LOL* *LOL*

Ik lijk wel een ramptoerist Bloos! Bloos


Wilde ik ook net gaan vragen Bloos

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:20

Haha!
Het klinkt wel grappig, maar het zal wel minder leuk zijn voor je ouders.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:33

Mijn moeder had ook nieuwe auto, werd de eerste dag finaal in de prak gereden, zijkant was total-loss. Ze had de auto net 3 dagen, en ging voor het eerst in dr eigen nieuwe auto naar het werk. we mochten zelf dokken voor de kosten ( vrachtwagen was doorgereden )