Stress-logé-hond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Stress-logé-hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 23:13

Sinds vanavond heb ik een weekje een Mechelaar als logé. Hij heeft nog even wat aanpassingsprobleempjes. Zijn collega-waakhond is loops en nu maken ze niets als ruzie bij mijn vriendin. Vandaar dat ik aan heb geboden om een weekje op Pepper te passen.

Hij is niet gewend aan binnenshuis zijn, dus het was een klein ietsiepietsie te warm binnen. Op zich niet erg, want hij slaapt bij de paarden op stal vannacht.
Ik ben natuurlijk veel te bang dat ik iets verkeerd doe, dus ik ben net al weer naar achter gerend om te kijken of ik alles wel goed af heb gesloten, hij zal er maar eens uitperen.... Bloos!

Pep heeft net al brokjes met macaroni gehad, die staan nu ook op stal (hij eet erg slecht) en daar staat ook een grote emmer met water. Zijn bedje is daar gespreid, dus hij zal de nacht wel doorkomen. Hopelijk houdt hij, met zijn gepiep, de paarden niet wakker en is alles morgenvroeg nog heel als ik op stal kom Nagelbijten / Gniffelen .

Het enige probleem is dat ik niet goed weet hoe ik hem een beetje op zijn gemak krijg, hij is nog zo aan het stressen en ik verlies hem nu echt geen moment uit het oog. Over een paar dagen zal het beter gaan, maar ik vind het nu nog wel eng.

Gelukkig is Pepper een goedgetrainde hond (politiehond) en hoef ik niet bang te zijn dat mij iets overkomt als hij in de buurt is! En maar hopen dat Marco een hond dadelijk wel gezellig vindt en dat wij er strakjes ook 1 gaan kopen Haha! !

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 23:21

Om 'm gerust te stellen? Niet teveel willen doen denk ik... Honden reageren vaak beter op een beetje kalme "hey joh, doe niet zo raar man, watje.." als wanneer je ze gaat zitten aaien omdat ze zo zielig zijn. Dan worden ze namelijk alleen nog maar zieliger... Als je vriendelijk bent, maar wel een beetje no-nonse dan is hij er vast gauw van overtuigd dat het allemaal wel meevalt. Jij vind het immers niets om je druk over te maken.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 01:09

doen alsof het heel normaal is dat hij bij jou in huis/tuin is
niet te veel aandacht aan zijn gestress besteden
een goede leider moet zijn oderdanen kunnen negeren

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 02:48

Ik heb zelf ook een Mechelaar en hij is dan wel gewend binnenshuis. Als een omgeving nieuw is is dat natuurlijk erg raar voor zo'n beest en mechelaars worden al snel vrij zenuwachtig. Net als de rest zegt: zelf alles behalve bezorgd of druk tegen hem doen en gewoon lekker normaal. Je zal zien dat het de volgende nacht al weer beter gaat. Beest weet misschien ook niet wat hem overkomt, opeens weg van zijn baas. Mijn hond zou helemaal flippen denk ik (tenzij het een goede bekende van hem is). Vaak vinden ze het fijn lekker bij je te zijn en als het kan moet je dat ook doen denk ik. Neem hem lekker mee en geef hem zo wat te doen. En probeer hem af en toe een beetje te kalmeren door lekker met hem op de grond te zitten en even te knuffelen (als hij dat wil). Maar ja, is moeilijk oordelen over het internet hoor! Haha!

Succes in elk geval!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 09:43

Pepper sliep vannacht op stal (althans, dat dacht ik) totdat ik om half 1 een sms kreeg dat hij losgebroken was en de teef van mijn vriendin lastig aan het vallen was.

Hoe hij los is gekomen, is echt knap: de stal kan ik afsluiten door een zware schuifdeur dicht te doen, met een soort sluiting. Aan de andere kant (zonder sluiting) had ik 2 volle kruiwagens mest gezet, zodat de deur daar ook goed stevig dicht was. Een volle kruiwagen mest weegt toch al gauw 40/50 kilo. Dat heeft hij dus aan de kant geduwd (met zijn kop) en is toen Linea Recta naar huis gehold.

Ik baal echt wel. Blijkbaar is de drang om naar de teef te gaan, zo sterk, dat ik er niets aan heb om hem hier te houden. Hij ruikt blijkbaar de teef toch nog.

Binnenhouden heeft trouwens ook geen zin, want hij kan deuren openmaken....

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:01

Is het geen mogelijkheid hem in een stal te laten slapen dan? Ik weet niet hoe zulke stallen je hebt. (waarschijnlijk had je daar zelf ook al aan gedacht).

Jeetje, wat een gedoe zeg. Ik heb ook een reu, maar die lijkt helemaal nergens last van te hebben... (ook niet gehad)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:00

En nu vindt Marco hondjes niet zo leuk meer??? Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 22:01

Picasso schreef:
En nu vindt Marco hondjes niet zo leuk meer??? Haha!


Hij moest heel hard lachen.... Boos! Maar goed dat Pepper 's nachts ontsnapt is, en niet overdag. Anders had hij makkelijk overreden kunnen worden.

Dit is voor Marco weer een reden om iet aan een hond te beginnen, snik Verdrietig

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 12:47

Tja, of je kan 'm gewoon laten castreren, laten we wel wezen. Dan zijn ze die zwerflust vaak zo kwijt. Ik vind het ook een beetje vreemd dat iemand een teef en een ongecastreerde reu bij elkaar houd.