Pinnacle Studio versie 8 vraagjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Pinnacle Studio versie 8 vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 21:44

Het bewerken van de film is me nu aardig duidelijk, maar het opslaan is het grootste probleem Haha!

Er staat dat je hem op TAPE kunt opslaan. Dat zou dan willen zeggen dat je de bewerkte film weer op je cam kunt laden??
Hoe dan?

En stel, je wil het filmpje, opgenomen met een digitale camcorder, overzetten naar een gewone videoband voor in de recorder bij de tv, in welk formaat kan je dan het beste je film opslaan?

Tips graag!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:06

Dan moet je op je videocamera een DV-in hebben. Als je een dvd brander op je pc hebt, meteen effe branden op dvd. Da's toch het mooiste.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 22:28

Maar we hebben daar geen DVD-speler om het daarna te kunnen bekijken, vandaar dat ik het liever op een videoband wil (laten) zetten.

Of ik moet hem op CD branden en dan de DVD-speler een keertje meenemen Maar met welke extensie moet ik het bestand dan opslaan als ik het als DVD wil laten afspelen?

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:41

Ik denk dat je een kleine handleiding nodig hebt..... heb ik nog ergens liggen uit een pc-blad. Ik kan het wel opzoeken, scannen en mailen want volgens mij lukt het niet erg zo...
Je kan een film maken op de pc. Is ie klaar dan brand je m op cd/dvd of video. Je hebt dan wel een video-uitgang nodig op je pc. Meestal zit dat er wel op maar niet bij allemaal. Zeg maar een tv-out op je videokaart. Als je die niet hebt dan kun je niet ( of heel moeilijk) direkt opnemen op video. Studio 8 kiest het juiste uitvoer bestand.
Je kan ook een zoeken op ineternet voor een handleiding....

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:47

Cody schreef:
Maar we hebben daar geen DVD-speler om het daarna te kunnen bekijken, vandaar dat ik het liever op een videoband wil (laten) zetten.



Dat ligt eraan hoe groot het bestandje is...als het niet groter is als < 100 dan kun je een programatje downloaden die het naar dvd formaat zet....(als het op een cd past)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 23:44

Branca schreef:
Ik denk dat je een kleine handleiding nodig hebt..... heb ik nog ergens liggen uit een pc-blad. Ik kan het wel opzoeken, scannen en mailen want volgens mij lukt het niet erg zo...
Je kan een film maken op de pc. Is ie klaar dan brand je m op cd/dvd of video. Je hebt dan wel een video-uitgang nodig op je pc. Meestal zit dat er wel op maar niet bij allemaal. Zeg maar een tv-out op je videokaart. Als je die niet hebt dan kun je niet ( of heel moeilijk) direkt opnemen op video. Studio 8 kiest het juiste uitvoer bestand.
Je kan ook een zoeken op ineternet voor een handleiding....


Scheve mond klinkt idd wel ingewikkeld, was er al bang voor.
Dus gewoon domweg branden op een CD-rom en later door iemand anders laten overzetten op video gaat niet?

Want we hebben dus wel de uitgang om beeld van de camera naar de pc te uploaden, maar dat bedoel je niet met video-uitgang?

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 23:58

Ik bedoel een uitgang op je pc. Om het maar makkelijk te zeggen, als het op je pc staat moet het er ook weer uit. Heb je digitale of een analoge camera? Bij de meeste camera's die in NL verkocht worden zit geen DV-ingang. Opnemen gat dan niet met je camera en moet je een videorecorder aansluiten op je pc. Je hebt dan een analoge uitgang ( tv-out op je videokaart of een speciale pci kaart bv de DC 10+ van pinnacle) nodig. Uiteraard heb je dan kwaliteitsverlies. Het mooiste is direkt op dvd branden op je pc. Tegenwoordig kost een dvd brander rond de 80 euro en daar bereik je het mooiste resultaat mee.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 00:03

Branca schreef:
Ik bedoel een uitgang op je pc. Om het maar makkelijk te zeggen, als het op je pc staat moet het er ook weer uit.

Om het dan nog makkelijker te stellen: als ik het dus via de camera op de pc kan krijgen, dan kan het er ook weer op die manier af, dus dan zou ik de goede uitgang op de pc hebben? Het is een digitale videocamera idd. Het verkrijgen van de beelden op de pc in het Pinnacle programma lukt me dus wel. Vraag is nu alleen hoe ik het daarna opsla.
Heb inmiddels de handleiding ook gevonden http://www.ilo.uva.nl/docs/hand-studio8-v2.pdf en als ik het goed begrijp kan ik het daarna weer terugzetten op een DV-bandje...

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:10

Ja, maar dan moet je wel een DV ingang hebben op je camera. Zo niet heb je een probleem. Met de handleiding moet het wel lukken. Mpeg1 voor videocd en Mpeg2 voor DVD.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:11

Je kan het uiteraard ook opslaan op de harde schijf van de pc maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 00:12

Nee uiteindelijk is het de bedoeling dat ik het kan laten zien, liefst op tv.
Dus of via de camera, zodat we het beeld op tv krijgen, of via iemand die het bestand voor me op een videoband kan zetten.
Ik ga er nog eens mee aan het prutsen, bedankt voor je hulp in ieder geval! Zal degene die ons de pc heeft geleverd nog eens bellen om te vragen hoe dat bij ons zit met die DV-uitgang enzo.
Thanks!! OK dan!