Problemen waar ik echt hulp bij nodig heb....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Question
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-08-03

Problemen waar ik echt hulp bij nodig heb....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 11:37

Even onder een schuilnaam.... Het is een heel lang verhaal maar ik zou zó graag wat hulp hiermee krijgen...

Ik zit al een tijdje met wat problemen waar ik maar niet uit kom. Ik weet nu gewoon echt niet meer wat ik hieraan moet doen, en zou heel graag wat tips en jullie mening hierover willen horen...

Allereerst mijn huis.... ik woon nu 2,5 jaar samen met m'n vriend in ons eigen koophuis waar we zelf flink aan hebben geklust. Inmiddels is binnen nu bijna alles af, maar moet aan de buitenkant nog vanalles gebeuren. Het is bij ons thuis ook erg vaak een puinhoop. Spullen die rondslingeren, de was die niet vaak genoeg gedaan wordt, dingen die niet regelmatig genoeg schoongemaakt worden... enz...
Ik heb een drukke fulltime baan, een paard waar ik veel tijd aan wil besteden, en binnenkort een studie erbij waar ik minimaal 8 uur per week aan moet besteden. Binnenkort ga ik wel 2 dagen minder naar m'n paardje toe, maar op die dagen wil ik proberen zo veel mogelijk te studeren... Daarnaast ben ik iemand die vrij veel slaap nodig heb, dus meestal wel rond een uur of 11 - half 12 naar m'n bed ga. (eigenlijk is dat zelfs te laat om goed uitgerust te zijn)
Veel tijd om door de week het huishouden te doen heb ik dus niet, en eerlijk gezegd heb ik er vaak ook geen zin in. Toch zou ik het graag wat netter willen houden en ook mijn vriend eens wat vaker willen motiveren om wat aan het huis te doen. Bijvoorbeeld de verwarming ontluchten; we zijn dat nu al 4 weken aan het plannen maar hebben het nog steeds niet gedaan. Mijn brommertje is kapot en m'n vriend kan 'm maken; hij heeft dit ook al een paar keer toegezegd om te doen, maar het is nog steeds niet gebeurd (niet dat ik er iets van zeg).

Ik heb ook heel veel moeite om mezelf te motiveren om meer naar ons financiele plaatje te kijken. M'n vriend regelt dit allemaal, en ik vind het eigenlijk wel prima zo. Toch zou hij graag willen dat het me meer interesseert; maar dat lukt me gewoon niet. Het doet me niet zo veel terwijl ik dondersgoed weet dat het heel belangrijk is en we echt niet alles perfect geregeld hebben. Onze hypotheek zou lager kunnen, we zouden verzekeringen voordeliger kunnen afsluiten en we zouden de maandelijkse kosten wat minder kunnen houden.
Hebben jullie tips om mezelf meer te motiveren hoe ik hier meer geinteresseerd in wordt maar ik me er ook wat meer verantwoordelijkheidsgevoel voor ga krijgen?

please, wie kan me hiermee helpen ? Het maakt me allemaal zo verdrietig; ook omdat het hierdoor dus niet echt lekker loopt tussen m'n vriend en mij .. . Verdrietig


Question
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 12:26

We hebben wel wat afspraken gemaakt ja, maar het komt er ook vaak niet van....

Ik doe het huishouden, hij alle klusjes in huis...
Ik heb mijn paard, hij zijn beesten (zijn er veel)
Ik zou maandag t/m donderdag koken, en hij het weekend. In de praktijk kook ik bijna dagelijks...

Op zich zijn de taken dus redelijk verdeeld...

Question
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 12:30

En die motivatie dan ?? hoe pak ik dat aan ?

Question
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 12:37

Een schoonmaakster zou ik wel heel graag willen ja, maar van de andere kant heb ik daar het geld gewoon niet voor over. Vind het zonde...

We hebben afgesproken om er vanavond eens goed over te praten, gisteravond kregen we er namelijk ruzie over; dus ik heb gezegd dat ik er over na wil denken en we het er vanavond over zouden hebben.

Een rooster maken; tja; is misschien best een goeie oplossing ja.. zal ik eens aankaarten bij hem...

Minder werken kan helaas niet; (I wish I could) dat redden we financieel niet.

Question
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 15:27

oh wat ben ik blij dat ik het erop gezet heb... zo veel goeie adviezen...

hier kan ik echt iets mee.. ik ga vanavond samen met hem aan tafel zitten, en dan wil ik gewoon wat afspraken maken en een planning maken van de dingen die we moeten doen.

De motivatie; tja.... die reden van Jenna vind ik wel een goeie....


Question
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 16:41

Bedankt Wmijn!
Je hebt helemaal gelijk dat we ons gewoon ook aan de afgesproken verdeling moeten houden; dat is één van de dingen die we misschien niet genoeg doen nee...

By the way: laatst waren we ook met een schone lei begonnen, maar de afgelopen 3 weken zijn zo'n gekkenhuis geweest dat het niet is bijgehouden.

Moet trouwens wel heel erg lachen om wat je zegt over de CV... Haha! Ik kijk even of we het meteen vanavond kunnen doen!

Question
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 08:04

Nou, we hebben gisteravond gepraat en ik denk dat het wel is opgelost... voor voorlopig.
Het ging hem er ook om dat we allebei vaak over de rommel heen stappen, in plaats van het even op te ruimen. Ik denk dat dit gewoon een kwestie is van toch even gauw iets op te ruimen in plaats van te zeggen "dat doe ik morgen wel" of zo...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Plonspony en 35 bezoekers