De nieuwe Harry Potter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

De nieuwe Harry Potter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 20:38

Wie is er al in begonnen? Ik heb er net een start mee gemaakt en vind hem geweldig! Ben benieuwd wat hem nou weer allemaal te wachten staat....niet verklappen wat er gaat gebeuren a.u.b. want dan is de verrassing eraf! Lachen

Meer Potter fans hier?

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:40

ik heb hem in het engels al gelezen
ben al jaren megafan Haha!

(en kijk even op jeugdhonk Knipoog )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:42


nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:54

ik heb hem gister uitgelzen.
vond het beswel zielig op het laatst.
nu weer w8ten op het volgende boek

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:01

Ik heb hem niet gelezen...ik vind harry potter echt een poedersuiker ventje..nep tovenaar sorry ik heb nog niet 1 dele gelezen maar ik snap echt niet wat iereen zo leuk vind aan al dat getover blablabla net gedoe...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:02

ik heb hem al drie keer gelzen (maar ik had hem al in juni Knipoog )

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:04

als je het nog niet gelezen hebt, kun je ook niet oordelen. Ze zijn echt geweldig.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 21:05

Liesje_Lover schreef:
Ik heb hem niet gelezen...ik vind harry potter echt een poedersuiker ventje..nep tovenaar sorry ik heb nog niet 1 dele gelezen maar ik snap echt niet wat iereen zo leuk vind aan al dat getover blablabla net gedoe...


Zo dacht mijn vriend er ook over totdat hij een boek ervan open sloeg en nu ook verslaafd is Haha! Ikzelf heb er zelfs nog eens zo over gedacht Bloos!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:05

Ik hou gewoon niet van al dat neppe tover gedoe..misschien als ik heel wanhopic ben dat ik ze probeer maar voorlopig echt niet....

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:05

Ik vind ze ook geweldig *LOL* Maar door school heb ik heel weinig tijd om te lezen Boos! ookal ben ik al op blz 401 ofzo Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:06

peeky"]
[quote="Liesje_Lover schreef:
Ik heb hem niet gelezen...ik vind harry potter echt een poedersuiker ventje..nep tovenaar sorry ik heb nog niet 1 dele gelezen maar ik snap echt niet wat iereen zo leuk vind aan al dat getover blablabla net gedoe...


Zo dacht mijn vriend er ook over totdat hij een boek ervan open sloeg en nu ook verslaafd is Haha! Ikzelf heb er zelfs nog eens zo over gedacht Bloos!
[/quote]
ik ook Knipoog

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:08

Ik ook! Liesje_lover, probeer er eentje!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:13

ik dacht eerst ook van waar slaan die boeken in vredesnaam op! een jochie die naar een toverschool gaat en vecht met een of andere enge tovenaar. het klinkt ook heel saai, maar als je eenmaal begonnen bent met lezen is het echt verslaven en heel leuk!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:02

argh ik moet wachten op de lieve goede sint! Maar ik heb hem wel al in het engels gelezen!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:06

ik wacht tot t weekend, kan namelijk toch niet stoppen met lezen! Moet HP boeken in 1 ruk uitlezen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:12

Ik vind deel 5 eigenlijk wat minder.. had hem eerst in het engels gelezen en was er niet weg van. Maar dat kon door de taal komen. Dus nu lees ik 'm in het nederlands, en is het niet spannend omdat ik het verhaal al weet... volgende keer dus gewoon wachten op de nederlandse versie!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:55

Ik ben er gisteren in begonnen en ga zo verder op blz. 11 Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 01:06

Liesje_Lover schreef:
Ik heb hem niet gelezen...ik vind harry potter echt een poedersuiker ventje..nep tovenaar sorry ik heb nog niet 1 dele gelezen maar ik snap echt niet wat iereen zo leuk vind aan al dat getover blablabla net gedoe...


@ Liesje_lover: Ik vind het heel knap van je dat je een oordeel kunt vellen zonder ook maar één letter van de boeken te hebben gelezen. Je kunt misschien een beetje een aversie hebben gekregen vanwege de hele commerciele hype er omheen, en ik moet toegeven dat ik daar ook een beetje allergisch op reageer. Maar de boeken zijn heel goed geschreven, en waarom noem je Harry Potter een nep-tovernaar? Bestaan er echte tovenaars dan? Heb jij geen fantasie? Droom jij niet eens ergens van?

Jammer, heel jammer Liesje_lover, dat je niet openstaat voor Fantasy. Je houdt zeker ook niet van Lord of the Rings? Er ontgaan je daarmee een paar hele mooie romans. Boeken die, zodra ze gelezen in de boekenkast staan, in jezelf een plaats gaan vinden. Die beginnen te werken. Dat zijn de boeken die het waard zijn om te lezen, de boeken die je de rest van je leven bij je blijft dragen. Maar blijf jij maar bij de Penny, de "Mijn Geheim" of de bouquet reeksen. Verhalen waar er dertien van in een dozijn passen. Jammer, heel erg jammer. Ik had het je gegund.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 01:14

Cassidy, ik sluit me bij je aan...

Ik heb het boek al in het Engels gelezen en eergisteren kwam mijn vriendje thuis met z'n handen op zijn rug... Nu heb ik het boek ook nog in het Nederlands.

Ik vind Harry Potter helemaal geweldig. Ik zit als het ware IN het boek en beleef alles mee.
Had voor de tweede film kaartjes voor de premiere gewonnen. Sta ik daar met m'n 26 jaar:
Hééé... Meneer Harmsen!!!!

Natuurlijk gewoon Wik Jongsma, ik sta nog (héél puberachtig) op de foto met Remco de zoon van Jef in GTST!!!!

Het was een superpremiere, een supervent die Harry en superboeken die je in één adem uit MOET lezen...

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 01:22

ben het helemaal met Cassidy eens. ik kan me nieteens meer een wereld zonder harry potter, lotr en als die andere mooie boeken die ik heb gelezen voorstellen, zo'n boek wordt gewoon een deel van je leven waar je heel vaak aan terug denkt, je hele leven lang. Dit zijn ook echt de boeken die je gewoon meer als 1x leest, die je ook gewoon jaren later weer keer op keer opnieuw leest, die je je kinderen later ook laat lezen.
Ik vind dat Harry Potter tegenwoordig eigenlijk wel bij de opvoeding hoort van kinderen, en op de basisscholen vinden ze dat blijkbaar ook want ik ken gen basisschool hier in de buurt waar de boeken niet worden voorgelezen of waar niet een keer een harry potterdag georganiseerd is, wat overigens heel erg leuk is om te zien, allemaal van die kleine kinderen verkleed als tovenaars enzo *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 08:58

helemaal mee eens Cassidy, zowel wat betreft de hype als wat betreft het 'doorwerken' nadat je het gelezen hebt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:37

Hier wilde ik ook net een topic over starten Lachen !!

Maandag ben ik in het boek begonnen, en gisteravond had ik hem al uit Bloos! Bloos ....

Het begin vond ik wel leuk, maar naarmate het boek vorderde, vond ik het minder leuk worden. Ik vond Firenze en dat gedoe met Omber wel grappig, maar met al die verordeningen, dat werd een beetje saai.

Ik hoop dat deel 6 wat minder pagina's heeft, maar wel meer inhoud, als je begrijpt wat ik bedoel. Haha!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:06

Tops is top! Wat een leuk figuurtje is dat. Ik ben ergens over het midden en wat ik heel erg leuk vind aan dit verhaal is dat bijv. het ziekenhuis en het ministerie zo belangrijk zijn en zo goed beschreven worden. In de andere delen wordt er wel over gesproken, maar krijg je niet echt een goed beeld van wat er nu precies gebeurt en hoe het eruit ziet etc. Verder vind ik het leuk dat een groot aantal oude bekenden weer terug zijn!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:49

Ik was in het begin ook wat sceptisch. Heb iets tegen hypes... Maar toen in in augustus op stage ging en niet de beschikking had over kabel tv of internet, ben ik was anders gaan zoeken. Lezen dus. Ben in augustus begonnen bij deel 1 en nog geen 2 maanden verder sloeg ik deel 5 dicht... En dan lees ik alleen maar 's avonds... Heb ze allemaal in het Engels gelezen. Het zijn echt verslavende boeken!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:50

Eh...ik heb het boek in het Engels gelezen (hebben de figuren andere namen) maar wie is Tops?