naar het ziekenhuis i.v.m. schildklier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

naar het ziekenhuis i.v.m. schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 23:52

Afgelopen week merkte ik dat er een enorme bobbel in mijn hals zat. Ik schrok me lam en ben woensdag naar de docter geweest. Het blijkt de schildklier te zijn. Ik ben dezelfde morgen wezen bloedprikken om te kijken of de schildklier nog goed werkt. En de assistente had voor de volgende dag een afspraak gemaakt voor een punctie. Ik heb de hele nacht geen oog dicht gedaan, want ik zag enorm tegen de punctie op. Het bleek achteraf mee te vallen. Ik voelde een klein prikje en later niets meer. Ze hebben weefsel uit de bobbel gehaald en dat wordt verder onderzocht (goedaardig of kwaadaardig). Dinsdag krijg ik pas de uitslag en dan maar afwachten wat er verder gaat gebeuren.
Gelukkig heb ik mijn paardjes. Gewoon lekker rijden en aan niets denken, was het maar vast dinsdag.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:05

Sterkte Petra, ik hoop voor je op een goede afloop.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:14

Heel veel sterkte....
Kan me voorstellen dat dat wachten slopend is Scheve mond

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:32

Ik mag 1 december naar de internist voor mijn schildklier. Bloed was bij mij goed en de schildklier werkt normaal. Na het maken van een echo was het volgens de radioloog struma. Maar de dok wilde toch dat een internist de bobbel zou bekijken.
De wachttijd in het ziekenhuis is zowat 2 maanden, dus loop ik al wat weken in de stress van wat is het. Verward Maar de bobbel is bijna weg, dus misschien weken lang voor niks in de stress gezeten. Ik moet wel bekenen dat ik een aantal kilo's zwaarder ben geworden. Huilen Ik eet heel veel vis.
Veel info kan je krijgen op de http://schildklier.pagina.nl

Sterkte!!!!!!!!!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 04:19

he get das niet leuk ,
hopelijk valt het allemaal mee, in ieder geval veel sterkte met het wachten, das altijd zo erg, dat wachten
beterschap in ieder geval

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:57

Mijn moeder heeft het ook gehad!
Ze had ook n knobbel in haar schildklier.
Het is weg gehaald en het bleek een goed aardig knobbeltje te zijn.
Mn moeder had nog wel een poos last van haar keel (logisch) En het is te vergelijken met een hele erge keelontsteking.

Maar Veel Sterkte!!!!! Ach gut

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:27

Heb je deze week de uitslag al gehad of krijg je die volgende week????

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 00:40

Ik heb afgelopen dinsdag de uitslag gehad. Het is een cyste. Ook mijn bloedwaardes waren binnen de normen. Over een maand moet ik weer naar de docter. Als het dan niet kleiner is geworden en als ik er nog steed slast van heb zal het worden weggehaald met een operatie, of een zogeheten "slok" radioactief jodium. Dan zal ook mijn bloed weer worden getest. Afwachten dus voorlopig.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:46

Niks ernstig gelukkig. Ik mag maandag naar het ziekenhuis. Hij is wel kleiner geworden en ik heb er geen last van. Hoe gaat die punctie??? Ik ben een held met naalden e.d. Haha! Ik weet niet wat ze maandag gaan doen? Ik kan me gaan voorbereiden in het weekend. Haha!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 01:36

Mijn zus heeft ook problemen aan haar schildklier... deze werkt niet goed: soms te traag en soms te snel, heel vervelend... Gelukkig gaat het nu beter en blijft haar schildklier nu constant. Lachen
Maar laten we hopen dat de bobbel kleiner wordt Lachen en PhiaBink, veel succes Maandag. Knipoog

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 00:10

Ik zag ook enorm tegen de punctie op, ik heb er niet van kunnen slapen. Gelukkig viel het reuze mee.
De arts deed een spuit met een hele dunne naald in een ssort frame, ik denk dat dat is om de spuit stil te houden. Hij zette dat tegen mijn hals, toen mocht ik nog 1 keer slikken en daarna niet meer. Toen prikte hij en haalde hij wat weefsel uit de bult. Ik heb er eigenlijk weinig van gevoeld. Alleen het prikje voel je 1 tel en dat stelde ook niets voor. Als je dlikt tijdens het prikken gaat de bobbel op en neer en dat kan wel even vervelend zijn, vandaar dat je even niet mag slikken. Door de punctie was de ergste druk van die bobbel verdwenen, omdat er redelijk wat vocht/bloed uit was gehaald. Ik merk nu dat het de ene dag wat groter is als de andere dag dus maar even afwachten hoe het volgende maand is.
Citaat:
Ik mag maandag naar het ziekenhuis

Heel veel succes maandag.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:37

Ik hoop elke dag de bobbel nog kleiner is. Hij is al flink geslokken, maar het zit er nog wel Huilen . Jullie krijgen maandagavond een verslag van mijn schildKLIER story Huilen Haha! .