ik haat mijn vader

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
~*some1*~
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 12:31

Mijn vader ging bij mijn moeder en mij weg toen ik 2 was.Mijn moeder vertelde dat hij me geregeld sloeg.Ergens herriner ik me nog dat hij zijn bierfles in mijn box kapot had gegooit.Toen hij wegging bleef hij me kaartjes voor mijn verjaardag sturen,de scheinheilige.Ik werdt ouder,en begon meer dingen te begrijpen.Ook was ik er8ter gekomen dat hij mijn spaarbankboekje had meegenomen en mijn oma's spaarbankboekje had gejat.Hij liet mij denken dat ik het op mijn 18e zou krijgen.Op mijn verjaardag kwam hij 's morgens vroeg,omdat hij andere mensen wou ontweiken omdat hij ze haate Scheve mond\ Toen ik 12 was geworden had mijn moeder zo'n easy blue rekening geopend,waarbij ik kon pinnen enzo.Maargoed,een week later kregen wij een afschrift binnen met een bedrag waarop 2.000 en nog wat stond.Vreemd,het was een ander rekeningnummer en het was een spaar rekening,maar hij was toch van mij.We zijn er8er gekomen dat het het geld van mijn spaarbankboekje;wat mijn vader had gejat; was...We hadden uitgerekend dat er nu ong. 10.000,- op moest staan,en er stond maar 2.000,- op Verdrietig Op een dag zijn we naar zijn huis toegegaan,ik heb hem verrotgescholden,en hij mij,
uiteindelijk ben ik weggerent uit dat stinkmodderhuis,heb mijn fiets gepakt en ben naar huis gefietst...Hij had me zo vernederd,hij zij dat het zijn eigen geld was,en het nooit mijn geld zal worden Verdrietig jankend fietste ik naar huis,met mijn moeder achter me aan.Na een jaar was het bedrag nog niet er terug op... Frusty intussen hadden we het weer goedgemaakt,en hij beloofde het er terugop te storten.Drie maanden geleden stond het er weer op...maar vlak daarna,kregen we weer ruzie,omdat hij mijn zus zou zien op mijn afscheidsmusical van groep 8....mijn zus die van een anderee vader was,kon best goed en normaal tegen hem doen,hij niet.Hij schold me uit door de telefoon: ALs ik je zus zie dan spuug ik haar onder! Ik haat je zus! Ik schold terug: Je bent geen vader,en mijn zus is me veel meer waard als dat jij ooit kan zijn...Ik hing op.

Verdrietig dat ik was speelde ik mijn afscheidsmusical.Daarvoor had ik al probs gekregen op school,ik lette niet meer goed op,was er nooit met mijn hoofd bij en mijn cijfers daalde sterk. Verdrietig na de afscheidsmusical in de grote vakantie probeerde hij de nu 10.000 helemaal van mijn rekening af te krijgen,dit lukte hem ook niet want mijn moeder had het naar een geheime rekening gedaan.

In die tijd was mijn zwaar zieke oma overleden,vlak na de crematie,en op de crematie was mijn vader met zijn broers aan het bekvechten,over wie de meeste liefde had gekregen van zijn moeder,mijn vadder,heeft de hele erfenis gekaaapt,voor mijn ooms neuzen weg....

IK HAAT DIE GAST!!!!!!!!!!!!
Hij is alleen een vader voor mij op een papiertje,
en meer niet.Ik wil nooit meer iets met hem te maken hebben! Hij heeft me teveel aangedaan. Verdrietig

Ik heb dit geschreven,onder een anonieme naam,
en ik hoop niet dat BartVB of 1 van de andere moderators gaat proberen 8ter te halen wie ik ben,
want ik ben namelijk een bekende bokker...

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:40

ik heb dus ook zo soort iets meegemaakt!
mijn vader was alcoholist en had heel veel geld van me broer mijn en me zus haar rekening afgepikt!
dat vonden wij natuurlijk niet leuk maar ik weet er niet zo veel van maar als je er over wil praten stuur me maar een pb'tje en als je msn heb kun je me wel toevoegen dan kunnen we als jij het wil erover praten!
groetjes+sterkte van marije b

~*some1*~
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 12:43

ik heb geen email adress...maar ik zal je binnenkort wel een PB sturen oke? onder mijn echte naam

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:47

oke is goed!
hey sterkte ermee ik wacht op je pb'tje!
en je moet het niet te veel op je nemen hoor want dat maakt het alleen maar erger!
groetjes marije b

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:52

Ik zou als ik jou was sirieus hier wat aan gaan doen. er zijn genoeg mensen die jou willen helpen om dit te verwerken. Als advies zou ik geven dat je naarje huisarst gaat het een en ander uitlegd en dan wordt je vanzelf doorverwezen naar een hulpverlener. Echt waar, je kan hier later last van krijgen Scheve mond\

~*some1*~
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 12:55

ik kan goed met mijn moeder praten,en zij heeft er ook heel veel probs van gehad,van mijn vader,wat hij ons allemaal heeft aangedaan,ze heeft een hoge bloeddruk van de stress door hem Verdrietig

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:00

Misschien een goed idee als hij helemaal uit jullie leven verdwijnt en jullie een advocaat nemen op bijstand om het geld proberen terug te krijgen Verward Dit houden jullie volgens mij beide niet lang meer vol Scheve mond\

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:02

ik heb dus zoiets soortgelijks meegemaakt en als ze wil praten kan dat wel met mij!
en met haar moeder kan dat ook wel!
meestal als je naar zo'n hulpverlener gaat die hebben het niet meegemaakt en weten dus ook niet hoe het is als je met iemand praat die ong. het zelfde heeft meegemakt gaat dat beter want die weten hoe je je voelt!
in ieder geval sterkte en suc6 ermee!

~*some1*~
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 13:02

Ja thx,ik heb veel aan jullie Verdrietig maar dat geld hebben we terug...alleen ik haat hem zo ongeloofelijk,die woede isniet meer uit me vandaan te halen.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:06

en hulpverleners weten juist wel hoe ze die woede uit je vandaan kunnen halen. Natuurlijk hebben ze dingen niet zelf meegemaakt, maar meestal door ervaring weten ze wel ongeveer wat je zou kunnen voelen. Ze hebben technieken geleerd om je te helpen.

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:07

dat snap ik wel!
mijn vader woont weer bij ons(hij is echt helemaal veranderd) maar ja ik heb nog altijd een soort van kwaad gevoel tegen hem!
maar hij is gelukkig geen alcoholist meer hij is al 3 jaar van de drank af hij drinkt geen drup meer hij doet dat voor ons en omdat hij een hartkwaal heeft!
en hij heeft alles meer dan goed gemaakt maar heb soms net als some 1 een kwaad gevoel tegenover me pa!

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:09

manda dat is mischien wel zo maar het is anders dan dat iemand met je praat die hetzelfde mee heeft gemaakt! maar laten we er geen ruzie over maken want dat is voor some 1 ook niet leuk!

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:09

Toch is het niet verkeerd om er met iemand over te praten die je helemaal vreemd is en nuchter tegen de situatie aankijkt (zonder vooroordelen) .
Dan kun je alles van je af praten en professionals weten hoe ze met mensen om moeten gaan die een traumatische ervaring hebben meegemaakt.

Het is natuurlijk ook niet verkeerd om er met mensen over te praten die iets soortgelijks hebben meegemaakt of die je gewoon graag mag en vertrouwd.

Ik hoop dat jullie er allebei overheen komen en het kunnen verwerken!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:10

ik doel helemaal niet op ruzie Verward Ik geef alleen mijn mening van mijn kant, en omdat ik toevallig aan de hulpverleners kant sta weet ik waar ik over praat.

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:13

ik bedoelde manda dat we een discussie erover hadden en dat dat niet echt fijn voor some 1 is!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:34

I've been there done that

je klinkt bijna hetzelfde als ik, ik zie in jou schrijven dezelfde gevoelens die ik heb. Je bent niet de enige (helaas) dit soort dingen gebeuren nog, en dat zou eigenlijk niet moeten kunnen. Voor hetzelfde geld is hij jou vader of je buurman. Of misschien je kennis en je zou het niet kunnen geloven. Het is vreselijk. Ik zit nu ook bij psygische hulp, het helpt wel, maar ze kunnen je alleen maar de deur wijzen. Wij moeten er doorheen lopen. En voor sommige is die drempel erug groot.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 15:30

Klinkt allemaal als muziek in de oren
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 was,hij was/is alcholist Boos!
Hij heeft mijn moeder mij en mijn broer helemaal kapot gemaakt,hij heeft geen geld van een spaarbankboekje gehaald want dat was er niet,omdat hij altijd het hele maandsalaris opzoop zodat mijn moeder bij mijn oma om eten moest vragen Huilen

Toen ze gingen scheiden ben ik niet veel meer gegaan,want als zijn kinderen werden gebracht op vrijdagavond was die dat weer vergeten en zat hij weer in de kroeg.
Ik wou al niet meer naar me pa en mij broer vond het ook steeds minder.
Toen hadden we een 2 jaar niets meer van hem gehoord(verjaardagen werden meestal vergeten,of je kreeg 3 jaar later ineens een kaart alleen wel 2 maanden te vroeg).
Ineens belde hij weer hij wou met ons praten (ik was 9 en mijn broer 11)hij zei dat hij kanker had en dat we nu moesten beslissen of we hem wel of niet wilde zien Huilen
Wij helemaal overstuur huilen en al die toestanden,mijn moeder vond het een raar verhaal en is naar zijn zussen gegaan was het gewoon gelogen.
Hoe laag kan je zijn om dat je 2 kinderen die je zo dierbaar zijn aan te doen Huilen
Toen ik 14 was kwam ik op een school terecht die 3 min bij hem vandaan was,omdat mijn tante aan de overkant woonde zag ik hem weleens.
ik ben toen weer regelmatig bij hem langsgegaan ook omdat hij erg ziek is hij heeft 2 hersenbloedingen gehad en 4 hartinfarcten de dokters snappen niet dat hij nog leeft(fijn he die alchol Boos! )
Ik ging 1 keer in de week helpen met zijn huishouden waste zijn haar en al dat soort kleine dingentjes(was vanaf mijn 14 tot mijn bijna 18e)
ik voelde me meetsla gewoon erg rot als ik daar weg ging omdat ik hem zielig vond,terwijl hij het zelf deed.
Afijn de kerst kwam er aan ik kocht een kerstboom en kados(ik dacht gezellig in zijn huis)ik ging 31 december naar zijn verjaardag kerst was ik er ook geweest,1 december geweest voor gelukkig nieuwjaar te wensen,en 14 januari ben ik jarig en ik word vergeten en dat gaat al jaren zo dit was voor mij de druppel.

ik heb hem nu een jaar niet gezien en mis hem wel denk vaak aan hem maar als ik er heen ga doet hij me alleen maar pijn Huilen

Zo sorry als ik nu erg off topic ga moest het even kwijt zo zijn er nog honderden dingen die hij heeft gedaan maar word zn lang verhaal.

Maar alcholisten zijn allemaal hetzelfde ze willen alleen maar geld om te kunnen zuipen Huilen

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 15:36

Oke,ik heb geen zin om alles geheim meer te houden,IK ben dus ~*Somebody1*~.Mijn vader dronk,en drinkt nu nog veel,maar <b>mijn</b> geld spandeerde hij uit aan een nieuwe auto,een houten vloertje in zijn huis,een nieuw bankstelletje (+ de ingepikte erfenis waar mijn ooms en hij ruzie om hadden ook)

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 15:43

jeetje sunnylover, wat ontzettend stinkmodder voor je! Ik weet eigenlijk niet veel te zeggen, maar ik snap dat je je vader nu echt haat!!! Sterkte er mee!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 16:16

ik moest ut effe kwijt,en ik ben heel blij dat ik het heb gedaan,ik heb ontzettend veel aan jullie Verdrietig

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:20

ik heb de laatste 7 jaar voor het overlijden van mijn vader vele van deze dingen meegemaakt. Uiteindelijk heeft hij zich dood gedronken op de leeftijd van 42 jaar. En wij stonden berooid op straat. Niets meer over van alle dingen die ze hun hele leven hadden opgebouwd. We moesten noodgedwongen 2 jaar (illigaal)in mijn oma's huurhuis wonen alvorens we van de woningbouw een huis kregen.(hadden vroeger een villa en vijf bedrijven!). Hij heeft alles en iedereen met zijn drank en gokverslaving kapot gemaakt. Het duurde heel lang om ons er emotioneel en financieel uit te werken, maar vonden wel steun aan elkaar. Na 5 jaar( nu dus) gaat alles weer goed.

Ik kan zeggen dat het hele zware jaren waren voor mijn moeder en ook voor mijn broer en ik.

Hoe dan ook: alles komt uiteindelijk goed. Ik zal zeggen: verbreek het contact als dat kan!! (ons lukt het niet omdat de liefde die we gek genoeg tot het laatste moment hadden, ons verblindde)

Alcoholisten zijn leugenaars en maken alles en iedereen kapot.
(kan je voorstellen dat je je eigen vader totaaaaaal dronken als een zwerver een bus in ziet stappen en je kan niets doen? Hij liet altijd een spoor van ellende achter zich... Dat terwijl hij bv een week ervoor of erna belangrijke mensen in de zakenwereld ontmoette en deals mee maakte?? Hij dronk nooit elke dag, en werd niet aggresief, maar als hij dronk ging hij altijd letterlijk naar de k lote. (15 flessen cherrie en een sixpakje op 1 dag was niets)

ik kan er een boek over schrijven, maar wat ik wil zeggen is dat een vos zijn streken niet verliest, dus moet je kiezen voor jezelf!!!

Bespaar jezelf een hele hoop pijn meid, het is de moeite voor contact niet waard. Dat geld is niet belangrijk!

heel veel succes!!

gr,
Prima

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:55

Hay some1
Als eerste ik begrijp precies wat je bedoelt..

daarom vertel ik maar eerst ff mijn verhaal:

Mijn ouders gingen scheiden toen ik 1 of 2 was ongeveer.. Want mijn vader was/is een alcholist. Ik mijn broer en moeder hebben toen op veel plaatsen gewoont.. in totaal ben ik 11 keer verhuisd!!
Als mijn vader erachter kwam waar we woonden kwam hij langs en maakte de ruiten stuk vernielde alles binnen en sloeg mn moeder..
Alles wat ik gehoord heb is er toen veel narigheid geweest..
gelukkig kan ik me er nix van herrinderen mn broer in tegendeel hij herrindert zich nog wel dat hij vroeg om de pot pindakaas , mn "vader" had toen weer es een kater en werd woedend en trapte het krukje waar mn broer op stond om in de kast te kijken onder hem vandaan en toen viel hij en zo zijn er meerdere dingen.

Ik kende hem niet hoorde nooit wat van hem en hoefde en wilde hem ook niet horen of kennen ook..
Maar hij blijkbaar wel want toen ik jaar of 12 was kwam 1e brief dat hij spijt had van alles en dat hij was afgekickt en ons wou zien..
Maar dat wouden mn broer en ik niet
een half jaar later weer een brief zo ging het een tijdje door met brieven totdat mn broer genoeg ervan had ik was toen net 14
mn broer was kwaad op hem dat hij maar door bleef schrijven en schreef terug met daarin dat hij nu gelukkig was en dat hij er niet van gedient was dat hij nog brieven schreef en had hem uitgescholden voor vieze klootzak.
Naja die avond (waarop hij hem het antvangen had) mn broer was bij zn vriendin mn moeder lag beneden beetje in te dutten en ik was boven op mn broers kamer ik hoorde opeens keihard geschreew en hoorde beneden bij de deur glasgerinkel ik schrok me dood mn moeder had al gezegd het zou me nix verbazen alssie binnekort op de stoep staat dus ik d8 k*t het is hem dus ik ging in de kast zitten
ik hoorde namelijk voetstappen op de trap en d8 dat het hem was, ik d8 hij komt toch wel achter dat ik in de kast zit en besloot uit de kast te komen en w88 wie er naar boven zou komen godzijdank was het mn moeder en ik op blote voeten en kort truitje en mn moeder op sokke renden we via de achterdeur het huis uit en renden een heel stuk naar een ander pleintje naar iemand die we kende en belde de politie die al door meerder buurtbewoners gebeld was ik herrinder dit nog ehct als de dag van gister en het zal me ook altijd bijbleven want ik ben nog nooit zo bang geweest hij schreeuwde ik kom terug en ik vermoord jullie allemaal (ik d8 echt wat heb ik jou in hemelsnaam aangedaan maarja en hij riep van GVD en dat ik naar buiten moest komen enzo)
naja politie erbij geweest en was wel 1 lekker ding van de politie die zolang bij mij bleef zitten en bleef praten en troosten ondertussen dat mn moeder een aangifte zat te geven.. We waren bij mijn oom en tante en mn neef en nichten kwamen ook mn oom en neef (die hem kennen) waren laaiend op hem de 1e paar nachten sliepen we bij mn neef en nicht.
En volgende dag bekeken we de schade alle vooruiten waren na zn gooitje gelukkig hebben we dubbele beglazing en duurt wel ff voordat die kapot is maar bloemen in vensterbank en beeldjes enzo waren wel allemaal stuk en laminaat zaten deuken in enz enz.. alleen de ruiten moestie dokke en hij heeft 1 nachtje in de cel gezeten veeeeeeeeeels te kort zon vent moeten ze in de psygiatriasihe inrichting stoppen want gezond is dat echt niet..
Hij heeft daarna nog paar brieven geschreven en de laatste stond in dat hij spijt heeft en ons met rust zal laten maar dat hij altijd van ons zal blijven houden Schijnheilig
Maar daarom dit is wel genoeg om mn "vader" te haten toch?? Ik walg van hem en ik Misselijk van hem!!
Ik heb nog geloof 1x een gesprek gehad met euh slachtofferhulp maar dat vond ik nix.

Als ik jou was zou ik je "vader" laten wattie is en niet reageren alssie belt ophangen neem desnoodsw een ander nummer en reageer vooral niet op brieven en leg hem uit dat je nix meer van hem moet en laat hem dan met rust,..
Ik wens je heel veel suc6 en sterkte!!
En je kan me altijd Pb-en!!
Kuzz Angel

_________________
<font color=red face=verdanda >XXX @ngel <font color=blue>http://gangstarsparadise.cjb.net <font color=orange>Looking back on when we first met i cannot escape and i cannot forget baby you're the one you still turn me on you can make me whole again!!!!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: angel op 2001-10-22 18:58 ]</font>

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:58

Tjeetje daar word ik nou echt triest van van zulke verhalen.Ik wou dat ik jullie kon helpen!!. Probeer toch een soort begeleiding te zoeken om deze problemen aan te pakken, jullie hebben allemaal nog een heel leven voor je en het is jammer als dit je leven blijft beinvloeden.Ik hoop het beste voor jullie en zal geregeld aan jullie denken.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:17

Vreselijk zeg!! Verdrietig Wat heb ik het dan getroffen, met mijn vader! Scheve mond\