Microginon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaaren
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-11-03

Microginon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 21:11

heey mensen, ik begin volgende week met de Microginon 30 pil maar ik wilde even vragen of jullie weten of die ook tegen acné werkt?? Lachen [/b]

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:14

heb geen idee, slik hem al 7 jaar maar heb nooit echt last van acne gehad, dus dat durf ik niet te zeggen. Wordt de Diane 35 pil niet altijd aangeraden bij acne?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:15

Ik heb even voor je in de bijsluiter gekeken, er staat wel iets over bij de bijwerkingen over "huidreacties", maar of die dan positief of negatief zijn staat er niet bij Haha! Ik denk trouwens ook dat dat redelijk persoonlijk is. Ik gok dat je het beter kan afwachten.

kaaren
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 21:17

ja, maar de dokter zei dat die misschien te zwaar was, maar ik heb hiervoor nog nooit een andere geslikt. dus hij wilde eerst zien of deze niet werkte

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:21

Dan moet je even afwachten. Bijwerkingen zijn altijd negatief, dus huidreacties, kunnen vlekken ofzo zijn. Ik heb nog nooit een bijwerking gehad van de pil hoor, ook niet van deze die jij gaat gebruiken.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:22

Ik gebruik hem ook..Maar ik heb zelf geen huidproblemen ...

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:22

Ik slik deze pil ook, maar heb eigenlijk ook nog nooit last van acne gehad.
Nog een vraagje zijn er mensen die deze pil doorslikken? en dus niet de stopperiode in acht nemen?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:25

Wel gedaan. Ik slik hem nu niet meer, maar heb (als dat nodig was) zonder problemen kunnen doorslikken. Nu met de Diane 35 is dat wel anders. Elke keer als ik die doorslik krijg ik cystes in mijn borsten. Dus maar niet meer doorslikken he...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:25

Microgynon 30 werkt niet tegen acne. Dan moet je de Diane hebben, maar die is vrij zwaar

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:27

De Dianepil en de Yasminepil werken tegen acné, de rest van de pillen denk ik niet echt...

kaaren
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 21:28

helemaal niet??? dat is nou vervelend.....maar ja, toch maar afwachten en anders ga ik over op diane, ik heb niet echt erge acne, maar ik zou er toch wel graag vanaf willen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:31

Overleg eens met je huisarts
Heb je laten weten dat je je acne een probleem vind Verward

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:33

Volgens mij helpt ie ook niet tegen acne hoor....nooit van gehoord!! ook niet dat je het er wel van krijgt ofzo..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:39

Ik slik ook al jaren microgynon en dat wordt volgens mij niet voorgeschreven om acne te verminderen. Zoals hiervoor al werd gezegd is de Diane pil daar bekend om. Maar die heeft ook veel bijwerkingen, dus je huisarts zal die waarschijnlijk niet zonder meer voorschrijven.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:42

geen problemen met doorslikken hoor...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:57

Ik heb de Diane pil ook een tijdje gehad, toen ik 16 werd. Ik kreeg rode vlekjes van de Mercilon (1 van de lichste) Dus ik naar de dokter, kreeg ik gelijk Diane35, wist ik veel ... ik werd in die tijd behoorlijk sip. Bleek dat ik ontzettend depressief werd door die pil, deze is namelijk vrij zwaar.

Ik slik nu al jaren Microgynon en deze bevalt me uitstekend. Nergens last van. Maar is idd niet tegen acné

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:11

Ik ben met microgynon 30 begonnen (toen ik 17 was) en een jaar of twee geslikt, geloof ik. Maar toen ging het mij opvallen dat ik steeds hoofdpijn had als ik ongesteld werd en ben ik naar de huisarts gegaan. Nu gebruik ik trigynon, een driefasepil (met dus drie soorten tabletten met verschillende hoeveelheden hormoon). Deze bevalt me uitstekend en slik ik sindsdien (ben nu 23)>
Mijn acne is niet verminderd of verergerd sinds ik deze pillen gebruik.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:37

Ik ben ook een tijdje overgestapt op trigynon, maar daar werden mijn menstruatieklachten erger van! Ik heb inderdaad sinds een jaar ook hoofdpijn als ik ongesteld ben, nooit bij stilgestaan dat dat aan mn pil kan liggen!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:38

Ik slik hem nu even tellen pak em beet 10 jaar ... en heb nergens last van ... niet van acné en ook niet van dikker worden ...

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:39

Het was ook niet zeker of het aan mijn pil lag, maar sinds ik ben overgestapt heb ik het niet vaak meer (meestal alleen als ik ongesteld ben in een heel drukke periode, dan heeft de stress er ook mee te maken). En daarvoor had ik het echt standaard elke maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:41

Ik heb vanaf het begin af aan Microgynon gehad. Het heeft erg goed gewerkt. huidproblemen heb ik nooit gehad dus ik weet niet of het daartegen helpt.
Waar ik wel vreselijke last van had waren depressies. Ik heb meer vrouwen die Microgynon gebruiken daarover horen klagen. Mijn arts wist het ook al.
Ik had ook last van die rare plekjes onder mijn borst.
Ik heb nu de Nuvaring op aanraden van mijn schoonzusje, en dat is echt een verademing. Geen pilletjes meer, geen depressies meer, de plekjes verdwijen langzaam aan en ik ben minder hevig ongestelt. OK dan! helemaal top dus.

Houd het goed in de gaten. Als je je niet lekker voelt ga dan naar je huisarts toe. Oja laat je dan geen Stediril 30 aansmeren want dat is gewoon Microgynon maar in een ander doosje

Succes ermee!!!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:16

Ik heb al 10 jaar de Diana35 pil. Ik ben ermee begonnen omdat ik last had van lichte acne. Dat ging volledig weg. Vroeger, als ik een maandje stopte, was het ook direct weer terug.

Van bijwerkingen heb ik geen last. Maar ja, aangezien ik deze pil dus al 10 jaar gebruik, zou ik ze best kunnen hebben, maar er geen weet van kunnen hebben. (misschien ben ik wel hartstikke depressief... nah lijkt me sterk)

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:07

een vriendin van mij had ook acné en heeft de diane 35, is nu ook bijna helemaal weg. ikzelf heb microgynon 30, maar nooit last gehad van acné en er ook niet door gekregen. maar als je last hebt van acné of nogal veel haargroei op plaatsen waar je toch minder blij mee bent Knipoog dan wordt voor zover ik weet de diane 35 toegeschreven. de bijwerkingen zijn trouwens zo goed als hetzelfde.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:41

Tigger schreef:
Ik heb de Diane pil ook een tijdje gehad, toen ik 16 werd. Ik kreeg rode vlekjes van de Mercilon (1 van de lichste) Dus ik naar de dokter, kreeg ik gelijk Diane35, wist ik veel ... ik werd in die tijd behoorlijk sip. Bleek dat ik ontzettend depressief werd door die pil, deze is namelijk vrij zwaar.

Ik slik nu al jaren Microgynon en deze bevalt me uitstekend. Nergens last van. Maar is idd niet tegen acné

Wat grappig.. ik werd van die pil ook al zo verdrietig.. Helaas ook van de Microgynon, dus ik ben er maar helemaal mee gestopt, maar ik wist niet dat anderen dat ook hadden..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:45

ik slik microgynon 30 al 12 jaar denk ik. Maar sorry, heb nooit echt acne gehad, dus heb geen idee......
Om nou een erg zware pil te nemen lijkt me ook niet zo'n goede oplossing hoor, dan kun je misschien beter wat andere opties overwegen (als die er zijn....)