Discussie: minimum leeftijd voor een eigen pony

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 21:59

Vroeg ik me af, ik zie en hoor zo af en toe dat er kinderen zijn die al een eigen pony hebben op hun 9nde. Dat vind ik te jong. Omdat (de meeste) dan nog veeeeel liever buiten spelen met hun vriendinnen dan een stal uitmesten. En vaak denken ze dan, ach, vandaag kan die pony wel effe zonder. Bedoel, kijk maar eens naar mijn zusje, die kan nog niet eens haar ratten verzorgen laat staan een pony. En die is 11. Ik vind 12 echt mijn minimum leeftijd. Want dan krijgen ze echt een verantwoordelijkheids gevoel. Al hoewel je natuurlijk niet laat genoeg kunt beginnen. Hoe later hoe beter. Maar 12 vind ik het minimum. Wat vinden jullie?

[Edit] hele lange titel ingekort [/edit]
_________________
I love all my animals!!!! to everybody a big [img]../upload/445/kusjuh.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-22 14:17 ]</font>

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:01

Ik ken een jongetje die was 6 en die had een eigen pony, ging trouw elke week 3 keer rijden. Reed een jaar later bixie wedstrijden en is 2 jar geleden toen hij 9 was in de B gestard en is met diezelfde pony L dressuur L springen geworden en is nu met een C pony opnieuw begonnen in de B. MOet er wel bijzeggen dat hij hele goede begeleiding had van zijn ouders.. Zonder ouders die goed begeleiden vind ik het niet kunnen.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:02

ligt aan de begeleiding die ze krijgen.
als een meisje van 6 een pony krijgt. en daar veel plezier mee heeft leuk leert rijden en goede begeleiding krijgt. vind ik dta beter dan een meisje van 12 die alleen maar hard wil skeuren met der beest en dan op stal zet.
met goede begeleiding maakt het niet uit of je nu 3 bent of 80.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:02

Ik vind dat dat verschild per persoon. een meisje bij mij op stal is 8 jaar en zorgt gewoon heel goed voor haar pony en is er heel gek op.
Verschild dus per persoon. vaak vind ik wel dat kinderen die op jonge leeftijd een pony krijgen het zo gewoon vinden, en je vind het meestal rond je 14de echt iets van ''wooww ik heb een eigen pony'' en ziet in dat niet iedereen dit heeft...

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:46

Wel grappig dit topic. In sommige gevallen denk ik net zo als jij. Dat zie je bij ons op stal ook af en toe.
En jonge kinderen die goede begeleiding krijgen, die redden het ook wel. Je moet als ouders er wel helemaal achter staan. Mijn dochter is 9 en heeft er drie tot haar beschikking. Elke dag gaat zij met veel plezier naar stal en als zij zou kiezen tussen buiten spelen en de paarden, dan hoeft zij niet na te denken. Wij gaan dan naar stal. Zij heeft nu twee paardjes ingereden en is nu bezig om ze door te rijden. Vandaag is zij er met een eerste geworden, die ging zo ontzettend goed en met de ander is de proef afgebroken en heeft zij de bak verlaten omdat het paard het niet wilde. het paard was er nog niet klaar voor en zelf besloot ze te stoppen en gediskwalificeerd te worden.
Zo een verstandige beslissing kan dus ook genomen worden door een negenjarige.

~*some1*~
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:38

ik vind 12 ook de minimum,omdat je een kind moet laten als een kind,snappie Verward dan kan ze nog lekker vrolik buitenspelen etc etc

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:41

Mhhaa 6 ofzo.. Als ik een dochtertje zou hebben die paardrijden ook leuk vind zou ik ze niet op lodewijk zetten maar een shetje kopen.
Misschien zou ze daarmee bij de ponyclub kunnen want ik heb niet zo'n hoge pet op van de manege;s hier in de buurt wbt die hele kleintjes.

Misschien zou het shetje al eerder komen.
Als ze dat leuk zou vinden. Je hoeft niet te verwachten dat ze al helemaal die verantwoordelijkheid erover nemen maar spelenderwijs kan dat best.
Misschien vinden ze met 10 jaar de shet niet leuk meer nouja jammer dan dan zijn er altijd wel meisjes die erop willen rijden.
Misschien zijn ze dan te groot geworden en koop je een grotere pony mooi toch!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:16

jah maar nimber, dat isz onder begeleiding van jou (toch???)

hmm...bij mij op de manege zijn er zat jonge kinderen met paarden, maar die ouders zijn meestal ook gek op paarden...
Ik zal zelf niet genoeg tijd hebben voor een paard... ik ben daarom al blij met een verzorgpaard....maar een eigen paard....neeeeeej!!! Ik vind mezelf er eigenlijk nog te jong voor om er eentje iedere dag te verzorgen...
Je wilt natuurlijk weleens weg, uitgaan, uitslapen, met je vriend of je vriendinnen naar de stad, je wilt werken zodat je geld kunt verdienen om daarvan op vakantie te gaan of uit te gaan!!
Gewoon lol hebben, al zijn paarden natuurlijk harstikke leuk!! Ik wil tenminste wel die dingen doen die boven zijn opgenoemd!!

_________________
Floor is the best fjord in the world!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Soraya op 2001-10-22 13:18 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 14:16

Bij 12 jaar wel verantwoordelijkheidsgevoel? Verward Nou sorry, zelf sommige volwassenen hebben het niet en zullen het ook nooit krijgen.
Ik denk dat zoiets per kind heel verschillend is. Maar een kind kan best op 6 jarige leeftijd een pony krijgen hoor. Het is dan maar helemaal van de ouders afhankelijk hoe zij hun kind daarin begeleiden.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 14:29

Hoi,
Ik denk dat het aan de begeleiding ligt en aan het kind zelf. het ene kind van negen is het andere niet. Een meisje dat ik ken heeft al vanaf haar achste een eigen pony, ze is nu 15. Ze had daarbij wel hulp van haar moeder die zelf ook een paard heeft. Toen ze jonger was deed ze de pony vier keer in de week, de andere twee dagen reed haar moeder erop (de pony is 1.45 en de moeder is nogal klein dus dat ging makkelijk) ze heeft het plezier in het rijden nooit verloren en op de manege had ze ook vriendinnen van haar eigen leeftijd, waarmee ze reed. Dit deed ze echt veel liever als buiten spelen met haar vriendinnen. Dit is dus altijd goed gegaan en dat meisje heeft nu nog steeds heel veel plezier van de pony.
Maar er zijn natuurlijk ook andere verhalen, ken ook twee meisjes die op hun zevende en negende een Welsje kregen, aan het begin waren ze heel fanatiek, maar de pony is nu evrkocht, omdat ze er niks mee deden.
Ik denk dus dat je het per indidvidu moet bekijken en er moet idd wel goede begeleiding zijn.
Groetjes Patricia