Boos over [naam verwijderd].... (lang, maar heb raad nodig)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Boos over Dennis.... (lang, maar heb raad nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 18:48

Aangereden kater [naam verwijderd] ligt nog steeds in het ziekenhuis. En ik ben er inmiddels zo flauw van... De rekening loopt op en op, en tja, echt resultaat...nope.

[naam verwijderd] is 22 oktober dus aangereden door de auto van de buurman waarbij hij zijn achterpootje heeft gebroken (open fractuur). Mijn eigen DA heeft me doorverwezen naar een kliniek in Roden. Daar zijn we meteen heengereden en daar werd ons gesteld: er is gevoel in het onderpootje, we gaan opereren, kosten 800 euro.
Nou ja, dan laat je je kat daar achter, en slikt het bedrag wel even weg. Je houd immers van zo'n diertje. Even later word ik nog gebeld; nachtelijke operatties zijn kwa uurtarief 50 % duurder, of ik dan wel de rekening ga betalen. Nou ja, 800 euro word dus 1.000 euro, vooruit maar weer.
Een week later bleek [naam verwijderd] geopereerd en wel ophaalbaar, tegen betaling van 1.250 euro. Tja.... viel dus 25 % tegen kwa geld. Maar oke, kat weer in orde en mee terug naar huis.

Helaas; het ging niet goed. Kat bij nader inzien veel te vroeg naar huis, had dus meteen dezelfde dag zijn geopereerde poot (met nog open wonden) opnieuw helemaal beschadigd en moest dus opnieuw geopereerd worden. Wij weer terug. Ik heb die DA nog op zijn hart gedrukt dat we zeker niet nog eens 1.250 euro er tegen aan kunnen gooien, maar dit zou reuze meevallen in kosten... Ik heb het woord amputatie nog genoemd, maar daar wilde de man niets van weten. Tja, en ik had de dag ervoor 1250 euro neergeteld ten behoud van het pootje...ik heb niet doorgedrukt; het zou nu kwa geld allemaal gaan meevallen....

Dat was 17 dagen geleden. [naam verwijderd] is weer geopereerd met als doel behoud pootje, ditmaal met pennen in zijn hele beentje. 14 Dagen geleden stond de nota al op weer 350 euro (ex BTW?), en per dag verpleging kost het ziekenhuis ook nog eens 12,50 euro. Dus ik schat dat de rekening alweer een 600 euro hoog is inclusief BTW. Verdrietig

DA belde vanavond; [naam verwijderd] geneest langzaam (goh, gek, met 2x een operatie binnen 10 dagen!), hij moet eigenlijk nog 3 weken in de kliniek blijven voor verpleging. Ik mocht hem wel mee naar huis nemen, maar dan moest ie zeker nog 3 weken in de kooi, met 2x daags zijn flinterdunne huidje over het geopereerde gewricht heen insmeren, en ik moest de kat rustig houden. Welnu, dat gaat dus thuis niet geod, gezien de eerste keer. [naam verwijderd] wil thuis niet in een kooi.
Als ik hem dus ophaal weet ik zeker dat ik nog een derde operatie (amputatie) zal moeten betalen, als ik het nog 3 weken aan kijk a 100 euro per week verpleging, dan loop ik ook nog steeds kans dat de wond niet goed genoeg heelt...

Ik ben zo ongelooflijk boos om de hele gang van zaken! Boos! Kan mijn kop gewoon wel tegen de muur aanbonken, zo kwaad. Onmacht, pure onmacht. Ik geloof best dat ook die DA zijn best doet om in zijn optiek het allerbest voor mijn kat te doen, maar ik betaal de rekening; hij heeft er alles aan om de genezing lekker te laten vlotten in zijn kliniek.
Ik voel me machteloos omdat ze me nooit een keus hebben gegeven. Ze vertelden gewoon "dit is wat we gaan doen en dit is wat het kost". Geen keuze, en de kosten zijn ook nog veel hoger dan verteld.

Ze hebben de eerste operatie echt poepie-sjiek gedaan; nooit is mij voorgelegd dat de kat a) gemaputeerd had kunnen worden en wat dat zou kosten of b) de kat minder luxe kon worden geopereerd en wat dat zou kosten. Nee, meteen maar het allerduurste gedaan. Verder hebben ze mij de kat te vroeg mee terug gegeven, waardoor de eerste operatie meteen dezelfde dag nog verloren ging. Weg 1250 euro. En hop, meteen de kat weer door een lijdensweg.

Als mijn kat meteen zijn pootje geamputeerd had gekregen, waren de kosten veel, veel, veel lager geweest en had de kat inmiddels allang weer fris en fruitig buiten kunnen spelen. Maar nee hoor, [naam verwijderd] ligt nog in het ziekenhuis, met wild vlees op zijn 2x geopereerde pootje. MEt waarschijnlijk alsnog die amputatie in het verschiet.

Ik heb nooit gezegd: red het pootje. Nee, ik heb gezegd bij opname : ik wil dat die kat zo snel mogelijk weer een blij leven heeft. Met of zonder pootje. Eerlijk waar, dat pootje maakt me geen donder uit. Maar helaas tref ik weer een DA die alles op alles zet omdat hij vind dat de amputatie het laatste redmiddel is.
ik voel met zo in een hoek gedrukt, ik ben het totaal, maar dan ook totaal niet eens met de gang van zaken. ik voel alsof ik financieel leuk wordt uitgepersd en mijn kat lijdt er nog onder bovendien.

Wie heeft raad? Zou het zin hebben deze gang van zaken aan te kaarten bij een Veterinaire Geschillen Commissie? Wie heeft een adres?

Ben zo ontzettend boos, en het ergste is ook nog, mijn kat heeft er geen donder aan.... Verdrietig

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:00

Zo wat een gedoe zeg.
Arme kat en ook arme portomonee Haha!

Ik zou so wie so proberen de kosten te verhalen van de 2e operatie, bijvoorbeeld dat je de helft betaald.
Zij hebben immers jou kat te vroeg naar huis gestuurd.

Tja en verder kan ik ook niet echt iets anders zeggen dan sterkte!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:19

Gatverdarrie!
Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk kwaad bent en ik zou dat in jouw geval ook zijn.
Ik zou er zeker werk van maken. Ten eerste al wegens de financieen die veel hoger komen te liggen dan jullie in eerste instantie is verteld.
Ten tweede al wegens het feit dat jij niet verantwoordelijk bent voor het feit dat hij een verkeerde inschatting heeft gemaakt en Dennis te vroeg naar huis heeft gestuurd.
Ten derde wegens het gebrek aan informatie over de mogelijkheden.
En zo kan ik er eigenlijk nog wel een aantal opnoemen.
Ik zou zeer zeker contact proberen te zoeken met de geschillencommissie voor informatie en advies. Tevens zou ik dit nogmaals aankaarten bij de kliniek en evt. zelfs hogere stappen ondernemen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:21

het verbaasde me al dat hij zo'n operatie kreeg, omdat meestal gewoon het pootje geamputeerd wordt... Maar zij hebben jouw die keuze niet voorgelegd... Fijne dierenarts... Kan hij in jouw portemonee kijken? Nee toch?
Sterkte Dees!!!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:23

Lekker dom van die dierenarts dat ie jou de kat te snel meej naar huis geeft, en dan vervolgens jou ook nog op onkosten jaagt (nog meer onkosten). Iniedergeval heeel veel sterkte met de kat en je porto!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:28

Wat ik me afvraag is, waar is de buurman in dit verhaal?
De kosten rijzen de pan uit en de buurman, poeh ik zou daar toch eens aankloppen.
Dan daarbij dat als jou dierenarts dingen gaat doen waar jij niet om gevraagd hebt, wie moet dan betalen? Ik zou ook daar eens even een praatje gaan doen.

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:42

Ik denk persoonlijk dat menig dierenarts vanaf het begin voor amputatie zou hebben gekozen. En wel om de volgende redenen:

A. De kat went er snel genoeg aan om met 3 pootjes door het leven te moeten
en
B. de kosten die jij noemt zijn echt buiten alle proporties voor een kat (even praktisch gezien).

Om nu deze hele (financiële) lijdensweg door te gaan voor het behoud van een pootje, nee. Het lijkt wel of die dierenarts zijn hele medische trukendoos op jouw kat (en op jouw kosten) wil botvieren. En dan ook nog steeds de kosten weer een stukje verhogen. Ik zou ook verschrikkelijk gefrustreerd zijn, echt bijzonder kloten voor je Dees.

Ik vind het ook heel raar dat je niet voorgelicht bent over de opties die mogelijk waren. Dat is niet de gebruikelijke gang van zaken. Ze kunnen dan wel diertjes willen redden, maar ze hebben ook rekening te houden met jouw portemonnee.

Echt advies heb ik niet, maar ik zou hetgeen je hebt geschreven zeker voorleggen aan je dierenarts. Ik vind dat je zeker enige compensatie van hun mag verwachten. Tot dat rond is, zou ik de rekeningen nog maar even laten liggen. Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:00

Ik ben dan erg recht voor de raap en confronteer zo iemand daar mee. Misschien haalt dat verder niets uit, maar voor mij is dat toch een manier van frustraties uiten.
Is er niet een bepaalde instantie die hier werk van maakt!! Dit komt namelijk veel vaker voor.


Succes met je kat Ach gut

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:05

Wat een belachelijke gang van zaken. Mij lijkt dat de dierenarts hier een grote fout heeft gemaakt.
Ik zou dan ook proberen om iets te regelen met de kosten van die tweede operatie. Die is tenslotte het gevolg van te vroeg huiswaarts keren.
Of je hier van rechtswege iets aan kunt laten doen, weet ik niet. Misschien moet je eens bij de rechtswinkel in je omgeving langsgaan om dat na te vragen.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:17

Als hij van te voren duidelijk heeft gezegd wat het zou gaan kosten en je stemt daarmee in, lijkt het me een duidelijk verhaal: hij opereert en jij betaalt (al dan niet misbruik makend van jouw liefde voor de kat)

Wel kun je natuurlijk aankaarten dat hij geen alternatieven aan je voorgelegd heeft en dat hij de kat te vroeg heeft meegegeven en dat je de kosten van de daaruit voortvloeiende operatie dus niet gaat betalen. Jij bent geen dierenarts en als hij zegt dat de kat eraan toe is om naar huis te gaan, mag je daarop vertrouwen.

Je zit wel in een rotsituatie zeg! Je zou nog kunnen overwegen om naar een andere dierenarts te gaan voor de amputatie en laat hem dan maar zien dat hij zijn geld krijgt.

(nou vind ik persoonlijk 1250 euro echt belachelijk voor een kat, maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf bepalen Ziek )

Sterkte ermee!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:24

Sjemig Dees, wat een verhaal.
Ik heb het 3x doorgelezen, en ik moet zeggen dat ik van de ene verbazing in de andere val.
Als ik het goed begrijp, dan staat de "tussenstand" nu op ongeveer 1850 euro.
Dat is echt een abnormaal bedrag, het gaat tenslotte niet om een olifant Knipoog

Ik heb zwaar het vermoeden dat er misbruik gemaakt wordt van je dierenliefde.
Uiteraard heb je er alles voor over om je schat weer gezond thuis te krijgen, en ik vermoed dat die DA dat ook maar al te goed in de gaten heeft.
't Is echt belachelijk dat je geen enkele inspraak hebt als het om de behandeling gaat.
Ik ben ook dol op mijn katten, maar 1850 (plus de rest ?) voor een gebroken pootje...... tjsa, als ik het makkelijk zou kunnen betalen is het geen punt, maar helaas is dat niet altijd zo.
In zulke gevallen vind ik dat een DA in samenspraak met de eigenaar toch alle mogelijkheden moet bespreken.
Niet elke eigenaar heeft tenslotte 1850 euri aan z'n boompje hangen, en zeker als er een acceptabel alternatief voorhanden is, zou dat imo. zeker besproken moeten worden.

Is er misschien een geschillencommissie voor dit soort zaken ?
Of heb je een rechtsbijstandverzekering ?
Ik zou zeker eens informeren welke stappen je kunt ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:35

Belachelijk zoiets!!!
Hoe lief ik m'n katten ook vind, dan maar 3 pootjes want zo'n rekening, sorry hoor, NOOIT.
Die DA had op z'n minst andere mogelijkheden (amputatie) kunnen noemen. Wat een geldklopper.
Maar voor jou en je kat: veel sterkte en ik hoop dat hij gauw weer vrolijk thuis rondloopt.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:07

Ik zou het toch even uitpluizen/iemand in de arm nemen en een second opinion eraan vast.


Dan ben ik blij geweest met mijn huidige dierenarts, de kosten waren laag en de kat is geheel genezen.
Hij had me ook kunnen doorsturen idd voor operatie om het allemaal correct te laten zetten, pennen en weet ik veel wat daar allemaal nog bijkomt.


Ik zou bijna zeggen: morgen opbellen en laat die amputatie nu maar doen, maarja je katje is al 2 keer onder het mes geweest in korte tijd dus weet ik niet of dat wenselijk is voor zijn gezondheid.


Iig veel sterkte!

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:03

potverdikkie ik vind dat verschrikkelijk veel geld voor een kat maar kanme voorstellen dat je van dat dier houdt en dat je hem graag bij je wil houden...

ik zou het in idd geval gaan aankaarten bij die geschillen commisie want naar mijn idee is het ook de fout van de dierarts dat hij voor de 2de keer is geopereerd want hij heeft hem natuurlijk te gauw naar huis laten gaan....

veel suc6 maar laat het er niet bij zitten
beterschap voor dennis

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 22:09

Dank voor al jullie reacties.
Wellicht ten overvloede, maar [naam verwijderd]' leven is nooit in gevaar geweest. Dus hij is niet geopereerd om zijn leven te redden, het gaat echt alleen maar om dat ene achterpootje.

Ik baal als een stekker dat ik zo matig ben voorgelicht, ik weet gewoon heel zeker dat als de keuze was geweest:
1: amputatie, 300 euro kosten, 3 weken vervelend voor [naam verwijderd]
of 2: operatie grof, permanente pennen, 500 euro, 3 weken vervelend
of3: operatie minder grof, eventueel verwijderbare pennen, 600 euro, 4 weken vervelend
of 4: operatie uitgebreid, met kunstpees etc, 1.000 euro, 8 weken vervelend voor [naam verwijderd]

wij ABSOLUUT NIET voor operatie nr 4 hadden gekozen.
We hadden wellicht ook niet meteen gekozen voor algehele amputatie. Helaas hebben we nooit een keuze gehad en moeten we nu simpelweg betalen....
Ik ga er werk van maken.

Ik twijfel alleen nog heel sterk aan 'wanneer' ik er werk van ga maken. [naam verwijderd] ligt nog bij die kliniek; ik wil wel dat ze hem gewoon goed behandelen en verzorgen, en niet overhaast 'genezen' verklaren om van het gedonder af te zijn...... Scheve mond

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:18

Ik zou allereerst eens een goed gesprek met de kliniek hebben over wat er allemaal is misgegaan en dat ze je in ieder geval in de kosten tegemoet moeten komen. Belangrijkste troef die jij hebt is dat ze je niet hebben voorgelicht over andere opties.
Komt daar niets uit kun je naar het Veterinair Tuchtcollege (ik meen dat ze in Den Haag zitten). Daar zou ik echter niet al mijn hoop op vestigen. Een dierenarts moet het wel heel bont maken wil het Tuchtcollege 'daar iets mee doen'.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 01:06

Dees schreef:
1: amputatie, 300 euro kosten, 3 weken vervelend voor Dennis

Driehónderd Euros??!! Echt niet! Een simpele amputatie van een onderpootje door een normale dierenarts komt je op de helft. Krijg je een handvol anti-biotica mee en de kat loopt na hooguit twee weken weer zonder verbandje rond.

Maak er voor jullie eigen gevoel gerust werk van. Vecht de rekening aan. Doe dit alleen als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, want anders boer je heel snel nog veel harder achteruit.

De buurman is vrijwel zeker niet aansprakelijk te stellen.

Sterkte met de rekening(en) maar vooral met de kat.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 10:13

alja schreef:
potverdikkie ik vind dat verschrikkelijk veel geld voor een kat maar kanme voorstellen dat je van dat dier houdt en dat je hem graag bij je wil houden...

ik zou het in idd geval gaan aankaarten bij die geschillen commisie want naar mijn idee is het ook de fout van de dierarts dat hij voor de 2de keer is geopereerd want hij heeft hem natuurlijk te gauw naar huis laten gaan....

veel suc6 maar laat het er niet bij zitten
beterschap voor dennis



ik kan niet veel meer toevoegen..............
wel vreselijk vervelend hoor !! Geef hem maar een dikke knuffel van me, arm beestje.....

succes meid!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 10:37

Kan me voorstellen dat je je verschrikkelijk gebruikt voelt.
Op dat moment toen je moest beslissen ben je niet echt helemaal jezelf geweest en ze hebben je gewoon iets door je strot gedouwd.

Ik zou het er niet bij laten zitten, het zou toch wel heel erg kinderachtig zijn als ze dan je kat minder goed zouden verzorgen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 10:49

oliebol, je had moeten doen alsof je de kat dan maar in wilde slapen, want je kon zo'n dure operatie niet betalen. Dat helpt echt hoor! Want dierenartsen willen wel geld verdienen, maar ze vinden het niet leuk om een dier dat ze kunnen genezen in te laten slapen. Ik zou niets meer betalen als ik jou was. HEt is veel en veel te duur en het is krankzinnig zoveel geld voor een kat neer te tellen. Die vent is totaal van de pot gerukt. Ik vraag me af of je ergens kunt aankloppen, want ik vind het niet terecht dat ze wegens nachtelijk tarief nog eens 25% verhogen. DAT WAS NIET DE AFSPRAAK! dat hadden ze METEEN moeten vertellen!!!!! Maar jullie zijn akkoord gegaan, hebben geslikt en braaf betaald. Had je echt niet moeten doen. En als ik jullie was zou ik nu niets meer betalen.

Dees schreef:
wij ABSOLUUT NIET voor operatie nr 4 hadden gekozen.
We hadden wellicht ook niet meteen gekozen voor algehele amputatie. Helaas hebben we nooit een keuze gehad en moeten we nu simpelweg betalen....
Ik ga er werk van maken.
\

Zeker doen! Die vent heeft niet het recht te beslissen over jullie portemonee!

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 12:25

Huertecilla"]
[quote="Dees schreef:
1: amputatie, 300 euro kosten, 3 weken vervelend voor Dennis

Driehónderd Euros??!! Echt niet! Een simpele amputatie van een onderpootje door een normale dierenarts komt je op de helft. Krijg je een handvol anti-biotica mee en de kat loopt na hooguit twee weken weer zonder verbandje rond.
[/quote]

Inderdaad! Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik vond m`n kat in de tuin met een achterpootje wat er naast bungelde. Wij ermee naar de dierenarts die stelde ons de keuze afmaken of het pootje helemaal amputeren. Wij kozen voor het laatste dus de kat werd geopereerd. Kosten hiervan waren 250 gulden plus inderdaad wat antibiotica en pijnstillers. Net als bij jouw kat ging het thuis al snel mis, de wond ging steeds maar weer open omdat de kat nu eenmaal niet braaf in z`n mandje bleef liggen. We zijn hier meerdere keren mee terug geweest en de da heeft alle nazorg voor niets gedaan, hij zag het gewoon als onderdeel van de operatie.
Een dikke maand en een heleboel ellende later bleek de kat aan zijn ongeluk nog meer letstel te hebben opgelopen behalve alleen dat pootje(werd oa lanzaam blind en had veel pijn in z`n kopje) en we moesten hem alsnog af laten maken. Ook hiervoor heeft de DA niets meer gerekend.

Kortom, ik zou je willen adviseren je kat bij die kliniek weg te halen en naar een 'gewone' dierenarts te gaan. Elke da moet toch raad weten met een gebroken poot??!
En zoals hier boven al gezegt is, ook van het reeds betaalde geld zou ik werk maken. Die eerste 1250 euro lijkt me toch echt wel genoeg. Wie weet kun je aannemelijk maken dat de andere kosten gevolg zijn van het te vroeg naar huis sturen van de kat.

In ieder geval succes, ook en vooral met je kat natuurlijk!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 12:41

Ik zou eerst met de kliniek gaan praten en kijken of je ergens een rechtsbijstandverzekering hebt lopen. Dan het verhaal voorleggen aan een of ander klachtenbureau en dan de schade die niet redelijk is (alles boven de 300 euro) laten verhalen op de kliniek.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 12:46

Jemig Dees, wat een geldklopperij.
Dat is echt misbruik maken van andermans dierenliefde.
Ik zou inderdaad aansturen op kosten die het gevolg zijn van een verkeerde diagnose (te vroeg naar huis sturen).
En dat ze zomaar twee keer met 25% de kosten verhogen. Die eerste keer nachttarief is al belachelijk, maar die tweede keer 25% hebben ze niet eens toegelicht?
En ik zou inderdaad ook aankaarten dat ze je wel op de hoogte hadden moeten brengen van de mogelijkheden. Zomaar even de duurste operatie uitvoeren terwijl de situatie niet levensbedreigend is.
Lekker is dat...

Succes en sterkte ermee!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:06

Aan al het bovenstaande heb ik niks meer toe te voegen... Ben het met iedereen hier eens dat het enorme geldklopperij is en dat je hier tegen moet ageren. Is het misschien een idee om een TV-programma in te schakelen, bijvoorbeeld "de kat in de zak"? Die krijgen nog wel eens wat voor elkaar namelijk.

Trouwens, als de kosten voor medische toestanden de "waarde" van het dier overstijgen, moet die DA toch ook gaan nadenken en andere opties aanbieden? Voor dit geld kun je een heel asiel in huis halen!
Laatst bijgewerkt door Elles op 18-11-03 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 13:08

Mijn vader adviseerde me contact op te nemen met mijn eigen DA, de Da die me heeft doorverwezen naar deze kliniek...
De kosten zijn buiten alle proporties, absurd. Over de rug van mijn kat.
Zonder dat ik een keuze heb gehad, tegen mijn wens "doe wat maakt dat de kat het snelst weer vrij rond kan lopen". Wat dat aangaat levert de klineik een juridische wanprestatie (die los staat van hun veterinaire prestaties).

Ik ga het nu aankaarten met mijn eigen DA. En als het riekt naar vriendjespolitiek, zoek ik een oude DA die ietsjes verder wegwoont op, zien wat die er van vind, en wat zij mij zou aanraden.
En als de kliniek idd erg op de centen is en de kat niet verder wil helpen zonder betaalgarantie (want ik betaal dus niet meer), dan wordt [naam verwijderd] verder elders behandeld...

Wat een akelige situatie. Ik had dit niet kunnen voorkomen, ik heb geen keuze gehad, en heb vertrouwd op het oordeel van een DA.
Ik ga nu ook op zoek naar een adres van een geschillen commissie indeze.
Boos! Dit is een van de rottigste dingen van dit jaar.