help! voor de papegaaienkenners!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

help! voor de papegaaienkenners!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 23:03

hallo
sedert een jaartje ofzo hebben wij een grijze roodstaart papegaai (lorreke)
in het begin was hij echt schuw, het was een wildvang vogel
nou j, ik heb er zeer veel tijd ingestoken om hem handtam te maken
nu is hij zover dat hij vanaf zen kooi op te nemen is met een laddertje(voor vogels), en vanaf dat laddertje kruipt hij op je hand, en zo naar je schouder, je kan kopke krauwen, eet uit de hand, en speelt met dingetjes dat je geeft, en hij kan ook al enkele woordjes zeggen.

nu komt het probleem: hij begint te bijten,in het begin was het voorzichtig knauwen op je vinger of oor ofzo. maar nu begint hij hard te bijten, hij heeft me vandaag gebeten in het midden van men neus( nou ja de scheiding zal ik het maar noeman) en een paar minuten later nog eens in men kin. ik heb hem een ferme tik op zen neus gegeven en men stem verhoffen, maar als reactie daarop beet hij in men haar.

maja, zo kan dat niet doorgaan, maar wat kan ik ertegen doen, een tik op zen bek helpt niet, en men ma is bang dat als ik met een plantenspuitje fzo zou werken dat hij bang wordt van water.

iemand tips voor mij?
het heeft niet veel zin dat we een papegaai hebben alleen om naar te kijken en te luisteren naar zen geschreeuw
thanks
grtz dutske



Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 23:09

klein schopje, wil er dan niemand mij helpen? :/

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 19:05

de dierentuin ligt wat te veraf, i kwoon in roeselare en de dierentuin is in antwerpen.een andere papegaaienkenner, ik ken er eigenlijk geen, het is daarom dat ik men kans waag hier op bokt

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 19:19

euhm, ik denk maximum 2 jaar
we hebben hem in holvoet in belgie gekocht, en ze zeiden dat hij negen maanden was, we hebben hem van in maart, dus nu 6 maanden, ik denk dat hij een maand of 15 is (1 jaar en 3 maanden) maar dat weten w niet 100 % zeker

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 23:18

het probleem is, op de kooi laat hij zich niet aanraken, jek unt hem alleen opnemen met behulp van zon klein laddertje, en van daarop op je hand, dan kun je er alles mee doen, maar in de kooi? NO WAY... Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jokonootje, Kasmir en 151 bezoekers