weg loop konijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

zal ik hem nemen?

Poll eindigt op

ja
26 (96%)
nee
1 (3%)

Totaal aantal stemmen: 27


MSNertje

Berichten: 306
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Twisk in een varkensstal ;)

weg loop konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 23:24

het andere konijn van mijn zus loop steeds weg! Scheve mond
het is een raar verhaal lees maar:
eerst zat hij in een gewoon konijnen hok met een deurtje, die beukte hij open en ging naar de konijnen van de buren.
toen werd hij gecastreerd en ze kregen een vrouwtje riet oh ja hij heet piet.
ze maakten een buitenhok , hij sprong over het hekje heen en ging weer naar de buren.
toen maakten ze een houten hekje, hij groef onder het hekje door en net tussen het gaas onder de grond en ging weer naar de buren Scheve mond
ze deden gaas tussen het hek en het gras het werd nu toch al wel onmogenlijk te ontsnappen maar hij bedacht:
het hek een beetje uit te knagen, en ging wéér naar de buren.
hun laatste poging gaas om het hele hek het hok was nu duddel gemaakt gaas hout onder het gras gaas maar hij ging er weer vandoor naar de buren.
hoe hij deze ontsnapping heeft kunnen doen is nog niet duidenlijk maar...... hij gaat weg ze hebben er genoeg van!!!!!!!
hij heeft een wit neusje en één wit teentje en voor de rest is hij zwart en best lief (binnen)

robir

Berichten: 327
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Dwingelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:30

haha wa een raar konijn maar als je hem omschrijft lijkt het me echt zo'n voorbeeld konijn met hele grote oren. Lachen
echt een sukkel.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:50

Als ze gewoon voor een fatsoenlijk, stevig, houten konijnenhok (op poten) zouden zorgen zou er niks aan de hand zijn. Ik heb er nog nooit van gehoord dat daar zomaar konijnen uit ontsnappen, het is dat ik al 2 konijnen heb, anders had hij hier mogen komen (Hok is iig wel groot genoeg)

MSNertje

Berichten: 306
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Twisk in een varkensstal ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 14:12

Kais schreef:
Als ze gewoon voor een fatsoenlijk, stevig, houten konijnenhok (op poten) zouden zorgen zou er niks aan de hand zijn. Ik heb er nog nooit van gehoord dat daar zomaar konijnen uit ontsnappen, het is dat ik al 2 konijnen heb, anders had hij hier mogen komen (Hok is iig wel groot genoeg)


dat hadden ze eersy maar die deed hij open

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:16

MSNertje"]
[quote="Kais schreef:
Als ze gewoon voor een fatsoenlijk, stevig, houten konijnenhok (op poten) zouden zorgen zou er niks aan de hand zijn. Ik heb er nog nooit van gehoord dat daar zomaar konijnen uit ontsnappen, het is dat ik al 2 konijnen heb, anders had hij hier mogen komen (Hok is iig wel groot genoeg)


dat hadden ze eersy maar die deed hij open
[/quote]

Dan moet je er een fatsoenlijk slot op maken!
Mijn konijnen hebben toch echt nog nooit hun deur open kunnen krijgen!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:35

MSNertje"]
[quote="Kais schreef:
Als ze gewoon voor een fatsoenlijk, stevig, houten konijnenhok (op poten) zouden zorgen zou er niks aan de hand zijn. Ik heb er nog nooit van gehoord dat daar zomaar konijnen uit ontsnappen, het is dat ik al 2 konijnen heb, anders had hij hier mogen komen (Hok is iig wel groot genoeg)


dat hadden ze eersy maar die deed hij open
[/quote]

Wat voor 'slot' zat erop? Bij mij kunnen ze echt niet vanaf de binnenkant het hok openmaken.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:39

ons konijn kon eerst ook z'n hok openstampen.
nieuw slotje er op en probleem is opgelost!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:44

Die hokken die je in de winkel koopt hebben inderdaad van zich zelf zeer zwakke slotjes. Dus even naar de bouwmarkt en daar een paar goede schuifgrendels kopen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:46

Oplossing: buitenren met betonnen tegels op de vloer en aan de zijkanten, daaroverheen een stelsel van PVC buizen als gangen, daaroverheen een laag aarde.
Aan de zijkanten gaas, dat zeker een halve meter de grond in gaat en aan de betonnen stoeptegels voorbij de grond in word gelegd.
Wedden dat hij daar niet meer uitkan?

Als je een dier neemt, moet je zorgen voor goede huisvesting. En als een dier een beetje te creatief wordt, die je die huisvesting aan te passen. Ben je daar niet toe bereid, verdien je in mijn ogen het niet om een dier te houden.

Trouwens: als ze het konijn nu wegdoen, heeft het konijn gewonnen. En dat zou ik toch niet pikken Haha!

wipwop

Berichten: 205
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Opperdoes/Twisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:08

nemen hoor vind ik zeg ga je hem nu eigenlijk nemen of niet?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:30

Cassidy schreef:
Trouwens: als ze het konijn nu wegdoen, heeft het konijn gewonnen. En dat zou ik toch niet pikken Haha!


Inderdaad, ik zou het wel een uitdaging vinden om iets te bouwen waar hij van z'n levensdagen niet meer uitkomt Haha!

MSNertje

Berichten: 306
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Twisk in een varkensstal ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 16:41

ArwenLune"]
[quote="Cassidy schreef:
Trouwens: als ze het konijn nu wegdoen, heeft het konijn gewonnen. En dat zou ik toch niet pikken Haha!


Inderdaad, ik zou het wel een uitdaging vinden om iets te bouwen waar hij van z'n levensdagen niet meer uitkomt Haha!
[/quote]



hey wat zou jij doen als je konijn al precies 17 keer is ontsnapt en jehebt bijna alles geprobeert Verward

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:21

MSNertje schreef:
hey wat zou jij doen als je konijn al precies 17 keer is ontsnapt en jehebt bijna alles geprobeert Verward


Ik zou hem houden en gewoon een stevig fatsoenlijk hok bouwen.

LilAngel
Berichten: 222
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:31

ja idd vind het gemakkelijk om konijn weg te doen omdat ie ontsnapt. Wij hebben er ook 2 van zulke die al totaal meer dan 50x zijn ontsnapt.
Gewoon een goed hok kopen, met als vergrendeling een goed slot, er zijn genoeg soorten.
We hadden eerst een grote ren die je makkelijk kon verplaatsen, van de Welkoop, losse delen; hier op deze foto zie je het op dde achtergrond, die groene tralies:
Afbeelding
Maar daar klommen ze overheen of sprongen ze. Nu hebben we een andere ren aan het hok gemaakt, gewoon een constructie van houten balken, een skelet zeg maar, met daar helemaal omheen gaas, dus onder, zijkanten en boven. Reken maar dat ze er niet uitkunnen. Het is mogelijk om een konijn binnen te houden hoor. Je moet alleen een beetje creatief zijn.