Mag ik wat zeggen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 08:59

Als iemand dit leest en denkt waar bemoeit ze zich mee, dan heb ik liever dat je een pbtje stuurt. Anders gaat dit net topic als waar ik dit om schrijf.

Waar gaat het om:
Het valt mij op dat er vaak negatieve reacties zijn op berichten van bokkers. Ruzies die uitgevochten worden via bokt of gewoon een negatief topic.
Dat is heel jammer, vooral omdat bokt een hele leuke pagina is op het net.

Als ik naar mezelf kijk: Ik lees een berichtje en denk bij mezelf wat een kolder of dit slaat nergens op, dan lees ik het door en reageer niet. Als ik namelijk wel reageer dan doe ik mee met het negatieve spiraal. Vind ik iemand op Bokt niet aardig of heb ik weinig interesse in een persoon, dan laat ik die gaan.
Ook op bokt is het actie-reactie.
Ik hoop dat de goede sfeer weer terug gaat komen en dat iedereen de kans krijgt om zijn berichtje te plaatsen op een positieve manier.
Denk na voor je iets schrijft.
Het is niet als speech bedoeld, maar gewoon omdat ik het jammer vind. Voel je ok niet aangevallen door dit bericht, want ik bedoel hier niemand in het bijzonder mee.

Misschien dat dit bericht een beetje meehelpt.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 09:09

Inderdaad Chrico dit berichtje zal zeker mensen tot het nadenken zetten, ben het helemaal met je eens. Bokt is voor ontspanning!!!!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 09:12

Het is niet aanvallend bedoeld maar ik word ook zo moe van dit soort topics. Tuurlijk wil iedereen de goede sfeer terug, maar juist door ook zulke topics te plaatsen wordt er zo'n issue van gemaakt.

En ja...ik doe mee door hierop te reageren maar ik denk niet dat zulke topics nog iets toevoegen. Ik vind wel dat je gelijk hebt!!! Lachen maar er is al veel te veel over gezegd vind ik.

En dit was het laatste wat ik erover kwijt wil Lips are sealed

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 11:09

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt Chrico, ik vind ook dat de sfeer minder wordt.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 11:11

ja hou er nou maar es over op want hier zijn al heel veel topics over word er moe van Gaaaap en geen pb's er meer over sturen aub :X

_________________
<font color=red>expensive<font color=blue> ik hou van jouw, en weet je wie
nog meer? helen! en jouw verlaten deed haar
zeer JEEH VAKANTIE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yentl op 2001-10-19 11:50 ]</font>

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 12:08

Het is niet de bedoeling om iets uit te lokken, dat staat er ook duidelijk. Het schijnt toch niet echt te werken, want ook hier wordt negatief op gereageert en dat was nou juist net niet de bedoeling. Wij zijn als het goed is, volwassen mensen, en het lijkt mij dus ook dat er gewoon over gesproken kan worden.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:11

Jawel hoor.. Het is alleen een beetje vermoeiend als dit onderwerp iedere keer als er een slotje wordt geplaatst weer helemaal van voren af aan uitgekauwd moet worden Knipoog

Telkens same old, same old..

IMO is de sfeer helemaal niet zo slecht, maar dat kan aan mij liggen Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:14

Ik heb mijzelf hier in mei geregisteerd en al vanaf dat moment kwam ik regelmatig berichtjes tegen dat de sfeer op Bokt steeds minder werd.

Maar ik vermaak me nog net zo goed al in het begin Pling

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:35

sluit me bij sjuimpje aan (maar ik heb em al wel veeeeeeeel eerder geregistreerd) heel afentoe denk ik nog terug aan de goede oude tijd met laui nimber MF tovi en renate op onzin. maarja das gewoon een dierbare herinnering.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:53

Ik vind het hier wel heel gezellig op bokt, ik maak hier gewoon veel lol, heb wat discussies en al gaat het er soms fel aan toe, daar heb ik geen moeite mee. Ik vind niet dat mensen negatief moeten doen omdat er wel eens hier en daar wat woorden vallen. Die dingen zijn evident, je hebt immers met mensen te maken. Je moet daar niet teveel drukte over maken en relativeren. Waarom vallen over die negatieve topics? Tegenover 1 negatieve topic staan immers 50 positieve.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 13:06

ach dat negatieve houd je altijd wel ik denk idd ook nog wel eens terug aan vroeger toen was bokt vrij klein met allemaal bekende van elkaar.
Doordat je elkaar kent weet je wat je aan elkaar hebt.
Nu is bokt zo groot dat het onmogelijk is om iedereen goed te leren kennen.
Dat geeft niet maar daardoor zullen er ook wel wat wrijvingen zijn. Niet iedereen kan met iedereen goed overweg.
Maar er zit ook een voordeel aan. Nu kun je de gene die je niet mag makkelijk ontlopen er zijn namelijk zoveel andere berichtjes om te lezen dat je die van die ene persoon makkelijk kunt ontlopen.
Net wat sjuimpje zegt.
Ik heb het net zo naar mijn zin als in het begin.
als verlang is wel eens terug naar de avonden lang prutsmuts en de langzamechats op kippenhok maare het PMUtopic komt al een eind in de richting Clown

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 21:19

bent het hellemaal met je eens maar zoals nimber zegt je houd dat toch (jammer genoeg) niet tegen zelf reageer ik eigelijk nooit negatief (tenzij het zo over komt maar ik bedoel het nooit negatief) tenzij het echt nodig is omdat ik ehct vind dat het niet kan maar als dat niet het geval iz ga ik gewoon verder bokke en reageer ik verder niet.
XXxangel

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 21:24

Jeetje, we zijn hier met meer dan 1600 gebruikers inmiddels en het blijft maar groeien, dan kán het idd voorkomen dat er een meningsverschil is af en toe...en je hebt gewoon mensen die altijd lopen te ja, zeiken, klinkt heel banketstaaflig maar ik denk wel dat dat zo is.

De sfeer is hier nmm nog steeds erg goed, op veel meer topics wordt heel positief gereageerd!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 21:28

Er zijn hier een paar mensen (o o,shalane begint weer,koest sunnylover Knipoog ) met wie ik niet zo goed lig,meerdere mensen hebben denk ik wel een probleem met 1 van de mensen op bokt.Ik heb me soms misdragen,omdat ik niet nad8 voordat ik wat zei.Ach ja,ik houd er maar over op Frusty

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 22:17

en dat is het m juist... gewoon die mensen negeren. Je hoeft niet persee op post reactie te klikken hoor Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 11:41

ik vind de sfeer hier prima hoor. Echt niets op aan te merken. Het lijkt gewoon op een grote stal. Ik denk dat erop de gemiddelde stal meer negatieve zaken heersen als hier...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 14:11

Ik denk dat mensen teveel verwachten van Bokt. Dat bokt een 'wereldje' is waar alles helemaal perfect gaat en niet zo aso als dat er soms in de echte wereld wordt gedaan. Dus dat iedereen aardig doet en nooit eens een kwade opmerking maakt.

Maar eigenlijk is Bokt gewoon precies hetzelfde als de gewone wereld, met alle kleine ruzietjes en goede vriendschappen en minder goede vriendschappen erop en eraan.
En je hebt hier het voordeel dat iedereen tenminste 1 interesse gemeen heeft... Dat dier dat PAARD/PONY heet Lachen

Ik vind niet echt dat de sfeer verandert is hoor. Hele gezellige sfeer Me Lovers Bokt

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 15:17

ik ben het er op zich wel mee eens maar aan de andere kant ook niet, ikw eet dat je soms gewoon ook NIET kunt reageren maar soms is het ook goed dat iemand krijgt te wetenw at anderen van hem/haar vinden, maar daar is bokt duz naar mijn gevoel NIET voor. Ik vind de sfeer de laatste tijd om eerlijk te zijn ook minder worden, duz als we er met z'n allen een beetje aan gaan werken
Tot ongeveer een maand trug was er altijd wel iets interresants te lezen en iets om op te reageren om die ander de helpen maar dat word steeds minder, eerst zat ik 2 uur fanatiek te bokken en nu ben ike r soms na een half uurtje weg omdat ik dan alles wel al bekeken heb, ik hoop dat dat allemaal wat gaat helpen.

Ik ga ervoor om de sfeer te veranderen!!!!

-Maaike-

PS: chrico goed dat je hier weer es een topic over geplaatst hebt, misschien dringt het nu tot iedereen door, bij mij iig WEL

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 16:26

ha ha ik lag me altijd rot om die ruzietjes van niks ,,waarom zou dat niet mogen ? Het enige waar ik me aan erger zijn die idiote slotjes om niks .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 17:44

Citaat:
Op 2001-10-21 16:26, schreef ineke:
ha ha ik lag me altijd rot om die ruzietjes van niks ,,waarom zou dat niet mogen ? Het enige waar ik me aan erger zijn die idiote slotjes om niks .


ineke super!!!!!!!!! ik ga helemaal mee met ineke, die ruzies zijn lachen en ach de sfeer is altijd super geweest! soms is er wat meer lachen, en soms ist een tijdje kalm