Wat vinden jullie van dierentuinen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat vinden jullie van dierentuinen?

Ik vind het niks, dieren in kooien
15 (27%)
Prachtig, je leert ervan
7 (12%)
Goed om bedreigde diersoorten te behouden
25 (45%)
Leuke plek om kindertjes uit te laten
3 (5%)
Van mij mogen alleen safariparken
5 (9%)
Fijn om (ooit) te mogen werken
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 55



SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:32

behalve de voor de hand liggende negatieve gevolgen van het houden van dieren in gevangenschap heeft het ook goede, minder direct zichtbare positieve gevolgen, zoals onderzoek en de natuur dichterbij de mensen van de stad brengen.

Amor Vincit Omnia


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:32

ik kan me trouwens niet echt vinden in 1 van de keuzes uit de poll, zelfs niet die van de bedreigde diersoorten. feitelijk is elk dier bedreigd, ook zonder de mens, in de vorm van evolutie.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:56

Cassidy schreef:
Nee, SP, daar ben ik het niet mee eens. Het is de mens die storend werkt in het evenwicht van de natuur, dat als het eenmaal is ingevoerd. Toegegeven, dieren die zich niet aan de veranderende leefomstandigheden aan konden passen, overlijden en sterven uit. Voorbeeld Dinosaurussen, hoewel niemand met zekerheid kan zeggen waarom ze zijn overleden. Misschien waren het er op een gegeven moment gewoon teveel?
een meteorietinslag betekende het einde van de dino's (zoals het ooit ook ons einde zal betekenen, tenzij we er ons voor kunnen beschermen). de mens werkt storend in de natuur, ok. maar ook zonder de mens zijn er bedreigde diersoorten hoor, of heb je nooit van de klimaatveranderingen, zoals de ijstijden, gehoord? Knipoog daar heeft de mens echt geen hand in, maar heeft te maken met de stand van de aarde t.o.v. de zon.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:43

Cassidy"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
Een meteorietinslag betekende het einde van de dino's
Dat is een theorie...er zijn nog steeds geen onomstotelijke bewijzen. Vooral met de grote planteters kan het best zijn dat er op een gegeven moment niet meer genoeg voedsel was...zelfs zonder meteorietinslag hadden ze het niet overleefd....
[/quote]nee, idd zo kan je elke (pre)historische wetenschappelijke theorie wel weerleggen Knipoog onomstotelijke bewijzen zal je niet krijgen, tenzij je een tijdmachine uitvind. dit verandert niets wbt het echte punt waarover we het niet eens waren, misschien heb je daar nog iets over?

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:47

Cassidy"]
Toch nog even dit: jij maakte een bewering alsof het wetenschappelijk vaststaat. Het woordje "vermoedelijk" en "waarschijnlijk" hadden al een verschil gemaakt.
Btw: een van mijn bijvakken tijdens mijn studie Biologie waren Geologie/ Paleontologie....Haha!.
...
Maar de rest blijft giswerk. Ga geen conclusies trekken zonder aanwijzingen...dan ben je namelijk onwetenschappelijk bezig.
[/quote]ah hier hebben we weer zo'n autoriteitsdrogredenering-voorbeeld voor laura Knipoog ik weet natuurlijk niet wanneer jij die studie gevolgd hebt, maar intussen is het in de wetenschappelijke wereld de geaccepteerde theorie, wat natuurlijk niet wilt zeggen dat het de waarheid is, maar als wetenschapper cassidy zou jij toch moeten weten dat ik dat daarom niet als zijnde kan bedoelen Knipoog bovendien vind ik het dan frappant dat er niets verteld is over de klimaatveranderingen (mijn echte punt), maar misschien had je een banaan in je oren tijdens die les.

overigens zijn er genoeg aanwijzingen voor de theorie. als je wilt kan je de kilometers lange kraters gewoon bezoeken hoor.

[quote="Cassidy"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
Een meteorietinslag betekende het einde van de dino's


Dat is een theorie...er zijn nog steeds geen onomstotelijke bewijzen.
Vooral met de grote planteters kan het best zijn dat er op een gegeven moment niet meer genoeg voedsel was...zelfs zonder meteorietinslag hadden ze het niet overleefd....
[/quote]nu geef je mijn stelling nog kracht bij ook Lachen

als je niets over het echte punt van onze discussie kan toevoegen, denk ik dat je daarin overtuigd bent?

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:30

Cassidy schreef:
Ik had moeten zeggen "eventuele meteorietinslag" Haha!.
cassidy, het gaat over mijn 2e posting op pag 1, waar jij het niet mee eens was. *LOL*

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:31

Desiree schreef:
SP is de laatste tijd wel vaker beledigend tegen andere mensen hoor.
ah gossie toch, wil je er over praten? misschien kunnen we het dan ook gelijk over jouw postgedrag hebben?

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:35

Desiree schreef:
Wat het argument betreft om te zien hoe dieren leven, daar moet je gewoon niet voor in de dierentuin zijn.
dat lijkt me logisch ja. mensen zullen altijd dichterbij hetgene zijn als ze het eenmaal zelf echt gezien hebben, of beter nog aangeraakt hebben. zo kunnen ze op discovery wel marsmannetjes laten zien, dat wilt niet zeggen dat ik me gelijk bij ze betrokken voel.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:06

Cassidy schreef:
SP, feit blijft dat er in de geschiedenis van de aarde meer is stuk gemaakt en meer dieren zijn uitgestorven door toedoen van de mens en gedurende de korte periode dat de mens meespeelt, dan door de natuurlijke evolutie of rampen.
dat heb ik nooit ontkend. mijn punt is dat alles uitstervend is en dat de mens daarvan niet altijd alleen de oorzaak is, maar dat de natuur een grotere vinger in de pap heeft.

de komende klimaatveranderingen zullen ook in de natuur e.e.a. veranderen. planten kunnen juist door de toenemende kooldioxide ontwikkelen. de muis en allerlei andere dieren zullen weinig last hebben van de veranderingen. kwetsbare soorten zullen wel problemen krijgen.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:16

Cassidy schreef:
Het "greenhouse effect" en de daardoor veroorzaakte aanslag op de ozonlaag worden wel degelijk door de mens in de hand gewerkt...
is dit trouwens ook niet zo'n wetenschappelijke theorie? Knipoog want volgens mij is het ook niet onomstotelijk bewezen. daarnaast kan de natuur zelf ook voor een broei kaseffect zorgen (hiermee zeg ik dus niet dat dat nu het geval is).

maar als de mens er ook niet geweest zou zijn, dan zijn de diersoorten nog steeds bedreigd door de natuur.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:30

desiree, de mens kan ook helpen bij natuurrampen en voorkomt zelfs al sommige. en wie weet als het zover is wel de meest vernietigende. het is daarom denk ik om het even. de mens vernietigt, maar helpt ook. zelfde met oorlog.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:45

Desiree schreef:
Toch denk ik dat de mens meer leed veroorzaakt, dan goed maakt.
het is maar net hoe je naar het leven kijkt en hoe negatief je de dingen wilt zien natuurlijk.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:51

desiree, hoe kom je erbij dat als je positief bent, de problemen niet erkent? volgens mij liet ik dat al blijken op pagina 1.

Amor Vincit Omnia


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leukertje, Nalonyda en 151 bezoekers