Homeopathische pijnstillers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 16:18

Weet iemand die? Elke dag aspirines slikken lijkt me toch niet zo goed en ik word gek van die pijn (rsi).
Ik heb het al zo lang, en ik heb al fysiotherapie, massage door stoelmasseur, chiropractie etc, maar het helpt allemaal niet, of maar even. Ik heb zelfs geen muis meer maar een wacom tablet. Dat hielp even maar nu ook niet meer.

Is er niet iets homepathisch dat ontspant of helpt de pijn te verminderen? Tja het is mijn eigen schuld, dat weet ik ook wel, maar ja dat is acheraf praten he! Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 16:20

maar wat voor fase heb jij RSI?
want je mag eigenlijk helemaal niet werken jij!!!!

zal eens voor je de boeken induiken...................!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 16:36

Ik weet niet welke fase, maar ik heb er al meer dan een jaar last van en ik heb er nooit iets aan gedaan, eigen stomme schuld maar ja. Ik laat verder ook niet merken dat ik zo'n last heb op mijn werk (ik heb nog geen vsat contract enzo). Ik weet gewoon ook niet meer hoe ik moet zitten van de pijn.

*zucht* ik baal er zo van. Ik zou niet weten wat ik anders moet doen! Verdrietig

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 23:25

Hoi Maartje, je moet veel vitamine B slikken!! Dat helpt wel, mijn vriend heeft er ook heel veel last van!! Die slikt 2 vitamine B pilletjes per dag, 1 dag zonder en hij heeft pijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 00:30

vitamine b, e, k en h uit mijn hoofd.
Om de pijn lichter te maken is het wel handig om rust te nemen, ouch dat kan dus net weer niet.
Traumeel druppels kunnen wel helpen en masseren met jeneverbes.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 02:01

Rust schijnt niet echt de remedie te zijn.. Veel sporten enzo is beter Knipoog Hoewel paardrijden me dan weer niet ideaal lijkt.. Maar goed.

Maar eeh, Maartje.. Slim om hier met de fysio over te praten.... DOEN! Grrr..

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 03:30

Pitamientjes slik ik al! Lachen
Alleen niet regelmatig, zal daar eens op letten.

En sporten...tja waar haal ik de tijd vandaan? En ik weet wel dat ik moet oppassen maar het is nu niet het goede moment om er over te beginnen op mijn werk, dus ik hou gewoon mijn mond! Lips are sealed

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:36

RSI = Stress!

Voorheen hadden we 'sick building syndrome', toen 'burn outs' en wat nu 'in' is is RSI. Dat wil dus niet zeggen dat mensen geen lichamelijk probleem hebben. Maar het is gewoon een lichamelijke uiting van een psychisch probleem om het zo maar te zeggen. Ergonomische stoelen, fysio, om de zoveel minuten rek en strek oefeningen, het helpt allemaal niet of in ieder geval niet afdoende. Want daar zit de oorzaak niet in. Mensen in Finland die de hele dag achter de p.c. zitten kennen die klachten helemaal niet. Die hebben weer last van lage rugklachten. Mijn boodschap is dus, kijk eens goed naar hoe je leeft. Als jouw baas te maken heeft met werknemers met RSI klachten, moet bij hem eigenlijk een belletje gaan rinkelen. Is de organisatie niet goed? enz.
Als ik dan net weer lees dat je 23 uur wakker bent, dan vraag ik mij af hoe je dat vol houdt?! Volgens mij sta jij best onder een aardig portie stress. Ik hoop dat je een weg vindt om die stress te reguleren, want dit is echt niet goed voor je gezondheid!
Sorry dit was eigenlijk niet je vraag, maar ik kon het niet laten om dit tegen je te zeggen. Ik heb de laatste tijd veel onderzoeken heronderzocht en geanalyseerd op het gebied van RSI, en ik vind het zo jammer dat mensen op een verkeerd terrein hun klachten proberen op te lossen. Vitamines enzo, is prima voor je immuunsysteem (wat ook wordt aangetast door stress) maar zal je RSI klachten niet kunnen verhelpen. Jezelf onder de loep nemen, hoe leef je, en daar wat mee gaan doen. Ik denk dat dat meer zal opleveren. Het probleem bij de wortels aanpakken, ook al is dat voor de meeste mensen heel moeilijk.
Sorry voor m'n lange verhaal en veel succes!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:49

ik heb zelf ook RSI in allebei m'n armen nogwel en heb ook al van alles geprobeerd. Eigenlijk zou ik de pc geheel af moeten zweren, maar dan zit ik zonder werk en geen werk is geen paardje. Ik ben met Tai Chi begonnen bij ons op het werk en we krijgen speciale oefeningen gericht op RSI en schouder/nekklachten. Ook hebben we hier zo'n programmatje op de pc dat van tijd tot tijd je pc blokkeert op oefeningen te doen (erg irritant maar werkt wel). Ik zeg niet dat m'n RSI nu weg is, maar het is draaglijk geworden tegenwoordig. Wat ook goed werkt is de pijnlijke spieren/gewrichten iedere dag inmasseren met gemberolie (stinkt ontzettend maar wordt in China veel toegepast bij spier/en gewrichtspijnen. Bij mij is het geen gevolg van stress in de betekenis van TE druk maar meer het feit dat ik (als ik heel eerlijk tegen mezelf ben) werk zit te doen waar mijn hart eigenlijk niet naar uit gaat. Dit is 7 jaar goed gegaan, maar breekt je op den duur uiteindelijk op (sommige mensen krijgen burn out, ik kreeg een jaar geleden RSI). Ik weet niet wat bij jou de achterliggende reden is, maar dit is in ieder geval de mijne.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:56

Maartje kijk eens op http://www.paingone.nl daar kun je een pen bestellen die elektrische stroomstootjes geeft. Het helpt echt tegen vanalles, het heeft mij heel erg geholpen toen ik rugpijn had en mijn zus gebruikt hem tegen de migraine.
Ook kun je hem gebruiken voor klachten als RSI. Je kunt hem eerst gratis op proef krijgen voordat je beslist of je er eentje koopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:53

ik heb ergens nog wel anti rsi oefeningen, stuur ze wel op.
En Arnica was ik nog vergeten.