Ze gaat dood

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Ze gaat dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 18:46

Onze lieve bejaarde caiva. Ze is nu al 7 jaar. Verdrietig
Ze was de hele week al heel erg langzaam en lag vaak. Ook viel het ons op dat ze steeds magerder werd (en ze was al zo iel)
Gisterenochtend heeft mijn zus haar naar binnen gehaald en in haar kamer gezet. Nu zit ze daar in een wasmand met een doosje en allemaal stro en hooi. het gaat al wat beter met haar en ze heeft vanmiddag zelfs ff gerend met de anderen (die vreselijk dik zijn Scheve mond)
Maar nu is er dus een heel groot probleem: Ze poept niet ook drinkt ze bijna niet. We laten haar nu drinken door middel van een pipet maar veel krijgt ze daarmee ook niet binnen. Wel eet ze gewoon brokjes.

Duimen jullie mee voor onze bejaarde tante?
Het gaat trouwens om Red Bull Nijnte, de cavia van mijn zus dus.
Dit was ze vanmiddag:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Annetje op 11-11-03 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:49

AAh wat siellig!
Sterkte zeg, en voor je zus!
Zal wel duimen!!! Misschien zit ze van binnen verstopt ofzo
maar 7 is al wel een behoorlijke leeftijd!!
nogmaals Sterkte

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:06

Even langs de DA?
onze knaaf hebben we destijds ook af en toe van gedacht dat het elk moment afgelopen kon zijn. Maar twee van de drie keer heeft een bezoekje aan de DA wonderen gedaan!
Laatste keer (hij was toen inmiddels 8) was het helaas echt afgelopen en hebben we hem in moeten laten slapen....
Die van ons was trouwens ook zo iel, en hebben we de laatste 2 jaar twee keer per dag nutrilon soya bijgevoerd met een pipetje.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:10

Misschien even langs de DA gaan ja Lachen

In iedergeval heel veel sterkte! 7 Is wel een flinke leeftijd zeg.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 19:18

Misschien dat we wel naar de dokter gaan ja, maar ik ben een betje bang voor zijn antwoord. Boellie heeft namelijk staar en is dus helemaal blind en is al heel erg oud. De vorige keer toen ze luizen hadden (van de vogel voiliere) toen zei de DA al dat ze vast niet langer meer te leven had en het misschien ook wel zielig was om haar nog in leven te houden. Scheve mond

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:38

Tja, als ze pijn zou hebben zou ik haar niet langer laten leven. Maar anders zou ik niet weten waarom niet... Andere DA?
op de foto's ziet ze er trouwens niet slecht uit, vachtje glimt ook nog lekker.

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:40

tja 7 is ook al wel erg oud voor een kaaf, ze kijkt wel een beetje flets uit dr oogjes. maar 1 ding nu kun je wel op je gemak afscheid nemen. t klinkt een beetje raar maar toch.

Caira
Berichten: 26064
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:15

Bij noortje was het ook zo! En die is ook heel vredig heengegaan!
(zie onderschrift)

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:16

Misschien iets aan de tanden?

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:20

FlairS schreef:
Misschien iets aan de tanden?

heeft ons konijn laatst ook gehad, die tandjes zijn toen een beetje bijgeknipt, daar die at ook niet meer.

Ik weet dat konijnen soms niet keutelen als ze verharen, en die haren oplikken, dus verstoppen. Kan dat het ook niet zijn?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 20:40

Soeskia schreef:
, ze kijkt wel een beetje flets uit dr oogjes. maar 1 ding nu kun je wel op je gemak afscheid nemen. t klinkt een beetje raar maar toch.

Dat komt doordat ze blind is, ze heeft staar en daarom zien haar ogen er zo raar uit. Maar je hebt wel gelijk, zo kun je tenminste afscheid nemen.
Ze plast nu trouwens ook niet. Ze heeft sinds ze in de wasmand zit bij mij zus op de kamer niks meer gedaan Scheve mond Het zaagsel en het doosje is namelijk nog helemaal droog.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:25

Toch even langs de DA... klinkt niet goed
En wie weet is het makkelijk te verhelpen....

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:45

klinkt misschien heel l*llig, maar soms willen dieren niet meer leven. ze eten en/of drinken dan gewoon niet meer. Als ik jou was zou ik even naar de dierenarts gaan, zoals hierboven al gezegd kan het ook een verstopping zijn, maar ja, je weet het niet met die beestjes..

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:25

Geef haar witlof. 2 blaadjes per dag als ze dat eet. Ik zou idd ook naar de DA gaan voordat het te laat is.. Scheve mond Jeetje wat erg zeg! Verdrietig Wat Yessy zegt kan idd ook gebeuren. Het kan trouwens zijn dat ze vanavond overlijdt. Klinkt misschien stom maar ik had het ook met Sammy II. Dit was dan wel door een hersenbloeding maar dan nog, in de middag ging het super goed met haar, maar 's avonds ging het opeens heel slecht met haar. En rond 1 uur snachts overleedt ze in mijn armen.. Dit had ik dus helemaal niet verwacht maar ben wel blij dat ze in mijn eigen armen is overleden.

p.s. Als ik eindelijk een nieuwe cavia heb (waar ik nog steeds op wacht), en we hebben jongen mag je er wel ééntje kopen hoor. Lijkt me echt leuk als een bokker een cavia'tje van me heeft die ik zelf gefokt heb. Knipoog

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:50

jee anne heel veel sterkte ermee! ook voor emy!!! Echt kei zielig!!! hou je me wel op de hoogte van hoe het gaat??? arme boellie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:04

Jeetje, dat is niet zo leuk. Maar ze is ook al behoorlijk oud, een echte Bejaarde dus al Knipoog Sterkte.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 17:45

Relliej schreef:
p.s. Als ik eindelijk een nieuwe cavia heb (waar ik nog steeds op wacht), en we hebben jongen mag je er wel ééntje kopen hoor. Lijkt me echt leuk als een bokker een cavia'tje van me heeft die ik zelf gefokt heb. Knipoog

ik denk dat mijn zus meteen een nieuwe knaaf koopt als Boellie overleden is, dan is jouw knaaf dnek ik te laat met haar nestje Scheve mond
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:49

Ahh, wat een mooi beessie!! Sterkte zeg!!!

Maar ze heeft wel een hartstikke mooie leeftijd gehaald hoor!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:22

Wat ook al gezegt werd, toch even slim om voor de zekerheid naar de DA te gaan. Het is natuurlijk niet zo fijn als je cavia daar pijn ligt te lijden. Cavia's laten dat namelijk nauwelijks zien. Veel sterkte en succes. En natuurlijk niet meteen aan een nieuwe denken, maar aan deze cavia die nou niet fit is helpen! Knipoog

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:08

ik zou even naar de DA gaan, voor de zekerheid. En wel een mooi beesiej! Maar iig heeel veel sterkte, en ik zal voor je cavia duimen!!!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:16

Ik wist helemaal niet dat Red Bull ziek was. Wens je Emy ook heel veel sterkte van mij?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 14:05

Red Bull is vanacht van ons heen gegaan, ze is in Emy's (mijn zus dus) armen gestorven Verdrietig

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:06

ah wat rot Verdrietig heel veel sterkte, ook voor je zus..

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:20

Annetje schreef:
Red Bull is vanacht van ons heen gegaan, ze is in Emy's (mijn zus dus) armen gestorven Verdrietig


Ooh wat erg...heel erg veel sterkte!
Hij was ook al erg oud voor een cavia!
Mijn cavia was ook dood gegaan en die was 3/4 jaar geworden..
Erg veel sterkte(ook voor je zus) Huilen Huilen Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:24

Ah gosh, heel veel sterkte! Ach gut