Ervaringen inzetten/uithalen spiraaltje gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Ervaringen inzetten/uithalen spiraaltje gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 13:10

Door bepaalde erfelijke factoren wordt het slikken van hormonen (de pil) mij ontraden. Ik zit er nu over te denken om een spiraaltje te laten zetten. Ik zie er alleen gigantisch tegenop om zo'n ding te laten plaatsen. (en dan moet dat ding er in de toekomst ook weer een keer uit, leuk zo'n anker-geval).

Kan iemand mij vertellen (liefs uit eigen ervaring en niet "van horen zeggen") of het echt zo pijnlijk is? of dat het best meevalt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:12

Behalve dat mijn vriendin flauwviel op het parkeerterrein na het inbrengen weet ik er verder niets van............

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 13:13

haha wordt bedankt... hier zit ik op te wachten

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:42

Een goede tip: beslist niet door je huisarts laten doen, maar door de gynaecoloog. Zij hebben daar veel meer ervaring mee dan de gemiddelde huisarts. Helaas spreek ik uit ervaring.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:00

ik heb het bij de gyna laten doen was er in mn eentje naar toe gegaan. beetje vies verhaal het ding word geplaatst op de ergste dag van je menstruatie. daar ging ik dus met veel pijn in mn buik en viel bijna flauw toen hij hem plaatste het deed echt zo erg zeer. zon pijn heb ik nog nooit gevoeld heel raar ook van binnen. heb hem na een half jaar weer laten verwijderen want ik kreeg de ene infectie na de ander (blaas en jeweetwel) dit terwijl ik dat nog nooit gehad had. ik was toen 18 misschien te jong ik weet het niet maar ik weet wel voor mij nooit meer zo,n eng ding. je buikpijn en bloedverlies kan er ook erger door worden trauwens. succes ermee met het zoeken naar de beste optie

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:26

Bij mij heeft de huisarts het ingebracht Op de laatste dag van de menstruatie(als het al over is )kan het ook nog hoor je baarmoedermond staat dan nog open,op de eerste dagen lijkt me maar niks Bloos!
Ze zei bij alles wat ze ging doen,voelde alleen een klein prikje in mijn buik toen het op de goede plek zat.
Ik heb er wel een met hormonen gekozen en ben sinds dat ding erin zit (2,5 jaar)niet meer ongesteld geweest OK dan!
Hormonen zijn veel minder als in de pil en komen precies vrij op de plek waar ze moeten zijn .
Sta niet te snel op na het inbrengen,ik sprong meteen op en ging net zo snel weer zitten,duizelig!

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 02:46

Ik heb een spiraaltje laten plaatsen door mijn huisarts tussen mijn eerste en tweede zwangerschap in... in het totaal heeft "dat ding" 2.5 jaar gezeten.
De avond na het plaatsen was het even pijnlijk, daarna geen last meer van gehad.
Zo zie je maar weer, niet iedereen voelt hetzelfde.

Liefs Britt.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 08:34

Ik heb de mirenna gehad.... nooit meer
Inbrengen heb ik niet bewust meegemaakt... waarom hou ik liever voor mijzelf.
Ik kon er niet tegen, heb maanden met lichte menstruatie en veel buikpijnen gelopen.
Het eruit halen deed geen pijn, maar je voelt het wel.

Ik heb nu de prikpil een uitkomst, heb geen menstruatie meer en ben 99,99% beschermd tegen zwangerschap. Ik moet hem 1 x in de drie maanden laten prikken, daarna is mn kont een beetje stijf ben een paar daagjes lichtelijk misselijk en dat is het.

Je kan ook een baarmoeder ring nemen, die moet je zelf zo ver mogelijk inbrengen en na 4 weken er zelf weer uit halen is ook 99,99 % veilig.

Er zijn meerdere mogelijkheden qua anticonceptie hoor !!! Informeer even bij je huisarts of apotheek.

Succes verder en als je vragen heb kan je altijd een PB sturen Knipoog

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 08:47

Er zijn inderdaad veel mogelijkheden. Alleen zijn de meeste hormoonhoudend. En dat wordt mij juist ontraden. Dus volgens mij alleen condooms, spiraal of pessarium. of is er nog meer?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 08:52

Ik denk dat er wel meer is hoor. Er zijn altijd mensen die niet goed tegen die hormonen kunnen zoals ook mijn moeder. Ik zal haar eens vragen wat de mogelijkheden zijn, wat zij vroeger heeft gebruikt als anti conceptie. Nu slikt ze een lichte pil en dat gaat redelijk.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 08:55

Nanda schreef:
Er zijn inderdaad veel mogelijkheden. Alleen zijn de meeste hormoonhoudend. En dat wordt mij juist ontraden. Dus volgens mij alleen condooms, spiraal of pessarium. of is er nog meer?


Baarmoederring is geloof ik helemaal hormoonvrij. Die breng je zelf in en na 4 weken haal je hem zelf er weer uit voor je menstruatie. Dan na een week zelf weer inbrengen.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 09:36

werkt dat ook bij een onregelmatige cyclus?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:43

Moet je even aan je huisarts vragen weet ik niet zeker, maar ik denk het wel want het sluit de baarmoedermond af.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:58

fsoudan schreef:
Moet je even aan je huisarts vragen weet ik niet zeker, maar ik denk het wel want het sluit de baarmoedermond af.


ik wil niet perse ranzig doen: maar dan blijft dus al die 'troep' als je ongesteld bent geworden op dat ding drijven?
Bloos

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:32

Nee want je haalt hem voor je menstruatie eruit. Je sluit de baarmoedermond af dus er kan geen menstruatiebloed doorheen, want als dat er wel doorheen kan kan er ook sperma doorheen en is het nog niet veilig

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:37

Ik heb een mirena al "in en uit" laten halen. De plaatsing vond plaats 3 maanden na m'n bevalling, dus kwa baarmoederopening valt het niet echt te vergelijken met iemand die nog geen kinderen heeft, het was nl. mijn tweede kindje. Van de plaatsing voelde ik niet veel, wat gerommel en dat ijzeren ding die zo koud was Tong uitsteken Even duizelig bij het opstaan. De eerste twee weken na de plaatsing buikkrampen gehad, menstruatie-achtige pijn. Daarna niets meer, geen bloedingen, NADA!

Eruit was erg raar. Ik voelde m'n hoofd tollen op het moment Verward Deed niet echt pijn/pijn, maar raar. Erg duidelijk hé Haha!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:01

Een vriendin van mij heeft het ook laten doen, en die heeft 2 weken op bed moeten liggen. Nu heeft ze hem al een tijdje, en bevalt ie haar super!

Ikzelf heb er ook aan gedacht, maar doe het toch maar niet!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:05

Het hangt samen met een aantal dingen.

Vrouwen die zwanger zijn geweest hebbenover het algemeen geen moeilijkheden met het plaatsen van het spiraaltje. De boel is wat wijder (klinkt wellicht wat oneerbiedig, maar zo is het niet bedoeld) en is wat meer gewend.

Ik heb zelf een spiraaltje zonder hormonen. Ik liel al langer te klooien met de pil waarbij ik me niet happy voelde. Mijn zus was zo te spreken over het spiraaltje dat ik hem ook heb laten plaatsen. Maar ja..........zij was net zwanger geweest en had dus nergens last van.
Ik heb na het zetten van dat springeding de rest van de dag met soort van koorts, misselijkheid, giga kramp en pijn onder in de rug op bed gelegen met 3 dekens tegen de kou en het rillen Verdrietig
Maar.................dat was de volgende dag over en sindsdien ben ik er super blij mee. Heb soms wat krampen voordat ik ongesteld moet worden, maar meer niet. Ik heb geen last van wisselende stemmingen of wat dan ook. Heerlijk gewoon.

Ik denk dat ieder lichaam anders is en niemand je precies kan vertellen hoe het voelt. Dat zal je toch echt zelf moeten ervaren!

Succes!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:58

Suleika"]
[quote="fsoudan schreef:
Moet je even aan je huisarts vragen weet ik niet zeker, maar ik denk het wel want het sluit de baarmoedermond af.


ik wil niet perse ranzig doen: maar dan blijft dus al die 'troep' als je ongesteld bent geworden op dat ding drijven?
Bloos
[/quote]


oh zo Haha! haha. Ik dacht al.. thnx voor de uitleg Haha!

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:17

De nuvaring sluit helemaal niets af.
Hij geeft gedurende 3 of 4 weken hormonen af.
Daarna is ie op en moet je hem verwijderen.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:17

Ik heb 5 jaar geleden na de geboorte van mijn jongste een Mirena laten plaatsen. Dit deed in vergelijking met een bevalling niet erg veel pijn, Lachen. Vorig jaar kreeg ik het gevoel dat ik last had van hormoonschommelingen en dat dat wel eens door de Mirena kon komen. Ik heb toen de ouwe laten verwijderen en ze hebben direct een nieuwe er weer in gestopt. Dit alles heb ik door mijn allerliefste huisartse laten doen, maar het is wel de laatste keer geweest. Ik heb een achterover gekantelde baarmoeder en dat 'plaatst' zo moeilijk. Om de b.m. dus in goede positie te brengen, moet er met een tang aan mijn b.m mond worden 'getrokken' om de baarmoeder in goede positie te krijgen. Mensen...............dat doet ergggggggggg pijn en ik kreeg zelfs inmense weeen!!!! Niet fijn dus. Maar hup, hij zit er weer in en ik ben in al die 5 jaar nooit meer echt ongesteld geworden. Wel de symptomen (pukkeltjes, choco- behoefte en soms wat kramperig) maar geen vloeiing, toppie dus!!!
De rest van de dag heb ik me op de bank genesteld met warme thee en de tv aan, liggend onder een dik warm deken. Ik voelde me erg naar.
Als deze Mirena is 'uitgewerkt' dan moet mijn man maar eens actie ondernemen, Haha! Haha! .................maar daar moeten nog heeeeele zware discussies over worden gevoerd, Schijnheilig .

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:34

Die baarmoederring (nuvaring toch?) geeft wel hormonen af!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:29

Ja, die heeft hormonen af. Ik heb 'm ook al gehad. Kon met die ook helemaal de bloedingen tegengaan Tong uitsteken In de plaats van drie weken, en week geen, gewoon vier weken laten zitten en meteen de volgende erin voor de oude Haha! Maar die krengen zijn duur joh!! Hier worden voorbegoedsmiddelen niet terugbetaald van de nieuwe generatie

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:17

Brr ik heb gesprekken gehad met mijn Huisarts en met een Psycholoog over een ander anticonceptie middel. En we kwamen uit op een spiraaltje of staafje in mijn arm..
Na deze reacties denk ik dat ik toch maar voor een staafje kies. Verward

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:25

hoe werkt zon staafje (met hormoon erin) precies? en hoe vaak moet dat erin en eruit