kunnen konijnen vals worden geboren?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

kunnen konijnen vals worden geboren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 17:50

ja, in zekere zin wel.
wie herinnerd zich niet de 4 flessenkinderen mini, maxi, bandid en blacky die we afgelopen zomer met de fles groot hebben gebracht.
het verhaal dat konijnen die vals waren ook zo van zichzelf konden zijn ging er bij mij nooit goed in.
er moet immers een reden zijn waarom een dier gaat krabben en bijten, toch?

Nou nu begin ik daar ernstig aan te twijfelen.
Ik zit nu met mijn vingers helemaal in de plijsters omdat kleine mini me goed te pakken heeft genomen.
zoals gewoonlijk kregen ze een wortel en mini was als eerste in het hok.
dus hup lekker aan zijn worteltje knabbelen tot hij opeens mijn hand neemt.
hij pakt mijn vinger vast en laat dus gewoon niet meer los.
op een duur lag hij op zijn rug en krabben met die poten joh, net als een echt vechtend konijn?
dus ja op den duur was mijn hand goed rood natuurlijk en heb ik hem een paar flinke klappen gegeven.
met hem is dus nooit iets vervelends gebeurd, en weet je wat nou zo raar is, dit is al het tweede konijn uit hetzelfde nest die dit doet.
bandid is met dit gedrag begonnen. Achter de andere aan zitten, vooral maxi en zodra je zelf in de ren kwam bijten als een gek.
gaf je hem een tipje zo van he hou eens op dan draaide hij om, om je vervolgens nog eens even te pakken.
ik heb hem dus uit de ren gehaald en hem alleen gezet, hij is nu veel rustiger maar bij het eten geven moet je hem wel vasthouden.
Hij is ook al weken gecastreerd.
morgen gaat mini er dus ook uit en ik hoop dat het dan minder zal worden.

dus even kort samengevat, een konijn kan ook zonder pesten vals worden want dit zijn geen knabbeltjes die zo nu en dan eens worden gegeven.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 18:28

ja, maar het is wel heel toevallig dat twee konijntjes uit hetzelfde nest dit gedrag tonen vind je ook niet?
we hebben afgelopen zomer 9 jongen grootgebracht, vanaf dag 9 ongeveer en allemaal zijn ze hartstikke lief en makkelijk (behalve mini en bandid dus)
ik neem ana dat hun geheugen langer is dan 1 dag haha elke dag hebben ze tenslotte hetzelfde ritme qua verzorging etc dus daar zal het niet zo zeer aan liggen hoor. Om te puberen zijn ze nog wat te jong, meestal heb je dat pas na de 6 maanden he.

we hebben al bijna 200 konijnen opgevangen, dus die hebben allemaal behoorlijke stres en gekke dingen meegemaakt en niet 1 konijn is van een lief dier in een bijter veranderd.
het blijft gissen waarom deze opeens zo zijn, want dit is echt geen normaal gedrag meer waarbij de vrouwtjes bv gaan grommen als je eten wil geven, wat je dus bij konijn heeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak ziet.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 18:37

haha nee dat denk ik niet. ze zitten bij ons namelijk in een hok van (ik schat) 1,50 lang x 1 m breed en daar zit een ren aan waar ze dag en nacht in kunnen van 1,50 breed bij 5 m lang dus als dat voor 3 dwergmaat konijntjes nog niet genoeg is nou dan is het wel nooit goed haha

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 18:49

nope niet meer dan de andere 25 die we meestal hebben zitten?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 19:39

assie schreef:
Je weet ook niet waar deze beestjes vanaf komen. Misschien komen ze wel uit 'n bijtende lijn, hadden hun ouders dit ook. Die lijnen zijn er. Net als bij honden, de rode spaniel (die was het toch Verward ) sommigen daarvan draaien soms ook compleet door.

ja daar denk ik dus ook aan omdat bandid het dus al deed toen hij nog maar 5 weken ofzo was. Blacky ook wel maar ja ieder jong konijn probeert wel eens in je jas ofzo te bijten.
we hebben hier al zoveel dieren gehad maar deze zijn echt niet te houden.
een knabbeltje hier en daar is op zich niet zo erg vervelend wel maar erg niet, wel als ze je echt aanvallen om niet meer los te laten.
inderdaad een pitbul konijn haha

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 19:48

ik weet wel dat ze meer dood dan levend waren toen ze bij on skwamen, dus ze hebben zeker tekorten gehad en oa een grote groeiachterstand gehad, mini zeker. hij was in alles later qua ontwikkeling zeg maar.
het waren 4 hoopjes botten met vel, niet echt een superstart dus.
maar ja wat moet je er nu mee?
bandid zit alleen en dat lijkt hem goed te doen, de andere 3 lopen nog bij elkaar.
we wilde ze graag alle 4 als maskotte van onze opvang houden maar ja als we straks alles appart moeten gaan zetten is dat onmogelijk vrees ik.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 20:05

wat zou je me aanraden te doen.
zoals je weet hebben we een opvang en ik zat er zelf aan te denken om Mini uit de groep te halen en hem te herplaatsen als dat gaat.
Er is nu enorm veel onrust in de ren, vooral Maxi moet het steeds ontgelden en doet absoluut niets terug. Ook blacky word veel achterna gezeten.
Dat vind ik nog erger dan dat ze mij pakken, de andere verdienen toch ook lekker rust enzo?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie