Geen studiefinanciering, wel afhaalbericht OV

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Geen studiefinanciering, wel afhaalbericht OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 13:05

Ik heb officieel geen recht meer op studiefinanciering omdat ik al 5 jaar HBO doe, 1 jaar HEAO en nu het 4e jaar PABO. Nu heb ik wel gisteren een afhaalbericht voor mijn OV gekregen. Weet iemand hoe dit zit?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:10

Geen idee, maar ik heb wel een vriendin die ook allang geen stufi meer krijgt, maar wel een OV. Misschien dat zoiets ook voor jou geldt? Ik zou het IBG maar ff bellen als ik jou was.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 13:11

Ik wil in ieder geval dinsdag even bellen. Want ik ben niet van plan om er later weer geld voor terug te betalen. Ik gebruik hem toch niet.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:14

Ibg is echt lekker bezig...
Ik heb ondertussen nog geen cent studiefinanciering gehad voor dit schooljaar en nog geen ov door hun fouten, ik had zelf alles op tijd op orde En het leuke is dat ik die stufi niet met terugwerkende kracht krijg.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:57

Niet ophalen. Er staat op het afhaalbericht dat je zelf in de gaten moet houden of je wel recht op je OV hebt. En als je hem onterecht ophaalt betaal je een flinke boete.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:04

ik zou hem niet ophalen voordat je weet hoe dat nou precies zit.
de mensen die bij de ib werken zijn namelijk niet allemaal even slim.
er gaan daar echt zóvaak dingen fout en voor je het weet moet je ze een flinke smak geld terugbetalen.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:28

Wat zou kunnen is dat je nog wel recht hebt op een lening van de IBG, maar niet meer op de studiefinanciering. Je lening staat dan misschien op 0 maar je krijgt dan idd nog wel een OV. Maar die regeltjes zijn niet altijd even doorzichtig...

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 18:00

Ik heb idd nog wel recht op een lening, maar die heb ik niet genomen omdat mijn oma heeft aangeboden om dit schooljaar het schoolgeld voor me te betalen.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:22

Net als wat Cody zegt, niet ophalen.
IB groep is een beetje vaag. Mijn studiefinanciering waren ze ook vergeten. Als ze zelf moeten betalen zijn ze niet zo snel. Maar als er betaald moet worden aan hun, dan wel Knipoog